Genel Sosyoloji(RI103)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RI103 | Genel Sosyoloji | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere sosyolojinin doğuşunu temel kavramlarını ve kurucularını öğretmek |
İçerik | Ders 19.yüzyılın sonu ve 20.yüzyılın başında feodal toplum yapısından endüstriyet toplum yapısına geçişi inceleyen ilk sosyologların çalışmaları ve bu geçişi anlamaya çalışırken kullandıkları kavramlar üzerinde duracaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğrenciler : 1. Sosyolojiyi tanımlayabilir ve sosyolojinin temel kavramlarını sıralayabilirler. 2.Sosyolojinin doğuşuna neden olan toplumsal olayları tartışabilirler. 3.Bir bilim olarak sosyolojinin nasıl ortaya çıktığını özetleyebilir ve sosyolojiyi diğer sosyal bilim disiplinleriyle karşılaştırabilirler. 4. Sosyolojinin gelişimini ve sosyolojide yer alan temel teorik yaklaşımları ve yöntem tartışmalarını irdeleyebilirler. 5. Sosyolojik kuramları öğrenme ve anlama becerileri geliştirirler. |
Öğretim Yöntemleri | Ders Anlatımı, tartışma, soru-cevap , |
Kaynaklar |
Pierre Bréchon, Les grands courants de la sociologie, Grenoble, PUG, 2000 Henri Mendras, Jean Etienne, Les grands auteurs de la sociologie, Paris, Hatier, 1996. Pierre-Jean Simon, Histoire de la sociologie, PUF, 1991 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Sosyolojinin doğuşı |
2 | Auguste Comte'un pozitivimi |
3 | Sosyolojik yöntemin kuralları. Emile Durkheim |
4 | Emile Durkheim |
5 | Demokratik toplum, Alexis de Tocqueville |
6 | Endüstriyel toplum ve kapitalizm, Karl Marx |
7 | Karl Marx |
8 | Elitlerin dolaşımı , Vilfredo Pareto |
9 | Alman sosyolojisine giriş, Max Weber |
10 | Max Weber |
11 | Sosyolojik tartışmaları, Max Weber |
12 | Cemaat ve toplum, Ferdinand Tönnies |
13 | Ferdinand Tönniies |
14 | Dönem konuları üzerinde tartışma |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 50 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası sistemin temel kavram, aktör ve bileşenleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur | X | ||||
2 | Uluslararası İlişkilerin çokdisiplinli özelliğinin gerektirdiği tarih, hukuk, iktisat sosyoloji ve siyaset bilimi temeline hâkim olur | X | ||||
3 | Teorik altyapıyı özümsemiş olarak pratiği bunun üzerinden tahlil edebilir | X | ||||
4 | Belirli bir tema ve/veya bölge üzerinde uzmanlaşacak niteliğe sahip olur | X | ||||
5 | Galatasaray Üniversitesi’nin Avrupa ile geleneksel ve kurumsal ilişkileri ışığında Türkiye’nin Avrupa Birliği üyeliği sürecine somut katkıda bulunabilecek yetkinliğe sahip olur | |||||
6 | Türk Dış Politikasını iç bileşenleri açısından olduğu kadar uluslararası sistem perspektifinden de okuyabilir | |||||
7 | Dışişleri Bakanlığı başta olmak üzere çeşitli devlet/ve veya özel sektör kuruluşlarında görev yapması için gerekli beceriyi elde eder | |||||
8 | Çeşitli uluslararası örgüt ve Sivil Toplum Kuruluşları’nda görev alabilecek donanıma sahip olur | |||||
9 | Galatasaray Üniversitesi’nin öğrenim dili olan Fransızca ve zorunlu dili olan İngilizceyi Uluslararası İlişkiler alanında tez/proje/kitap çalışması yapabilecek şekilde akademik ve/veya profesyonel düzeyde kullanabilir | |||||
10 | Öğrenimi boyunca edindiği metodolojik araçları her türlü kavramsal/akademik çalışmada etkin biçimde kullanabilir | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 1 | 56 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 1 | 14 | 14 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 14 | 28 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5.52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |