Ortaçağ Felsefesi(PH201)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| PH201 | Ortaçağ Felsefesi | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Paul Albert Andre BALLANFAT paul.ballanfat@gmail.com (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | felsefeyi ögrenmek |
| İçerik | ortaçag felsefe |
| Dersin Öğrenme Çıktıları | ortaçag felsefe |
| Öğretim Yöntemleri | metinler ve dersler |
| Kaynaklar |
Les confessions de Saint Augustin Etienne Gılson : La philosophie au Moyen-Age Anthony Kenny : Medieval Philosophy Alain de Libera : La philOsophie médiévale |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | ortaçag felsefesi |
| 2 | ortaçag felsefesi |
| 3 | ortaçag felsefesi |
| 4 | ortaçag felsefesi |
| 5 | ortaçag felsefesi |
| 6 | ortaçag felsefesi |
| 7 | ortaçag felsefesi |
| 8 | ortaçag felsefesi |
| 9 | ortaçag felsefesi |
| 10 | ortaçag felsefesi |
| 11 | ortaçag felsefesi |
| 12 | ortaçag felsefesi |
| 13 | ortaçag felsefesi |
| 14 | ortaçag felsefesi |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
| Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 0 | 0 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 0 | 0 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | X | ||||
| 2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | X | ||||
| 3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | X | ||||
| 4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | X | ||||
| 5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | X | ||||
| 6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
| 7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | |||||
| 8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | X | ||||
| 9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. | X | ||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 10 | 5 | 50 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 | 30 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 | 40 |
| Toplam İş Yükü | 162 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 6.48 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 6 | ||


