Dersin Dili |
Türkçe |
Türü |
Seçmeli |
Dersin Düzeyi |
Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) |
Tolga ÇEVİKEL
tcevikel@gsu.edu.tr (Email)
|
Dersin Yardımcıları |
|
Dersin Amacı |
Bu ders, dijital teknolojinin, çevrimiçi dağıtım kanallarının ve sosyal ağların ortaya çıkışı ve gelişimiyle birlikte, medya ve iletişim sektörlerinde yaşanan değişimi, ağırlıklı olarak ekonomik neden ve sonuçları üzerinden ele almakta ve güncel literatürün yanı sıra örnek olay incelemeleri ve öğrencilerin geliştirecekleri projeler yardımıyla tartışmayı amaçlamaktadır.
|
İçerik |
Bkz. Konu Başlıkları
|
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci, - dijital teknolojinin, çevrimiçi dağıtım kanallarının ve sosyal ağların ortaya çıkışı ve gelişimiyle birlikte, medya ve iletişim sektörlerinde yaşanan değişime dair eleştirel bir kavrayış geliştirir, yeni eğilimleri anlar, - söz konusu gelişmelerin, sektörel etki ve sonuçlarının yanı sıra daha geniş toplumsal ve ekonomik etki ve sonuçlarını kavrar, ilgili literatürdeki tartışmalara vakıf olur, - dijital medyada yeni ve değişen iş modelleri ile ilgili bilgi sahibi olur, fikir geliştirir.
|
Öğretim Yöntemleri |
Konferans/ders anlatımı, tartışma, öğrenci sunumları, öğrenci projeleri
|
Kaynaklar |
Kitaplar Chris Anderson (2008). Uzun Kuyruk, Optimist Yayınları. Erik Brynjolfsson, Andrew McAfee (2014). The Second Machine Age, Türk Hava Yolları Yayınları. Haluk Geray (2019). Medyanın Yeni Ekonomisinde Kurumsal İletişim, Ütopya Yayınevi. Jeff Jarvis (2010). Google Olsa Ne Yapardı, Mediacat Yayınları. Clay Shirky (2010). Herkes Örgüt, Optimist Yayınları
|