Felsefi Metodoloji I(PH257)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PH257 | Felsefi Metodoloji I | 3 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | İhsan Hayri BATUR ihsanbatur@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin "metin okuma", "metin açıklama", "metin yorumlama" ve bir konu hakkında sistemli ve tutarlı biçimde akıl yürütme becerilerini kazanmalarını sağlamaktır. |
İçerik | Derste öncelikle metin okuma, açıklama ve yorumlama çalışmalarına ağırlık verilecektir. Burada, çeşitli filozofların özellikle felsefi düşünme ve soruşturma yöntemi üzerine yazdıkları metinler (Fransızca olarak) yakın okumayla incelenecek, öğrencilere dönem boyunca birden çok metin açıklama/yorumlama ödevi verilecektir. Dönemin son haftalarında da bir sorunsalın felsefi açından sunulması ve tartışılması konusuna giriş yapılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları | Öğrenciler kendilerine sunulan belli tekniklerle Fransızca felsefi metinleri okuyacak, açıklayacak-çözümleyecek ve yorumlayacak beceriyi kazanacaklardır. Felsefecinin kendini asli ifade etme biçimi olan "yazma" alanında ilerleme kaydedecekler, bir metin ya da bir konuyu, yazılı veya sözlü olarak, sistemli ve tutarlı bir biçimde ele alabilecek düzeye erişeceklerdir. |
Öğretim Yöntemleri | Derste seçilen metinler öğrencilerle birlikte okunacak, açıklama ve yorumlama biçiminin gerektirdiği ilkelere göre ele alınarak işlenecektir. |
Kaynaklar |
Ph. Choulet, D. Folscheid, J.-J. Wunenburger, Methodologie philosophique, PUF " Quadrige". P. Rosenberg, A. Sage, Philosophie Terminales, Nathan. Descartes, Discours de la méthode, Vrin. Descartes, Méditations métaphysiques, GF Flammarion. Descartes, Principes de la philosophie, Vrin. Spinoza, Traité de la réforme de l'entendement, GF Flammarion. Rousseau, Discours sur l'origine et les fondements de l'inégalité parmi les hommes, GF Flammarion. Rousseau, Essai sur l'origine des langues, Hatier. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Dersin tanıtımı, işlenecek metinlerin sunulması, öğrencilerin ders sorumluluklarının bildirilmesi, beklentilerin öğrenilmesi. |
2 | Felsefe yapma biçimleri olarak yazı ve söylem. Metin açıklama ("explication de texte") ilkeleri |
3 | Metin açıklama tekniği ve ilkeleri (devam): Açıklama (Explication) ile Yorumlama (Commentaire) arasındaki farklar. |
4 | Descartes, Discours de la méthode, 1. Bölüm - metin açıklama |
5 | Descartes, Discours de la méthode, 1. Bölüm - metin açıklama (devam) |
6 | Spinoza, Traité de la réforme de l'entendement, Giriş Bölümü - metin açıklama |
7 | Spinoza, Traité de la réforme de l'entendement, Giriş Bölümü - metin açıklama (devam) |
8 | Ara Sınav |
9 | Metin yorumlama ilkelerinin sunulması |
10 | Descartes, Méditations métaphysiques, 2. Bölüm. Metin yorumlama. |
11 | Descartes, Méditations métaphysiques, 2. Bölüm. Metin yorumlama. (devam) |
12 | Rousseau, Discours sur l'origine et les fondements de l'inégalité parmi les hommes. Metin açıklama ve yorumlama. |
13 | Rousseau, Discours sur l'origine et les fondements de l'inégalité parmi les hommes. Metin açıklama ve yorumlama. |
14 | Rousseau, Discours sur l'origine et les fondements de l'inégalité parmi les hommes. Metin açıklama ve yorumlama. |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | X | ||||
2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | X | ||||
3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | X | ||||
4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | X | ||||
5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | |||||
6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | X | ||||
9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |