Film Çözümlemeleri(CTV403)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
CTV403 | Film Çözümlemeleri | 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ayşe TOY PAR atoy@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, farklı film biçimlerini ve türlerini (kısa film, belgesel, kurmaca film...) üretim bağlamlarının yanı sıra alımlamalarını da dikkate alarak anlamak ve analiz etmektir. Bu anlamda ders, her yıl değişebilen temalarda gruplandırılmış filmleri incelemeyi amaçlamaktadır. Bu yıl (24-25) bunlar: işsizlik; toplumsal cinsiyet (gender); göç |
İçerik |
1. semaine : Film çözümlemeleri: agenel yaklaşımlar: Teoriden çözümlemeye 2. semaine :Film çözümlemelerinin yöntem ve biçimleri 3. semaine :Birinci temanın işlenmesi 4. semaine :İlk örneğin incelenmesi; 5. semaine : Çözümleme ve tartışma 6. semaine :İkinci örnek- bağlamsallaştırma ve ikinci filmin gösterimi 7. semaine :Çözümleme ve tartışma 8. semaine :Vize ödevi 9. semaine : İkinci temanın işlenmesi, bağlamsallaştırma ve tartışma 10. semaine : Örnek film gösterimi 11. semaine : Çözümleme ve tartışma 12. semaine :İkinci film gösterimi, bağlamsallaştırma ve tartışma 13. semaine :kinci temanın işlenmesi, bağlamsallaştırma ve film gösterimi 14. semaine : Çözümleme ve tartışma |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğrenci: 1. Farklı film biçimlerini ve bunlarda kullanılabilecek teknikleri, 2. Farklı çözümleme yaklaşımlarını; 3. Çözümleme araçlarının nasıl kullanılacağın; 4. Film çözümlemesi için gerekli bilimsel araştırma yapmayı ve bunu bilimsel olarak sunmayı öğrenir. |
Öğretim Yöntemleri | Katılımcı konferans |
Kaynaklar |
AUMONT Jacques, MARIE Michel, Analyse des Films, Armand Colin Cinéma, (2è éd.), Paris, 2006 VANOYE Francis, GOLIOT-LETE Anne, Précis d’analyse filmique, Nathan Université, Paris, 1992 AUMONT Jacques, Les théories des cinéastes, Armand Colin Cinéma, Paris, 2005 JOLY Martine, Introduction à l’analyse de l’image, Armand Colin, 128 image, Paris, 2005 GARDIES André, Le récit filmique, Hachette Supérieur, Coll. Contours Littéraires, Paris, 1993 NACACHE Jacques (sous la dir.de), L’Analyse de films en question, Lharmattan, Paris, 2006 AARON Michele, Specatorship. The Power of Looking on, Wallflower, NY and London, coll. Short Cuts, 2007 JULLIER Laurent, MARIE Michel, Lire les Images de cinéma, Larousse, Paris, 2007 ADANIR Oğuz, Kültür, Politika ve Sinema, + 1 Kitap, İstanbul, 2006 Laurent GERVEREAU, Voir, comprendre, analyser les images, La Découverte, Guides Repères, Paris, 2000 FISKE John, , Popüler Kültürü Anlamak, Ark Yayınları, Ankara, 1999 MUTLU Erol, Televizyonu Anlamak, Ark Yayınları, Ankara, 1995 ROMANET Ignacio, Propagandes silencieuses, Gallimard, Folio Actuel, Paris, 2004 PARSA Seyide (ed.), Film Çözümlemeleri, EÜ Yay., İzmir, 2009 BAKIR Burak, Sinema ve Psikanaliz, Hayalet Kitap. Sinema ve Eleştiri, İstanbul, 2008 GENÇÖZ Faruk, PSİnema, HYB Yayıncılık, Ankara, 2007 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Görüntü çözümlemeleri: genel yaklaşımlar, biçimler |
2 | Film kuramlarından film çözümlemelerine |
3 | Çözümleme teknikleri ve araçları |
4 | Bir metin olarak film: yapısal ve estetik yaklaşımlar |
5 | Bir anlatı olarak film: tematik yaklaşımlar |
6 | İçerik, söylem çözümlemesi |
7 | Anlatısal (naratolojik) çözümleme |
8 | Metinlerarasılık ve film çözümlemeleri |
9 | Psikanalitik ve feminist çözümlemeler |
10 | Tarihsel çözümlemeler |
11 | Sosyolojik çözümlemeler |
12 | Farklı film biçimlerinin çözümlenmesi: televizyon dizileri |
13 | Farklı film biçimlerinin çözümlenmesi: reklam filmleri |
14 | Farklı film biçimlerinin çözümlenmesi: kısa filmler ve belgeseller |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 60 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 110 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | X | ||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | X | ||||
12 | Kültür endüstrilerinin ekonomiği politiğini, çalışma ve üretim ilişkileri ile pazarlama ve tüketim modellerini analiz etmeyi öğrenirler | X | ||||
13 | Radyo - televizyon programları ve dijital medyada görsel işitsel içerik üretimi ile farklı türlerdeki film yapımı için gerekli teknik donanımı bunları temel düzeyde kullanabilecek şekilde öğrenirler | X | ||||
14 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarında yaratıcı faaliyetler yürütme, birlikte üretim yapma ve çalışma deneyimi edinirler | X | ||||
15 | Halkla ilişkiler, reklam, bütünleşik pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanında kuramsal bilgiye sahiptir | |||||
16 | Halkla ilişkiler ve reklam alanında araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini bilir, kampanya tasarlayabilir, etkili bir şekilde sunabilir ve raporlayabilir | |||||
17 | Kurumsal iletişim, kriz ve risk iletişimi, itibar yönetimi, medya ilişkileri, medya planlama, dijital medya yönetimi, marka yönetimi ve kişilerarası iletişim konuları hakkında bilgi sahibidir ve bu alanda uygulamaları gerçekleştirebilir | |||||
18 | Halkla ilişkiler ve reklam ile ilgili strateji ve taktikleri geleneksel ve yeni medyanın özelliklerine uygun bir şekilde kullanır | |||||
19 | Halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yasal düzenlemeleri, etik kodları bilir ve bu düzenlemelere bağlı kalır | |||||
20 | Gazeteciliğin bir sosyal kurum ve olgu olarak toplumsal yeri, rolü ve işlevleri konusunda farklı kuramsal yaklaşımları ve geleneksel/ dijital medya ortamları için haber üretme sürecini bilir | |||||
21 | Geleneksel/ana akım medyanın yanı sıra alternatif medya yapılanmalarının yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir | |||||
22 | Etkileşimli/dijital medya ortamlarının sosyal ve beşeri bilimler açısından ortaya çıkardığı yeni kavramsal ve kuramsal tartışmaları bilir | |||||
23 | Türkiye’de ve dünyada gazeteciliğin tarihsel gelişimini bilir ve sosyal ve siyasal tarih içerisinde çözümler | |||||
24 | Bilişim teknolojilerini, basın ve yayın tekniklerini etkin olarak kullanma, etkileşimli medya, web ve sosyal medyadan derlenen verileri kullanarak haber yazma, görselleştirme ve yayınlama becerisine sahiptir |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 4 | 56 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |