Pazarlama İletişimi Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı

Pazarlama İlkeleri(CO-E 581)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
CO-E 581 Pazarlama İlkeleri 1 3 0 0 3 6
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) Gaye Aslı SANCAR DEMREN asancar@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders, pazarlama bilimi hakkında analitik ve eleştirel düşünme kabiliyeti kazandırmayı amaçlamaktadır.
İçerik Ders kapsamında, etkili pazarlama stratejileri geliştirmek için anlaşılması gereken pazarlama kavramları, pazarlama stratejisi, pazarlama çevresi, pazarlama bilgi sistemi, pazarlama araştırmaları, tüketici davranışları gibi konular işlenecek ve uluslararası pazarlama, sürdürülebilir pazarlama gibi kimi öne çıkan pazarlama alt alanları üzerinde durulacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları 1. Pazarlamanın temelini teşkil eden kavram ve olguları tanımlayabilme, örneklendirebilme
2. Temel pazarlama bileşenlerini analiz edebilme ve pazarlama süreci içindeki yerleri düzenleyebilme
3. Pazar çevresi kavramını açıklayabilme, pazar çevresini oluşturan unsurları analiz edebilme ve pazarlama yönetimi açısından çıkarımlarını belirleyebilme
4. Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz edebilme ve pazarlama programlarını oluşturabilme
5. Pazarlamadaki güncel gelişmeleri takip etme, bu bilgiler ışığında strateji oluşturabilme
Öğretim Yöntemleri
Kaynaklar Philip Kotler & Gary Armstrong, Principles of Marketing, Pearson.
Mehmet Karafakıoğlu, Pazarlama İlkeleri, Beta.
ismet Mucuk Pazarlama İlkeleri Türkmen Kitabevi
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Derse giriş / Pazarlamanın Tanımı/ Müşteri Değeri Yaratma
2 Pazarlama Çevresi / Tüketici Davranışı ve Satın Alma Davranışları
3 Müşteri Odaklı Pazarlam Stratejileri / Pazar Bölümlendirme / Pazar Hedefleme / Farklılaştırma / Konumlandırma
4 Ürünün Tanımlanması / Ürün Hizmet Kararları / Hizmet Pazarlaması
5 Ürün Yaşam Eğrisi Stratejileri / Ürün Fiyatlama Stratejileri
6 Pazarlama Kanalları/ Perakendecilik- Toptancılık
7 Tutundurma: Bütünleşik Pazarlama İletişimi
8 Vize Sınavı
9 Reklam ve Halkla İlişkiler / Kişisel Satış/ Satış Geliştirme.
10 Doğrudan Pazarlama / Sosyal Medya Pazarlaması
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 40
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 1 60
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 2 100
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Kurumsal pazarlama stratejileri geliştirirebilir. X
2 Marka yönetim stratejileri üretebilir. X
3 Reklam kampanyalarını eleştirel gözle analiz eder. X
4 Araştırma yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur. X
5 Kurum kimliği ve kurum imajı konularında bilgi sahibi olur ve aralarındaki ilişkiyi kurabilir. X
6 İletişim alanındaki yenilikçi ve yaratıcı gelişmeleri takip eder. X
7 Öğrenciler stratejik ve analitik düşünme yetilerine sahip olurlar. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 1 15 15
Sunum 1 25 25
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 25 25
Proje 1 15 15
Laboratuar 0 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 25 25
Kısa Sınavlar 0 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0 0
Raporlar 0 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 1 10 10
Seminer 0 0 0
Diğer 0 0 0
Toplam İş Yükü 199
Toplam İş Yükü / 25 7.96
Dersin AKTS Kredisi 8
Scroll to Top