Mantık I(PH105)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PH105 | Mantık I | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Aliş SAĞIROĞLU asagiroglu@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Önermeler mantığının terimlerini ve kavramlarını öğretmek |
İçerik | Klasik Önermeler Mantığı |
Dersin Öğrenme Çıktıları | P formel dilinin formüllerinin semantik analizinin yapılmasının ve PF formel sisteminin teoremlerinin ispat edilmesinin öğrenilmesi |
Öğretim Yöntemleri | Derste konu işleme ve alıştırmalar. |
Kaynaklar |
Introduction to Logic I, Yalçın Koç ,Boğaziçi University Publications,1980. Naive Set Theory, Paul Richard Halmos, D. Van Nostrand Company, Princeton, NJ, 1960. Introduction to Mathematical Logic, Eliot Mendelson, D. Van Norstand Company, Princeton NJ, 1964 Sembolik Mantık, Tarık Necati Ilgıcıoğlu, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Ankara 2013. Introduction to Mathematical Logic, Church, A., Princeton University Press, Princeton NJ, 1956. Introduction to Logic, Suppes, P., D. Van Norstrand Company, Princeton NJ, 1957. Logique formelle et argumentation, Laurence Bouquiaux & Bruno Leclercq, De Boeck, Brüksel, 2009. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | P formel dili : alfabe ve gramer |
2 | P formel dili için tanımsal tamlık |
3 | P formel dilinin semantiği : T :{d, y} kümesi üzerindeki booleen fonksiyonlar |
4 | T :{d, y} kümesi üzerindeki booleen fonksiyonların fonksiyonel tamlığı |
5 | P formel dilinin yorumu - LOGP |
6 | Semantik içerme ve dedüksiyon meta-teoremi |
7 | P formel dilinin formüllerinin semantik analizi |
8 | Ara Sınav |
9 | PF formel sistemi |
10 | PF formel sisteminde dedüksiyon |
11 | Sentaktik içerim |
12 | PF formel sistemi için dedüksiyon meta-teoremi |
13 | PF formel sistemi için tutarlılık ve tamlık meta-teoremleri |
14 | PF formel sisteminin mutlak ve basit tutarlılığı |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 15 | 15 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 15 | 15 |
Toplam | 31 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | X | ||||
2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | |||||
3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | |||||
4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | |||||
5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | |||||
6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | |||||
7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | |||||
8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | |||||
9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 0 | 42 | 0 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 0 | 15 | 0 |
Ödevler | 0 | 15 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 10 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 10 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 8 | 0 |
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |