Perakendecilikte Stratejik Yönetim(GE745)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GE745 | Perakendecilikte Stratejik Yönetim | 1 | 3 | 0 | 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Doktora |
Dersi Veren(ler) | Ulun AKTURAN uakturan@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı uluslararası pazarlama yönetiminin temel ilkelerini ve stratejilerini öğretmektir. Bu kapsamda öğrencilerin küresel çevre unsurlarını anlaması ve analiz etmesi, pazara giriş stratejileri geliştirebilmesi ve uluslararası pazarlara yönelik olarak pazarlama karması unsurlarını analiz ederek politika ve stratejileri planlayabilmesi hedeflenmektedir. |
İçerik |
1. Hafta: Perakendeciliğin Tanımı Kapsamı ve Fonksiyonları 2. Hafta: Perakendeciliğin Tanımı Kapsamı ve Fonksiyonları 3. Hafta: Mağaza Temelli Perakendecilik 4. Hafta: Mağazasız Perakendecilik Perakendecilikte Tüketici Davranışı 5. Hafta: Perakendecilikte Pazar Stratejileri 6. Hafta: Lokasyon 7. Hafta: Perakende Yer Seçimi 8. Hafta: Ara sınav 9. Hafta: Perakendecilikte Örgüt Yapısı ve İnsan Kaynakları Yönetimi Bilgi Sistemleri ve Tedarik Zinciri Yönetimi 10. Hafta: Müşteri İlişkileri Yönetimi / Ürün Yönetimi 11. Hafta: Fiyatlandırma 12. Hafta: Perakende İletişim Karması 13. Hafta: Mağaza Yönetimi 14. Hafta: Mağaza Dizaynı / Müşteri Hizmetleri |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. Perakende yönetiminin teorik temellerini ve mekanizmalarını anlayabilmelidir. 2. Perakende yönetimine ilişkin gelişmeleri yorumlayabilmelidir. 3. Perakende yönetimi karmasına ilişkin uygulamaları değerlendirebilmelidir. 4. Perakende yönetimine ilişkin ilke ve uygulamaları tanımlayabilmelidir. 5. Perakende yönetimi uygulamalarını akademik temeller çerçevesinde yorumlayabilmelidir. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar | Levy, Micheal ve Weitz, Barton A., Retailing Management, McGraw Hill Inc., NewYork.(Ders kitabı) |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Perakendeciliğin Tanımı Kapsamı ve Fonksiyonları |
2 | Perakendeciliğin Tanımı Kapsamı ve Fonksiyonları |
3 | Mağaza Temelli Perakendecilik |
4 | Mağazasız Perakendecilik / Perakendecilikte Tüketici Davranışı |
5 | Perakendecilikte Pazar Stratejileri |
6 | Lokasyon |
7 | Perakende Yer Seçimi |
8 | Ara sınav |
9 | Perakendecilikte Örgüt Yapısı ve İnsan Kaynakları Yönetimi / Bilgi Sistemleri ve Tedarik Zinciri Yönetimi |
10 | Müşteri İlişkileri Yönetimi / Ürün Yönetimi |
11 | Fiyatlandırma |
12 | Perakende İletişim Karması |
13 | Mağaza Yönetimi |
14 | Mağaza Dizaynı / Müşteri Hizmetleri |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 60 | 1 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 40 | 1 |
Toplam | 100 | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 30 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
Toplam | 2 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0.00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |