Fransız Edebiyatı II (19.yy)(LFR220)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LFR220 | Fransız Edebiyatı II (19.yy) | 4 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Engin BEZCİ enginbezci@hotmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ce cours se propose d’étudier l’histoire de la littérature française du 19e siècle à travers les grands mouvements littéraires tels romantisme, réalisme, naturalisme et symbolisme qui ont marqué le siècle |
İçerik | Littérature française du 19e siècle |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
-Connaissances des mouvements littéraires, des principaux écrivains et principales œuvres qui ont marqué le siècle. -Etude thématique et analyse littéraire |
Öğretim Yöntemleri | Magistral |
Kaynaklar |
La Confession d’un enfant du siècle/Alfred de Musset Hernani/ Victor Hugo René/Chateaubriand Père Goriot/Balzac L'Education sentimentale/Flaubert Thérèse Raquin/ Zola Boule de suif, La Maison Tellier, Une Partie de Campagne/Maupassant Les Fleurs du mal/Baudelaire Une Saison en enfer/ Rimbaud |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Présentation historique: histoire et société au XIXe siècle |
2 | Histoire du romantisme et le romantisme français, le romantisme et la peinture: Caspard David Friedrich/ Extraits: "Julie ou la Nouvelle Héloise"/Rousseau, "Les souffrences du Jeune Werther"/ Goethe, René/Chateaubriand |
3 | Du "vague des passions" au "Mal du siècle": "La Confession d'un enfant du siècle"/Musset |
4 | Poésie romantique: "Meditations poétiques"/ Lamartine, "Les feuilles d'automne"/ Hugo, "Le mont des oliviers"/Alfred de Vigny |
5 | Théâtre romantique: Naissance du drame romantique/ " Hernani/Hugo, "Chatterton"/ de Vigny |
6 | Le réalisme et la peinture/Gustave Courbet, théories du roman réaliste, "Père Goriot"/Balzac |
7 | Partiel |
8 | "Père Goriot"/Balzac, "l'Education sentimentale"/Flaubert |
9 | Roman naturaliste et la nouvelle: "Thérèse Raquin"/Zola |
10 | "Une partie de campagne","La Maison Tellier", "La Boule de suif"/Maupassant |
11 | Parnasse: "Poèmes antiques"/ Leconte de Lisle "Les Trophées"/José-Maria de Heredia |
12 | L’école symboliste/ Les Fleurs du mal/ Baudelaire |
13 | L’école symboliste/ Une saison en enfer/ Rimbaud |
14 | Littérature française à la fin du XIX siècle |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Fransızca yazılı anlatıma C1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
2 | Fransızca sözlü anlatıma en az c1 düzeyinde egemen olmak | X | ||||
3 | Fransızcadan Türkçeye çeviri becerisini her düzeyde edinmiş olmak. | X | ||||
4 | Türkçeden Fransızcaya her düzeyde çeviri yapabilmek. | X | ||||
5 | Değişik düzey ve türlerden metin çözümleme becerisine sahip olma. | X | ||||
6 | Diller ve kültürler arası karşılaştırmalı çalışmalar yapabilmek. | X | ||||
7 | Fransız Edebiyatını öğretebilmek | X | ||||
8 | Çağdaş dilbilim kuramlarına dayanarak dil betimlemeleri yapabilmek. | X | ||||
9 | Yabancı dil olarak Fransızcayı öğretebilmek. | X | ||||
10 | İspanyol Dili ve Edebiyatına egemen olmak. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |