TV Haberciliği ve Uygulamaları(COM344)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM344 | TV Haberciliği ve Uygulamaları | 6 | 3 | 0 | 0 | 3 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Nesrin TAN AKBULUT nakbulut@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Tv haberciliğini tüm yönleriyle öğretmek Günümüz Tv haberciliğinde yaşanan değişim ve dönüşümleri, nedenleriyle birlikte değerlendirerek televizyon haber dünyasının anlaşılmasını sağlamak, bir meslek olarak da bu alanda uygulama ve gelişmeleri öğretmek, tv haberciliği konusunda donanımlı bireyler yetiştirmek. |
İçerik | Haberin ne olduğu, doğası ve habercilik kavramı-Günümüz haberciliği küreselleşme ve dijitalleşme- tv haber dünyası ve uygulamaları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci 1.Haberin ne olduğu, doğası ve habercilik kavramını öğrenecek 2.Günümüz haberciliğini küreselleşme ve dijitalleşme bağlamında sorgulayabilecek 3. haber değeri kavramını öğrenecek ve bir haberin toplumsal değer taşıyıp taşımadığını ayırt edebilecek. 4. günümüz televizyon haberciliğinin habere yaklaşımını değerlendirebilecektir. 5.kamu hizmeti yayıncılığı bağlamında -öneriden çekim aşamasına ve kurguya -gerçekleştirecekleri tv haberi ile bir meslek olarak da televizyon haber dünyasını tanıyacak, a. bir haberi ,tv haberi olarak adlandırılabilecek somut bir projeye nasıl dönüştüreceklerini öğreneceklerdir b. Gerçekleştirecekleri tv haber programı ve haber bülteni ile bu alanda uygulama ve gelişmeleri öğrenmiş olacaktır. |
Öğretim Yöntemleri | Anlatım, sunum ve proje uygulama |
Kaynaklar |
• Baudriallard, Jean; “ İçin için kaynayan/patlayan anlam”; Simulakr(lar) ve simülasyon içinde, s:101-109, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir, 1998 • Cankaya, Özden; “Radyo-Televizyon Haberciliği”; Basılmamış ders notları • Bourdieu, Pierrre; “Televizyon Üzerine”, YKY, Eylül 2000 • Bourdieu, Pierrre; “Sur la télévision”, Liber, Paris, 1996 • Fisk, John; “Postmodernizm ve Televizyon”, Medya,Kültür, Siyaset içinde; s: 29-57, Alp Yayınevi, Şubat 2002-11-07 • Ramonet, Ignacio; “Medyanın Zorbalığı”, Om iletişim, İstanbul, Temmuz 2000 • Ergül, H.; “Televizyonda Haberin Magazinelleşmesi”, iletişim yayınları, 2000 • Aslan, Kemal Ben de Yazarım,Anahtar yay, İstanbul Aslan, Kemal , Haberim Var Anahtar yay, İstanbul Aslan, Kemal Ben de Yazarım,Anahtar yay, İstanbul • Ayşe İnal, Haberi Okumak • Matelski Marillyn, Tv Haberciliğinde Etik,YKY,Ekim 2000 • Parsa Seyide, Tv Haberciliği ve Kuramları İzmir 1993 |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Derse giriş, Dersin açılışı; dersin amacının ve ders planının anonsu, izlenilecek yöntem ve kaynakçalarla ilgili bilgilerin verilmesi |
2 | Haberin ne olduğu, doğası ve habercilik kavramı a. Haber nedir? Haberin farklı tanımları b. Haber ve haberleşmenin önemi ve işlevleri günümüz televizyon haberciği günümüzde televizyonun bir araç olarak habercilik bağlamında neleri dayatmakta olduğu...( hız, görüntü, haberin kurgusal yapısı) |
3 | küreselleşme ve dijitalleşme bağlamında günümüz haberciliğinin geldiği noktalar(ekonomi-politik yaklaşım çerçevesinde) geleneksel medya ve dijital medyanın habere yaklaşımı - dijital medyanın sunum zenginliği- Televizyon haberciliğinde temel kurallar Tv haber dili ve yapısal özellikleri- tv haber türleri |
4 | Televizyon haberciliğinde görüşme teknikleri Haberin kuruluşu-planı-yazım teknikleri Ara haber ana haber ve kapanış haberleri- Haber program kavramı ve örnekler Haber program öneri talebi |
5 | Önerilerin değerlendirilmesi- örnek öğrenci projelerin izlenmesi |
6 | Proje çekim aşaması |
7 | Proje kurgu aşaması |
8 | VİZE (Proje teslim) |
9 | Sınıf projesi izleme( Haberin hazırlanması- Yapım aşamaları zaman, mekan ve aktörler TV muhabirliği- Roportaj teknikleri- sokak ropörtajları -haber kaynakları açısından değerlendirme) Haber bülteni yapım aşamaları- bölümleri- haber sunuş formatları Bülten projesi öneri talebi |
10 | Proje önerilerinin değerlendirilmesi-çalışma ekiplerin oluşturulması |
11 | Proje yapım hazırlıklarının değerlendirilmesi |
12 | Bülten projesi çekim aşaması |
13 | Bülten projesi kurgu aşaması |
14 | Bülten projesi değerlendirme |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |