İşletme Lisans Programı

İleri Pazarlama(G448)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
G448 İleri Pazarlama 6 3 0 0 3 5
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Fransızca
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) JEAN MICHEL BALASQUE jmbalasque@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Öğrencinin, pazarlama ile ilgili alanlardan kritik bilgi edinimi yoluyla, bu konuyu, araçlarını ve gelişmelerini anlamasını derinleştirmesine izin verin. Ders, beşeri bilimlerin ve sosyal bilimlerin pazarlamaya temel katkılarını eleştirel bir bakış açısıyla incelemeye çalışır. Sosyal psikolojiye özel bir odaklanılır.
İçerik Bölüm 1. Tüketicinin veya potansiyel müşterinin karar verme sürecine ilişkin analiz unsurları
1. Algı
2. Öğrenme ve ezberleme
3. Temsiller: metodolojik temeller
4. Tutumlar ve davranış
5. İletişim ve ikna
6. Karar
Ana buluşsal yöntemler: marka uygulamaları
Karar modelleri
7. Gruplar ve sosyal etki

Bölüm 2. Tüketim eylemleri ve tüketici memnuniyeti
1. Satın alma durumunun / durumsal faktörlerin analizi
2. Tüketici deneyimleri
3. Memnuniyet
4. Davranış ve satın alma sonrası kararlar

Bölüm 3. Kurumsal eylemler: yeni analiz perspektiflerine doğru
1. Pazar analizi
Stratejik pazarlama analizinin hatırlatıcıları ve derinlemesine analizi
2. İletişim ve iletişim politikalarının seviyeleri
3. Marka
4. 4P'yi ve yeni analiz perspektiflerini aşmak

Bölüm 4. Endüstriyel pazarlama analizi
• Özellikler
• Satın alma karar modelleri
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu kursun sonunda öğrenci şunları yapabilmelidir:
1. Beşeri bilimlerle ilgili bazı temel kavram ve teorilerde ustalaşın
2. Pazarlamaya yönelik uygulamalarını anlayın
3. Çeşitli pazarlama yaklaşımlarının tamamlayıcı kullanımı
4. Bir pazarlama analizinin ana aşamalarını geliştirin ve uygulayın
5. Bir pazarlama yaklaşımını yorumlayın ve eleştirin.
Öğretim Yöntemleri Pro-aktif: dileyen öğrencinin daha ileri gidebilmesi için kaynak belgelerin, eklemelerin ve yönlendirmelerin açık olduğu sitenin (uni.gsu.edu.tr) ve Microsoft Takımlarının kullanımına dayanır.
Teorik sunumlardan önce, öğrencinin konuların menfaatlerini anlamasına izin veren örnekler yer almaktadır. Daha sonra bunları açıklayıcı örnekler ve ardından sunulan teorilerin eleştirel bir analizi izler.
Kaynaklar Uni.gsu.edu.tr ve Mircrosoft Teams siteleri, öğrencilerin ders özetleri, konuyla ilgili basın veya bilimsel makaleler, düzeltilmiş alıştırmalar vb. Bulmasına olanak tanır.
Referans kitaplar için:
Philip Kotler'in çalışmaları (özellikle Pazarlama Yönetimi)
- Tüketici davranışının analizi ve anlaşılması için
Derbaix C., Brée J., 2000, Comportement du consommateur, Présentation de textes choisis, Collection Gestion, Economica.
Ladwein R., 1999, Le comportement du consommateur er de l’acheteur, Collection Gestion, Economica.
Darpy D., Volle P., 2003, Comportements du consommateur, concepts et outils, collection Gestion Sup, Dunod.

- Pazarlama vizyonunu derinleştirmek için:
Baker M.J. , 2000, Marketing Theory, a student text.
Tadajewsky M., Brownlie D. (eds) 2008, Critical Marketing. Issues in contempory marketing, Wiley.
Penaloza, L., Toulouse N., Visconti L.M. (eds), 2011, Marketing Management: A cultural perspective, Routledge.
Lehu J-.M. (sous la coordination de), 2011, MBA Marketing, Eyrolles, Editions d'Organisations

- pazarlamaya eleştirel bir bakış için:

Marion G., 2004, Idéologie Marketing, Mal du siècle, Edition Eyrolles
Badot O., Cova B., 2009, Le néo-marketing, reloaded, Edition EMS Management et Société
Marion G. et al., 2003, Antimanuel de Marketing, Editions d'Organisation
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Toplam 0 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Toplam 0 0
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0,00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top