Siyaset Bilimine Giriş(RI101)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RI101 | Siyaset Bilimine Giriş | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Magali BOUMAZA boumazamagali@yahoo.fr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders öğrencilere siyaset bilimini anlamak için gerekli olan analiz çerçevesini vermeyi hedeflemektedir. Bu temel çerçevenin öğrencilerin siyaset biliminin farklı boyutlarını, kavramlarını ve ideolojilerini anlamalarına yardımcı olacağı düşünülmektedir. |
İçerik | Dersin içeriği, siyaset ve siyaset biliminin, siyasal iktidarın, devletin, bürokrasinin tanımını, genelde ideolojilerin, özellikle de liberalizm, sosyalizm ve milliyetçiliğin doğuşunu, özelliklerini ve teorisyenlerinin fikirlerini, demokrasinin ve partilerin doğuşunu kapsamaktadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi izleyen ve başarılı olan öğrenci: 1) Siyaset biliminin temel analiz çerçevesini destekleyen temel kavramlarına hakimdir 2) Siyaset Bilimi alanındaki farklı düşünme biçimlerini ve teorileri anlayabilir |
Öğretim Yöntemleri | Teorik ders biçiminde yapılmaktadır. |
Kaynaklar |
P. Braud, Sociologie politique, L.G.D.J., 2004. D. Chagnollaud, Science politique, Dalloz, coll. “Cours”, 2002. J. M. Denquin, Introduction à la science politique, Hachette, Coll. Les fondamentaux, 2001. M. Grawitz et J. Leca, Traité de science politique, 4 tomes, PUF, 1985. G. Hermet, B. Badie, P. Birnbaum et P. Braud, Dictionnaire de la science politique et des institutions politiques, A. Colin, Coll. Cursus, 1994. F. Lambert et S. Lefranc, 50 fiches pour comprendre la science politique, Bréal, 2003. J. Lagroye, Sociologie politique, Presses de Science Po et Dalloz. C. Rouvier, Sociologie politique, Litec, 2006. J. Touchard, Histoire des idées politiques, tome 2 (du XVIIIème à nos jours), PUF, 2005. Esat Çam, Siyaset Bilimine Giriş, Der Yayınları , İstanbul, 2005. Ahmet Taner Kışlalı, Siyaset Bilimi, İmge Kitabevi, Ankara 2007. Münci Kapani, Politika Bilimine Giriş, Bilgi Yayınları, Ankara, 2004. Nur Vergin, Siyasetin Sosyolojisi, Bağlam Yayınları, İstanbul, 2003. A. Heywood, Politics, Palgrave, 2002. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Introduction Qu’est-ce que la science politique ? |
2 | Chapitre 1 Pouvoir et pouvoir politique (approches) |
3 | Chapitre 1 Pouvoir et pouvoir politique (suite et fin) . |
4 | Chapitre 1 Légitimités et légitimation |
5 | Les genèses de l’Etat |
6 | L’Etat en action |
7 | Vize Sinavi |
8 | Chapitre 2 La sociologie des institutions et des rôles politiques Les régimes politiques /idéologie |
9 | Chapitre 2 L’autoritarisme |
10 | Chapitre 2 Le totalitarisme |
11 | Chapitre 3 La démocratie/ La démocratie représentative |
12 | Chapitre 3 L’invention de la politique moderne et “la républicanisation |
13 | Chapitre 3 Genèse des groupements politiques |
14 | Chapitre 3 L’apprentissage de l’acte électoral |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | BACHELARD, Gaston, sur les obstacles épistémologiques (extrait de La formation de l’esprit scientifique, Vrin, 1938) |
2 | documents définitions théoriciens du pouvoir, Michel Foucault |
3 | Texte de CLASTRES, Pierre. “La question du pouvoir dans les sociétés primitives”. Recherches d’anthropologie politique |
4 | WEBER, Max sur les légitimités et définition de l’Etat |
5 | Extraits de ELIAS, Norbert, La dynamique de l’Occident |
6 | ROSANVALLON, Pierre, Les quatre visages de l’Etat texte LE GALES, Patrick gouvernance |
7 | révisions |
8 | OLLION, Etienne. “des mobilisations discrètes : sur le plaidoyer et quelques transformations de l’action collective contemporaine”. |
9 | Documents autoritarisme (Juan Linz) |
10 | Documents totalitarisme (nazisme fascisme) |
11 | CAPDEVILA, Luc VERGNIOLLE de CHANTAL, François, VINEL, Jean-Christian. “Populismes dans les Amériques” IdeAs, Idées d’Amérique, |
12 | Extrait mémoires Tocqueville sur vote |
13 | Documents iconographiques sur vote |
14 | GARRIGOU, Alain. “Le secret de l’isoloir”. |
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 12 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 13 | 15 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası sistemin temel kavram, aktör ve bileşenleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur | X | ||||
2 | Uluslararası İlişkilerin çokdisiplinli özelliğinin gerektirdiği tarih, hukuk, iktisat sosyoloji ve siyaset bilimi temeline hâkim olur | X | ||||
3 | Teorik altyapıyı özümsemiş olarak pratiği bunun üzerinden tahlil edebilir | X | ||||
4 | Belirli bir tema ve/veya bölge üzerinde uzmanlaşacak niteliğe sahip olur | X | ||||
5 | Galatasaray Üniversitesi’nin Avrupa ile geleneksel ve kurumsal ilişkileri ışığında Türkiye’nin Avrupa Birliği üyeliği sürecine somut katkıda bulunabilecek yetkinliğe sahip olur | X | ||||
6 | Türk Dış Politikasını iç bileşenleri açısından olduğu kadar uluslararası sistem perspektifinden de okuyabilir | X | ||||
7 | Dışişleri Bakanlığı başta olmak üzere çeşitli devlet/ve veya özel sektör kuruluşlarında görev yapması için gerekli beceriyi elde eder | X | ||||
8 | Çeşitli uluslararası örgüt ve Sivil Toplum Kuruluşları’nda görev alabilecek donanıma sahip olur | X | ||||
9 | Galatasaray Üniversitesi’nin öğrenim dili olan Fransızca ve zorunlu dili olan İngilizceyi Uluslararası İlişkiler alanında tez/proje/kitap çalışması yapabilecek şekilde akademik ve/veya profesyonel düzeyde kullanabilir | X | ||||
10 | Öğrenimi boyunca edindiği metodolojik araçları her türlü kavramsal/akademik çalışmada etkin biçimde kullanabilir | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 4,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |