İletişim Lisans Programı

Kamu Diplomasisi(COM418)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
COM418 Kamu Diplomasisi 8 2 0 2 2 3
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Gaye Aslı SANCAR DEMREN asancar@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Ders kapsamında kamu diplomasisi ve Türkiye’nin stratejik iletişim yönetimi gibi konuların tartışılması, yumuşak güç, sert güç ve akıllı güç kavramlarının anlamlandırılması ve Türkiye’nin yumuşak güç avantajlarının analizinin yapılması amaçlamaktadır.
İçerik • Diplomasi ve kamu diplomasisi kavramları
• Kamu diplomasisi tarihçesi
• Kamu diplomasisi/stratejik iletişim yönetimi/algılama yönetimi/propaganda: arasındaki ilişkilerin analizi
• Yumuşak güç/sert güç/akılcı güç kavramları
• Kamu diplomasisi stratejileri
• Kamu diplomasisi taktikleri
• Kamu diplomasisinde hedef kitle
• Kamu diplomasisi aktörleri
• Kamu diplomasisi 2.0, …….Kamu diplomasisinde yeni medya
• Ülkelerin kamu diplomasisi faaliyetlerinden örnekler (ABD, Fransa, İngiltere, Türkiye…)
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersin sonucunda öğrenci uluslararası halkla ilişkiler, stratejik iletişim yönetimi ve propaganda arasındaki benzerlikleri bilir.
Ulus marka, kültürel diplomasi, vatandaş diplomasisi kavramlarını bilir.
Öğretim Yöntemleri Sözlü anlatım
Makale okuma ve değelerlendirme
Kaynaklar Gaye Aslı Sancar, Kamu Diplomasisi ve Uluslararası Halkla İlişkiler. Beta Yayınları, İstanbul, 2012
İnci Çınarlı, Stratejik İletişim Yönetimi. 2. Baskı, Beta Yayınları, İstanbul, 2013.
Joseph Nye, Soft Power: The Means to Success in World Politics, Public Affairs, 2005.
Nancy Snow and Philip Taylor, ( Eds.) Handbook of Public Diplomacy, New York: Routledge, 2009
Kathy Fitzpatrick. The Future of U.S. Public Diplomacy: An Uncertain Fate. Leiden, Martinus Nijhoff Publishers, 2009.
Micheal Kunczik. Images of Nations and International Public Relations. Lawrence Erlbaum, New Jersey, 1997.
Jan Melissen. The New Public Diplomacy: Soft Power in International Relations. Second Edition. New York: Palgrave Macmillan, 2007
William Rugh. (Ed.), The Practice of Public Diplomacy. New York, Palgrave Macmillan, 2011.
Philip Seib. (Ed.) Toward a New Public Diplomacy. New York, Palgrave Macmillan, 2009.
Rhonda Zaharna. Battles to Bridges. New York, Palgrave Macmillan, 2010.
Craig Hayden. The Rhetoric of Soft Power. United Kingdom, Lexington Books, 2012.
Philip Seib. Real-Time Diplomacy. New York, Palgrave MacMillan, 2012.
William Kiehl (Ed.) The Last Three Feet: Case Studies in Public Diplomacy. Washington, Public Diplomacy Council, 2012.
James Pamment. New Public Diplomacy in the 21st Century. London, Routledge, 2012.
Makaleler
Nicholas Cull. “Public Diplomacy: Taxonomies and Histories”, The Annals of the Academy of Political and Social Science. No: 616, 2008, ss. 31-54.
Kirk Hallahan, Derina Holtzhausen., Betteke Van Ruler., Dejan Vercic Sriramesh ve Krishnamurthy. “Defining Strategic Communication”, International Journal of Strategic Communication. Vol: 1, 2007, ss.3-35.
Gyorgy Szozndi “Public Diplomacy and Nation Branding: Conceptual Similarities and Differences”, Discussion Papers in Diplomacy. Netherlands Institute of International Relations Clingendael, No:112, Netherlands, 2008
Aslı Yağmurlu. “Halkla İlişkiler Yöntemi Olarak Kamu Diplomasisi”, İletişim Araştırmaları Dergisi. Ankara, Ankara Üniversitesi İletişim Araştırmaları ve Uygulama Merkezi, 2011, ss. 9-39.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Kamu diplomasisi kavramına giriş
2 Kamuoyu kavramı, diplomasi kavramı
3 Küreselleşme kapsamında sert güç, yumuşak güç ve akıllı güç
4 Kamu diplomasisi tanımları, tarihçesi, kamu diplomasisinde hedef kitle ve kaynak
5 Uluslararası halkla ilişkiler, imaj yönetimi
6 Kamu diplomasisi modelleri
7 Kamu diplomasisi strateji ve taktikleri
8 Vize sınavı
9 Kamu diplomasisi 2.0, dijital diplomasi
10 Dünya'da kamu diplomasisi, örnek uygulamalar
11 Türkiye'de kamu diplomasisi
12 öğrenci sunumları
13 öğrenci sunumları
14 öğrenci sunumları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 40
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 1 40
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar X
2 İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar X
3 Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar X
4 Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar X
5 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar X
6 Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar X
7 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine
8 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine X
9 Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler X
10 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar X
11 Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0,00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top