Türkiye'de Sinemanın Sosyolojik Tarihi(COM244)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM244 | Türkiye'de Sinemanın Sosyolojik Tarihi | 4 | 2 | 2 | 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ayşe TOY PAR atoy@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Marc Ferro'nun belirttiği gibi sinema toplumun bir aynasıdır (1993; 5). Bu çerçevede, bu dersin amacı özellikle öğrenci değişim programlarıyla Türkiye'ye gelen öğrencilere geçmişten günümüze Türk Sinemasını, toplumsal gelişmelere paralel olarak anlatmaktır. |
İçerik |
1- Osmanlı İmparatorluğunda görsel kültür (geleneksel görsel sanatlar ve bunların sinematograf gösterimleri ile olan ilişkileri) 2- Erken dönem sinema (Osmanlı İmparatorluğunda çekilen ve gösterilen filmler) 3- Erken Cumhuriyet döneminde sinema (Muhsin Ertuğrul ve belgesel filmler) 4- Örnek film gösterimi ve incelenmesi 5- Hollywood ve Mısır sinemasının etkileri 6- Yeşilçam sineması ve özellikleri 7- Örnek film gösterimi ve incelenmesi 8- Vize 9- Yeşilçam'da kriz ve nedenleri 10- Türk Sineması ve göç 11- Örnek film gösterimi ve incelenmesi 12- Darbeler dönemi ve Türk Sinemasına etkileri 13- Günümüz Türkiye Sineması 14- Öğrenci sunumları |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Öğrenci: -Türk sinemasının kimliğini oluşturmasında etkili olan kültürel ve toplumsal dinamikleri; -Türk sinema tarihinin başlıca dönemlerini, toplumsal olay ve olgulara paralel bir gelişim gösterdiğini; - Ortaya çıkan başlıca akımları, bu akımlara dahil olan başlıca yönetmenleri ve filmleri; - Türk sinemasının izleyici ile olan etkileşimini öğrenir. |
Öğretim Yöntemleri | Katılımcı konferans |
Kaynaklar |
Savaş ARSLAN, Cinema in Turkey: A New Critical History (2011), Oxford University Press Mehmet BASUTCU, Le cinéma turc (1999), Edt. Centre Georges Pompidou Gönül Dönmez COLIN, Turkish Cinema, Identity, Distance and Belonging (2008), (accessible en ligne de l’Université) Marc FERRO, Cinema et Histoire, Folio, (1993) Rekin TEKSOY, History of Turkish Cinema (2008), Oğlak Yay. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Osmanlı'da erken dönem sinema- üretim ve gösterim şekilleri |
2 | Erken Cumhuriyet döneminde sinema: Yeni kimlik inşasında sinemanın rolü |
3 | Örnek film gösterimi ve incelenmesi |
4 | Hollywood ve Mısır sinemasının etkileri |
5 | Örnek film incelemesi |
6 | Örnek film incelemesi |
7 | Günümüz Türk sineması |
8 | Vize |
9 | Yeşilçam'da kriz ve nedenleri |
10 | Türk Sineması ve göç |
11 | Örnek film gösterimi ve incelenmesi |
12 | Darbeler dönemi ve Türk Sinemasına etkileri |
13 | Günümüz Türkiye Sineması |
14 | Öğrenci sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |