Dil Felsefesi Problemleri(PH353)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PH353 | Dil Felsefesi Problemleri | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Selami Atakan ALTINÖRS aaltinors@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dil felsefesinin başlıca nosyonları ve problemleri hakkında öğrenciye temel bir kavrayış kazandırmak. “Anlam”, “referans”, “özel adlar”, “belirli betimlemeler”, “dil oyunları”, “söz edimleri” gibi nosyonları öğretmek. Dil ve anlam konusundaki başlıca felsefî teorileri ve gelenekleri tanıtmak. |
İçerik | Platon'dan Chomsky'ye dil felsefesi yaklaşımları. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1.Dilin yapısı ve işleyişi hakkında felsefî donanım. 2.Anlam ve referans probleminin kapsamı hakkında bilgi. 3.Dil felsefesindeki başlıca yaklaşımlar hakkında malumat. |
Öğretim Yöntemleri | Yüzyüze |
Kaynaklar |
Sylvain Auroux: La Philosophie du Langage Frédéric Nef: Le Langage : une approche philosophique André Jacob: Introduction à la Philosophie du Langage Platon: “Cratyle” John Locke: l'Essai philosophique concernant l'entendement humain Jean-Gérard Rossi: Philosophie analytique |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Dil felsefesinin konusu ve kapsamı |
2 | Anlam problemine başlıca yaklaşımlar-I |
3 | Anlam problemine başlıca yaklaşımlar-II |
4 | Kratylos |
5 | Kratylos |
6 | Vize sınavı |
7 | Augustinus'ta dil |
8 | Hobbes'ta dil |
9 | Locke'ta dil |
10 | Leibniz'de dil |
11 | Rousseau'da dil |
12 | Herder'de ve Humboldt'ta dil |
13 | Chomsky'nin Kartezyen dil teorisi |
14 | Analitik felsefede dil |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 50 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | X | ||||
2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | X | ||||
3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | X | ||||
4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | X | ||||
5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | |||||
6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | |||||
9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 13 | 13 |
Diğer Uygulamalar | 4 | 2 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 13 | 13 |
Diğer | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |