Gemi Makineleri İşletmeciliği Programı

Gemi Makinelerine Giriş(GEM127)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
GEM127 Gemi Makinelerine Giriş 1 2 0 0 2 2
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Ön Lisans
Dersi Veren(ler) Murat YAPICI uppermurat@hotmail.com (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin Ana ve Yardımcı Makineler İçten yanmalı makineler,Dizel Motorları ve benzin motorları Çalışma İlkelerini Ağır.Orta ve yüksek
devirli makineleri Kazanları ve Buhar türbinlerini Isı değiştiricileri Buharlaştırıcılar ve damıtma ilkelerini Gaz türbinlerini öğrenmelerini hedefler.
İçerik Ana ve Yardımcı Makineler
İçten yanmalı makineler,
Dizel Motorları ve benzin motorları,
Çalışma İlkeleri,
Ağır.Orta ve yüksek devirli makineler,
Kazanlar,
Kazan türleri,
Buhar türbinleri,
Buhar türbinlerini oluşturan kısımlar,
Buhar türbinleri devreleri,
Isı değiştiriciler,
Baharlaştırıcılar ve damıtma ilkeleri,
Gaz türbinleri,
Gaz türbin çevrimleri,
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi izleyen ve başarılı olan her öğrenci
Ana ve Yardımcı Makineleri tanımlar
İçten yanmalı makineleri öğrenir
Dizel Motorları ve benzin motorları öğrenir
Çalışma İlkeleri öğrenir
Ağır.Orta ve yüksek devirli makineleri tanımlar
Kazanlar ve Kazan türlerini tanımlar
Buhar türbinleri ve Buhar türbinlerini oluşturan kısımları öğrenir
Buhar türbinleri devreleri açıklar
Isı değiştiricileri öğrenir
Baharlaştırıcılar ve damıtma ilkelerini tanımlar
Gaz türbinleri ve Gaz türbin çevrimlerini, öğrenir
Öğretim Yöntemleri Düz anlatım ,soru-cevap, slayt sunum ,eğitim videoları ,
Kaynaklar Ders kitabı ,slaytlar , animasyonlar, videolar.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Toplam 0 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Toplam 0 0
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0,00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top