Tarih Felsefesi(PH401)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PH401 | Tarih Felsefesi | 7 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Paul Albert Andre BALLANFAT paul.ballanfat@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | felsefeyi ögrenmek |
İçerik | modern felsefedeki tarih kavramı |
Dersin Öğrenme Çıktıları | modern felsefedeki tarih kavramı |
Öğretim Yöntemleri | dersler ve metinler |
Kaynaklar | Rousseau, Discours sur l'origine de l'inégalité ...; Kant, textes sur l'histoire ; Hegel, La philosophie de l'histoire ; Hegel, L'histoire de la philosophie ; W. Benjamin, L'oeuvre d'art ; W. Benjamin, Thèses sur l'histoire ; Heidegger, Sein und Zeit ; Heidegger, Beiträge ; Heidegger, Besinnung |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Histoire et mythe |
2 | Histoire et Christianisme : St Paul |
3 | St Paul (suite) : Histoire, messianisme et rédemption |
4 | La conception du temps chez Platon et Aristote et la temporalité chez St Augustin. |
5 | Rousseau : Le discours sur l’origine et les fondements de l’inégalité parmi les hommes |
6 | Nature et culture, tekhné et physis |
7 | Le romantisme d’Iena et la critique kantienne : histoire, littérature et philosophie |
8 | Rousseau : Préface au discours sur l’origine et les fondements de l’inégalité |
9 | Rousseau : Préface au discours sur l’origine et les fondements de l’inégalité |
10 | Rousseau (suite) : ontologie et anthropologie |
11 | Rousseau (suite) : critique d’Aristote, critique de la philosophie |
12 | Rousseau (suite) : Nature et culture entre philosophie et littérature, l’éducation et le féminin |
13 | Hegel : philosophie et histoire |
14 | Hegel : philosophie et histoire |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | X | ||||
2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | X | ||||
3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | X | ||||
4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | X | ||||
5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | X | ||||
6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | |||||
8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | X | ||||
9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 10 | 10 | 100 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |