Yeni Medya Çalışmaları(COM 518)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM 518 | Yeni Medya Çalışmaları | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Tolga ÇEVİKEL tcevikel@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Bu ders öğrencilere, yeni medya çalışmaları alanına sistematik bir giriş sunmaya çalışmaktadır. Derste yeni medyayla ilgili temel kavramlar ve ampirik/kuramsal tartışmalar ele alınmakta ve öğrencilerin yeni medya araştırmalarında kullanılan yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve deneyim sahibi olmaları amaçlanmaktadır. Bu amaçla derste, öğrencilerin ilgi alanlarına uygun olarak popüler kültür, siyaset ve aktivizm, gazetecilik, kriz iletişimi vb. konularda, farklı yöntemlerle gerçekleştirilmiş olan yeni medya araştırmalarından örnekler incelenecektir. Örnek araştırmaların incelenmesine paralel olarak, ders kapsamında öğrenciler kendi özgün yeni medya araştırmalarını da tasarlayacak ve hayata geçireceklerdir. |
İçerik | Bkz. Konu Başlıkları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci, - yeni medyayla ilgili temel kavramlara, ampirik/kuramsal tartışmalara ve araştırma yöntemlerine vâkıf olur, - yeni medyanın toplumsal, politik ve kültürel etkileriyle ilgili eleştirel bir kavrayış geliştirmeye başlar, - incelenen ampirik araştırma örneklerinden kendi yapacağı araştırmalar için ilham alır, - temel düzeyde yeni medya araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi ve deneyimi kazanır. |
Öğretim Yöntemleri | Ders anlatımı, soru-cevap, tartışma, öğrenci sunumları, öğrenci uygulamaları |
Kaynaklar |
Örnek olarak incelenecek araştırmaların/makalelerin yanı sıra, R. Ackland (2013). Web Social Science: Concepts, Data and Tools for Social Scientists in the Digital Age, Sage Publications. M. Binark (2014). Yeni Medya Çalışmalarında Araştırma Yöntem ve Teknikleri, Ayrıntı Yayınları. R. Poynter (2012). İnternet ve Sosyal Medya Araştırmaları El Kitabı, Optimist Yayınları. K. Weller, A. Bruns, J.Burgess, M. Mahrt, C. Puschmann (2016). Twitter ve Toplum, Kafka-Epsilon Yayıncılık. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |