Metodoloji II(SP184)
| Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| SP184 | Metodoloji II | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| Ön Koşul | |
| Derse Kabul Koşulları |
| Dersin Dili | Fransızca |
| Türü | Zorunlu |
| Dersin Düzeyi | Lisans |
| Dersi Veren(ler) | Zeynep ÖZYURT (Email) |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Amacı | Bu ders ile işletme Lisans 1 öğrencisi, Fransızca yazım ve sözlü anlatım becerilerini mesleki bilgi ve metod gözetilerek geliştirecektir. |
| İçerik | Sunum kompozisyon anlama ve okuma egzersizleri |
| Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğrenci bu ders sonunda: 1. Metodolojik bilgiler ve Fransızca yazılı ve sözlü ifade becerileri kazanacak,ve onları kullanabilecek, 2. Kendi alanlarında dil ve öğrenme becerileri kazanacak. 3. Fransızca işletme kelime dağarcığı kazanacak. , 4. Fransızca Sunum becerilerine sahip olacak 5. Temel araştırma metodlarını kullanabilecek. . |
| Öğretim Yöntemleri | |
| Kaynaklar | Derste kaynaklar ders veren kişi tarafından, güncel mesleki, dergi, kitap ve makalelerden oluşturulur. |
Teori Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|---|
| 1 | « Université du XXIe siècle »[« 21. Yüzyılda Üniversite »] |
| 2 | « François Ier et Soliman à Écouen » « Aimée Roxelane »[« I. François ve Süleyman Écouen’da » « Aimée Roxelane » (Hürrem) ] |
| 3 | « WikiLeaks, imprécateur »[« WikiLeaks lâneti »] |
| 4 | « Les Belges au bord du divorce. La séparation serait une menace pour l’Europe»[« Belçika ayrışmanın eşiğinde. Bu ayrılık Avrupa için bir tehdit oluşturabilir. »] |
| 5 | « Malgré la crise, les éditeurs se lancent »[« Krize rağmen yayıncılar atakta »] |
| 6 | « Henri Matisse. L’Ouverture de l’espace picturale 1930-1940 »[« Henri Matisse. Resmin mekânsal açılımı »] |
| 7 | Ara Sınav « La littérature est née en Occitanie »[« Edebiyat Occitan’da doğdu »] |
| 8 | « Après le règne du nucléaire, place à la cohabitation énérgétique »[ « Nükleer enerji, egemenliğini « enerjiler birlikteliği »’ne bırakıyor »] |
| 9 | « De Gaulle, intime. Un homme libre »[«Tüm mahremiyetiyle De Gaulle. Bir özgür adam »] |
| 10 | « Alimentation, la vague nature »[« Beslenmede doğal ürünler dalgası »] |
| 11 | « Des Espagnols très en vogue »[« İspanyol sanatçılar revaçta »] |
| 12 | « Les Etats-Unis traduisent encore trop peu de livres »[« Amerika’da hala çok az yabancı eser çevriliyor »] |
| 13 | « Tendance. Bonne nouvelle! Les entreprises recommencent à embaucher des jeunes diplômés. »[« İş hayatında trend. Şirketler artık yeni mezunları işe alıyor »] |
| 14 | « Le Burn-Out Maternel »[« Analık görevinin dayanılmaz hale geldiği nokta »] |
Uygulama Konu Başlıkları
| Hafta | Konu Başlıkları |
|---|
Başarı Notuna Etki Oranları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
| Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
| Toplam | 1 | 60 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
| Sayı | Katkı Payı | |
|---|---|---|
| Ödevler | 0 | 0 |
| Sunum | 1 | 10 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
| Proje | 0 | 0 |
| Laboratuar | 0 | 0 |
| Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
| Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
| Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
| Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
| Raporlar | 0 | 0 |
| Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
| Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 |
| Diğer | 0 | 0 |
| Toplam | 2 | 40 |
| Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | Siyaset Bilimi alanındaki başlıca kuramları, kavramları, yaklaşımları ve yöntemleri anlayabilir. | X | ||||
| 2 | Türkiye'deki sisyasal sistemin ve dünyadaki diğer siyasal sistemlerin yapısını ve işleyişini tanımlayabilir. | X | ||||
| 3 | Siyaset Bilimi alanında çalışma yaparken birincil ve ikincil kaynaklardan yararlanarak gerekli bilgileri saptayabilir, bunlarla analiz ve sentez yapabilir. | X | ||||
| 4 | Siyasal süreçler, kurumlar, mekanizmalar ve ilişkiler hakkında hipotezler oluşturarak bunları ampirik düzlemde sınayabilir. | |||||
| 5 | Temel araştırma yöntemlerini kullanarak özgün bir araştırmayı bilimsel ve etik ilkeler doğrultusunda tasarlayabilir, yürütebilir ve araştırma sonuçlarını yorumlayarak taraflara ulaştırabilir. | |||||
| 6 | Demokrasi, insan hakları ve toplumsal barışa ilişkin meselelere farkındalık ve duyarlılıkla yaklaşabilir. | X | ||||
| 7 | Toplumsal çatışmaların nedenlerini değerlendirerek çözümlerini araştırabilir. | X | ||||
| 8 | Küresel siyasal toplumda değişimin doğasını ve küreselleşme gibi karmaşık süreçlerin oluşumunu eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. | X | ||||
| 9 | Siyaset Bilimi ve ilişkili diğer disiplinlerin temel alanlarında ekip çalışmaları yapabilir. | |||||
| 10 | Galatasaray Üniversitesi’nin öğrenim dili olan Fransızca’yı ve zorunlu yabancı dili olan İngilizce’yi kültürlerarası iletişimin gereklerini karşılayacak şekilde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslekdaşlarıyla iletişim kurabilir. | |||||
| 11 | Bilişim ve iletişim teknolojilerini alanının gerektirdiği düzeyde kullanabilir. | |||||
| Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 |
| Sunum | 1 | 9 | 9 |
| Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 75 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 | 3.00 | ||
| Dersin AKTS Kredisi | 3 | ||


