Stratejik İletişim Yönetimi Yüksek Lisans Programı

Dijital Medya Stratejileri(SİY 691)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
SİY 691 Dijital Medya Stratejileri 1 2 0 0 2 4
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) Tolga ÇEVİKEL tcevikel@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders, dijital teknolojinin, çevrimiçi dağıtım kanallarının ve sosyal ağların ortaya çıkışı ve gelişimiyle birlikte, medya ve iletişim sektörlerinde yaşanan değişimi, ağırlıklı olarak ekonomik neden ve sonuçları üzerinden ele almakta ve güncel literatürün yanı sıra örnek olay incelemeleri ve öğrencilerin geliştirecekleri projeler yardımıyla tartışmayı amaçlamaktadır.
İçerik Bkz. Konu Başlıkları
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersin sonunda öğrenci,
- dijital teknolojinin, çevrimiçi dağıtım kanallarının ve sosyal ağların ortaya çıkışı ve gelişimiyle birlikte, medya ve iletişim sektörlerinde yaşanan değişime dair eleştirel bir kavrayış geliştirir, yeni eğilimleri anlar,
- söz konusu gelişmelerin, sektörel etki ve sonuçlarının yanı sıra daha geniş toplumsal ve ekonomik etki ve sonuçlarını kavrar, ilgili literatürdeki tartışmalara vakıf olur,
- dijital medyada yeni ve değişen iş modelleri ile ilgili bilgi sahibi olur, fikir geliştirir.
Öğretim Yöntemleri Konferans/ders anlatımı, tartışma, öğrenci sunumları, öğrenci projeleri
Kaynaklar Kitaplar
Chris Anderson (2008). Uzun Kuyruk, Optimist Yayınları.
Erik Brynjolfsson, Andrew McAfee (2014). The Second Machine Age, Türk Hava Yolları Yayınları.
Haluk Geray (2019). Medyanın Yeni Ekonomisinde Kurumsal İletişim, Ütopya Yayınevi.
Jeff Jarvis (2010). Google Olsa Ne Yapardı, Mediacat Yayınları.
Clay Shirky (2010). Herkes Örgüt, Optimist Yayınları
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Tanışma ve dersin tanıtımı
2 Teknoloji ve toplum ilişkisi, internetin toplumsal ve ekonomik bağlamı
3 Dijital teknoloji, Moore yasası, dijital 'bedava'
4 Üretim araçlarının demokratikleşmesi, amatörün yükselişi, kitlesel amatörleşme
5 Dağıtım araçlarının demokratikleşmesi, eşik bekçiliğinin değişen işlevi
6 Uzun kuyruk ve süperstar ekonomisi kuramları
7 Uzun kuyruk’un çeşitli medya sektörlerindeki etkileri
8 Vize sınavı
9 Platformların yükselişi, platformlar ve yayıncılar ilişkisi
10 Dijital reklamcılık piyasası
11 Dijital medyada yeni ve değişen iş modelleri
12 Açık kaynak topluluklar ve açık kaynak ekonomisi
13 Öğrenci projelerinin sunumu
14 Öğrenci projelerinin sunumu
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Toplam 0 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Toplam 0 0
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0,00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top