Matematik Analiz(ECON103)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON103 | Matematik Analiz | 1 | 4 | 0 | 0 | 4 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ayşegül ULUS aulus@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı ekonomiyi incelemek için gerekli matematiksel araçları edinmektir. Bu ilk matematik dersi, temel olan analize girişi içerir (diğerleri doğrusal cebir ve diferansiyel denklemlerdir). |
İçerik |
Fonksiyon kavramı etrafında: • Tek değişkenli olağan fonksiyonları. • Tek değişkenli fonksiyonlar için limit, süreklilik: belirsiz formlar, sonsuz büyük ve sonsuz küçük. Asimptotlarla ilgili hatırlatmalar ve ara değer teoremi. • Tek değişkenli fonksiyonlar için türev: Birçok ekonomik model, farklı değişkenlerin türevleri arasındaki ilişkilere dayanmaktadır. • Tek değişkenli fonksiyonlar için ekstremum ve dışbükeylik: Türeve bağlı bu kavramlar birçok ekonomik sorunun çözümü için çok önemlidir. • Bir fonksiyonun yerel olarak incelenmesi • Ekonomik verilerdeki değişimler: mutlak, göreli değişimler, endeksler. • 2 değişkenli fonksiyonların temel kavramına giriş: Econ104 dersinde genel olarak ekonomik analiz yapmak için gerekli olan çeşitli değişkenlerin fonksiyonlarını ele alacağız. Çünkü ekonomik modeller çeşitli ekonomik değişkenler arasındaki etkileşimlerin yorumlanmasına dayanmaktadır. ECON103'ün bu son bölümünde kısmi türev ve diferansiyel kavramlarını tanıtıyoruz. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayan bir öğrencinin, ekonomide kullanılacak bir değişkenin ve (gerçek) fonksiyonların analizi için gerekli bilgileri edinmiş olması gerekir. Çok değişkenli fonksiyonları çalışmaya hazır olacaktır. |
Öğretim Yöntemleri | Ders ve Problem Saati. Bu dersin önkoşulu lise matematik bilgisidir. |
Kaynaklar |
Sydsæter, Knut, and Peter J. Hammond. Essential mathematics for economic analysis. Pearson Education, 2008. Sydsæter, Knut, and Peter J. Hammond. Mathématiques pour l’Economie. Pearson Education, 2014. https://membres-ljk.imag.fr/Bernard.Ycart/mel/ http://exo7.emath.fr/un.html http://exo7.emath.fr/cours/livre-analyse-1.pdf |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Fonctions usuelles-1 |
2 | Fonctions usuelles-2 |
3 | Limite pour les fonctions à une variable |
4 | Continuité pour les fonctions à une variable |
5 | Formes indéterminés |
6 | Le théorème des gendarmes et le théorème des valeurs intermédiaires |
7 | Dérivation pour les fonctions à une variable-1 |
8 | Dérivation pour les fonctions à une variable-2 |
9 | Théorème de l’Hopital |
10 | Etude locale d'une fonction et les développements limités |
11 | Extrema et convexité pour les fonctions à une variable |
12 | Tracer le graph d’une fonction |
13 | Variations de données économiques : variations absolues, relatives, indices. |
14 | Introduction de notions de dérivées partielles et les différentielles. |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Fonctions usuelles-1 |
2 | Fonctions usuelles-2 |
3 | Limite |
4 | Continuité |
5 | Formes Indéterminées |
6 | Le théorème des gendarmes et le théorème des valeurs intermédiaires |
7 | Dérivation pour les fonctions à une variable-1 |
8 | Dérivation pour les fonctions à une variable-2 |
9 | Théorème de l’Hopital |
10 | Etude locale d'une fonction et les développements limités |
11 | Extrema et convexité pour les fonctions à une variable |
12 | Tracer le graph d’une fonction |
13 | Variations de données économiques : variations absolues, relatives, indices. |
14 | Introduction de notions de dérivées partielles et les différentielles. |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Farklı ekonomik teorilere ve güncel teorik yaklaşımları ortaya çıkartan tartışmalara dair temel bilgiye sahip olmak | |||||
2 | Uygulamalı alanlardaki farklı ekonomik soruları değerlendirmek için temel niceliksel ve niteliksel yöntemleri kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
3 | Güncel ekonomik tartışma ve sorunları kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
4 | Farklı kamusal ve profesyonel ortamlarda yazılı ve sözlü olarak açık ve etkili iletişim becerilerine sahip olmak. | X | ||||
5 | Dünya ekonomik tarihine dair temel bilgilere ve Türkiye ekonomi tarihine dair sağlam bilgilere sahip olmak. | |||||
7 | Ekonomi alanında kullanılan standart sayısal tekniklere ve ampirik modellere dair bilgiye sahip olmak | X | ||||
8 | Temel ekonomik teorileri uygulamalı alanlarda kullanma becerisine sahip olmak. | X | ||||
9 | Teorik ve model temelli analitik yöntemleri temel olarak kavrama becerisine sahip olmak | X | ||||
10 | Ekonomik kavramları güncel ekonomik sorunları tartışmakta kullanma becerisine sahip olmak | X | ||||
11 | Mantık çerçevesinde akıl yürütme ve analitik olarak çalışma becerisine sahip olmak. | X | ||||
12 | Farklı uygulamalı ve teorik alanlarda ekonominin sosyal boyutuyla ilgili duyarlılık sahibi olmak | X | ||||
13 | Ekonomik problemleri analiz temek için doğru ekonomik modelleri tespit edebilmek. | X | ||||
16 | Temel istatistik ve ekonometrik kavramları anlamak ve bunları kendi uygulamalı çalışmalarında kullanabilmek | X | ||||
17 | Türkiye ekonomisinin güncel ekonomik sorunları hakkında derinlemesine bilgi sahibi olmak ve dünyada ekonomik sorunlara dair temel bilgiye sahip olmak |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Ödevler | 0 | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 10 | 10 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Proje | 0 | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 | 0 |
Bütünleme | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 4.24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |