İşletme Lisans Programı

Mikroiktisat(ECON196)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
ECON196 Mikroiktisat 3 3 0 0 3 4
Ön Koşul ECON191
Derse Kabul Koşulları ECON191
Dersin Dili Fransızca
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Mustafa ULUS mulus@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı mikroekonomik analizin temelini oluşturan tüketici ve firma davranışlarının ve buradan hareketle toplumların üretim ve bölüşüm süreçlerinin incelenmesidir. Tüketicilerin ve firmaların karar alma mekanizmaları, birbirleri ile olan ilişkileri ve bunların sonuçları temel düzeyde açıklanmaya çalışılacaktır. Bireysel kararlarda, iş dünyasında, politika uygulamalarında karşılaşacakları birçok farklı probleme karşı öğrencilerin ekonomik bir bakış açısıyla kavramsal düşünme becerilerine katkıda bulunmak dersin en önemli hedeflenen çıktısıdır.
İçerik Tüketici teorisi: Kısıtlar, tüketicinin tercihleri, tüketicinin optimal seçimi, talep, tüketici artığı
Üretici Teorisi: Kısa ve uzun dönem firma davranışları, maliyet minimizasyonu ve kar maksimizasyonu, kısa ve uzun dönem piyasa dengesi.
Dersin Öğrenme Çıktıları Dersten başarılı olan öğrenci şu becerileri kazanması beklenmektedir:
1. Tüketicinin kısıtlarını ve tercihlerini kavramak
2. Tüketicinin optimal seçimini ve ekonomik koşullardaki değişimin etkilerini analiz edebilmek
3. Firmanın kısa ve uzun dönem üretim kararlarını analiz etmek
4. Üreticinin maliyetlerini doğru bir şekilde tanımlamak ve değişen maliyetlerin firma üretimi ve piyasa dengesi üzerindeki etkilerini kavramak
Öğretim Yöntemleri Formel konu anlatımı, ekonomik uygulamalar ve problem çözümü
Kaynaklar Thomas Nechyba , Microeconomics: An Intuitive Approach with Calculus, South-Western /Cengage Learning, 2011. (A Kısımları)
Murat Yıldızoğlu, “Introduction à la microéconomie“, libre accès sur:
http://www.yildizoglu.fr/livremicro/livre-micro.pdf
Varian, Hal R., "Introduction à la microéconomie", De Boeck Université (2015)
Fikret Şenses “İktisada (farklı bir) giriş”, İletişim Yayınları (2018)
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Giriş
2 Tüketicinin bütçe kısıtları
3 Tüketici tercihleri ve kayıtsızlık eğrileri
4 Farklı tercih türleri
5 Tüketicinin optimal seçimi
6 İkame ve gelir etkileri
7 Problem çözümü
8 Vize sınavı
9 Talep fonksiyonları, tüketici artığı ve dara kaybı
10 Üretici teorisine giriş: tek girdi tek çıktı modeli
11 Maliyet minimizasyonu ve kar maksimizasyonu
12 Kısa ve uzun dönem üretim kararları: ekonomik koşullardaki değişimin etkileri
13 Rekabetçi piyasanın dengesi
14 Firma giriş çıkışları ve kısa-uzun dönem denge farkı
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 40
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 1 40
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 İşletmelerin üretim yönetimi ve pazarlama, yönetim, muhasebe ve finans fonksiyonlarına ilişkin ileri düzeyde bilgi birikimi; bu bilgi birikimini uygulama becerisi.
2 İş hayatı ile ilgili hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji ve sayısal yöntemler gibi bilimsel alanlar hakkında temel kavramsal bilgi birikimi. X
3 Takımlarda etkin bir biçimde çalışma becerisi; alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri ekip arkadaşlarına aktarma becerisi.
4 Alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak elindeki verileri analiz etme, yorumlama, karşılaşılan sorunları tanımlama ve bunlara uygun çözüm önerileri getirme, gerektiğinde bilimsel bir şekilde bu önerileri savunma becerisi. X
5 Pazar ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak ve riskleri hesaplayarak görev aldığı işletme veya kurumun amaç ve hedeflerini belirleme yetkinliği; girişimcilikte bulunma ve bir işletmeyi kurup yönetme becerisi.
6 Mesleki bilgi ve becerisini sürekli güncelleme bilinci; değişime ve yeniliğe uyum sağlama becerisi; sahip olduğu bilgileri eleştirel olarak değerlendirme becerisi.
7 İş hayatı için gerekli bilgi-iletişim teknolojileri hakkında temel bilgi; temel ofis programlarını ileri düzeyde kullanma becerisi; verileri bilgisayar ortamında işleme ve raporlama becerisi.
8 İngilizce ve Fransızca dillerinde, alanındaki güncel bilgileri izleme ve paydaşlarla yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi.
9 Rekabet ve pazar dinamiklerini, örgütsel ve küresel faktörleri ve bilimsel yöntemleri göz önünde bulundurarak araştırma ve çalışmalar yapma becerisi; projelere katkı sağlama, projelerde sorumluluk üstlenme, yenilikçi ve etkin kararlar alma yetkinliği.
10 Diğer sosyal bilimler alanları ile de ilişki kurarak yönetsel sorunlara yaratıcı çözümler üretecek stratejiler geliştirme ve sorumluluk alma becerisi. X
11 İş hayatında etik değerler çerçevesinde karar alma ve hareket etme bilinci.
12 Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 15 15
Proje 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 15 15
Kısa Sınavlar 0 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0 0
Raporlar 0 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0 0
Seminer 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü 100
Toplam İş Yükü / 25 4,00
Dersin AKTS Kredisi 4
Scroll to Top