Araştırma Teknikleri(LFR429)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LFR429 | Araştırma Teknikleri | 7 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Marie Helene SAUNER LEROY saunermarie@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Metodoloji dersi; Bir araştırma ödevi hazırlanması için metodolojik temel bilgileri verilir. Ders sonunda ikinci dönem yapılması gereken Lisans sonu Tezin konusu belirlenir. |
İçerik | Ders, bir araştırma tezinin ana hatları olan kuralların çeşitli örneklerinin ve açıklamalarının yardımıyla sunuluyor. Her hafta öğrencilerden sonraki hafta düzeltilecek ev ödevi istenir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Tez hazırlamasının yöntemlerini ögrenmek |
Öğretim Yöntemleri |
Tezin içermesi gereken tüm unsurların sunumu; Öğrenciler haftalık olarak bu yönde çalışma sağlamalıdır Bir makalenin ana fikirlerini bildirmek - iki farklı bilimsel görüş özeti - kaynakları ve bibliyografya sunmak -sorun, hipotezleri -Öğrenme - Planı bildirmek (hipotezler) |
Kaynaklar |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | ders hakkında bilgi |
2 | tez konusu hakkında bilgi ; bibliyografya hakkında bilgi |
3 | özetler, nota alma, ön hazırlıklar |
4 | veri araştırmaları |
5 | verilerin incelenmesi |
6 | teorik kısmı |
7 | metin yapısı , fihrist, ekler |
8 | metin incelenmesi |
9 | yazma , yazı teknikleri, savunma |
10 | bilimsel sorular |
11 | konu baslıkları, bilimsel sorular |
12 | konu hakkında araştırma |
13 | konu hakkında araştırma, tez konularının seçimi, kesinleşmesi |
14 | tez konularının seçimi, kesinleşmesi |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | |
2 | |
3 | ödev |
4 | ödev |
5 | ödev |
6 | ödev |
7 | ödev |
8 | ödev |
9 | ödev |
10 | ödev |
11 | ödev |
12 | ödev |
13 | ödev |
14 |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 10 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 11 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 10 | 40 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 50 |
Proje | 1 | 10 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 12 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fransızca yazılı anlatıma C1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
2 | Fransızca sözlü anlatıma en az c1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
3 | Fransızcadan Türkçeye çeviri becerisini her düzeyde edinmiş olmak. | |||||
4 | Türkçeden Fransızcaya her düzeyde çeviri yapabilmek. | |||||
5 | Değişik düzey ve türlerden metin çözümleme becerisine sahip olma. | X | ||||
6 | Diller ve kültürler arası karşılaştırmalı çalışmalar yapabilmek. | X | ||||
7 | Fransız Edebiyatını öğretebilmek | |||||
8 | Çağdaş dilbilim kuramlarına dayanarak dil betimlemeleri yapabilmek. | |||||
9 | Yabancı dil olarak Fransızcayı öğretebilmek. | |||||
10 | İspanyol Dili ve Edebiyatına egemen olmak. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 10 | 3 | 30 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 4,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |