Sözlü Argümantasyon I(PH129)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PH129 | Sözlü Argümantasyon I | 1 | 1 | 0 | 0 | 1 | 2 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | FLORENCE M. SOMER (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | B2 seviyesine ulaşma, üniversite objektifleri doğrultusunda fransızca ifade |
İçerik | Söylem analizi / dilsel strüktürleri kullanarak sözlü söylem |
Dersin Öğrenme Çıktıları | |
Öğretim Yöntemleri | aksiyonel |
Kaynaklar |
felsefi metinler konferans dinletisi |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | betimleme |
2 | Sorgulama ve problematik |
3 | Fikir arayışı ve bilgi araştıma |
4 | Konuşma iceriğinin analizi |
5 | Yazılı-sözlü ifadenin ayırımı sözlü ifade biçimleri |
6 | Metnin sözlü ifadesi |
7 | argümantasyon |
8 | Argümantasyon bakış acısı |
9 | Argümantasyon (tez/argüman/örnek)/ argüman tipleri |
10 | Argümantasyon düşünce ifadesi |
11 | Argümantasyon itiraz etme |
12 | Felsefi tartışma hazırlama |
13 | Felsefi tartışma hazırlama |
14 | Felsefi tartışma |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
3 | Fikir arayışı ve bilgi araştıma |
7 | argümantasyon |
13 | Felsefi tartışma azırlama |
14 | Felsefi tartışma |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 2 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Felsefe metinlerini mantıksal çözümlemeye tâbi tutabilir, eleştirel ve analitik zekâya sahip olur; | X | ||||
2 | Antik Çağ’dan 20. Yüzyıla kadar felsefe tarihine dair kapsamlı bilgi sahibi olur; | |||||
3 | Etik, Estetik, Bilim Tarihi, Toplum Felsefesi gibi sistematik felsefe disiplinlerinde bilgi edinir ve uzmanlaşma sağlar; | X | ||||
4 | Felsefenin, Tarih, Psikoloji, Antropoloji, Sosyoloji ve pozitif bilimler gibi felsefe dışı disiplinlerle ilişkisini kurabilir; | X | ||||
5 | Siyaset kuramlarının öğrenir, tarihi ve güncel olayları felsefi bakış açısıyla değerlendirebilir; | |||||
6 | Fransızca, İngilizce gibi yaşayan dillerde felsefi tartışmaları takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
7 | Eski Yunanca, Latince veya Osmanlıca dillerinde yazılmış felsefe metinlerini takip edebilecek düzeye gelir; | X | ||||
8 | Sanat yapıtlarını ve tarihini değerlendirebilecek estetik kuramları tanır ve yaratıcı düşünce yeteneğini kavrar; | X | ||||
9 | Bağımsız akademik araştırmalar yapma ve makaleler yazma becerisinin kazanır; çözümleme, yorumlama ve eleştirel tartışma yeteneğinin geliştirir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 2 | 4 | 8 |
Ödevler | 2 | 1 | 2 |
Sunum | 2 | 1 | 2 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 3 | 3 |
Dönem Ödevi / Projesi | 1 | 1 | 1 |
Portfolyo Çalışmaları | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 51 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |