Stratejik İletişim Yönetimi Yüksek Lisans Programı

Stratejik İletişimde Yeni Yaklaşımlar(SİY 619)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
SİY 619 Stratejik İletişimde Yeni Yaklaşımlar 1 2 0 0 2 4
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) İnci ÇINARLI icinarli@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders stratejik iletişim ile ilgili endüstrilerin toplum ve genel olarak da kültür üzerindeki etkilerinin özellikle de yeni yaklaşımların ışığında ele alınmasını amaçlamaktadır.
İçerik Dijitalleşme ve küreselleşmeye dayalı dönüşümler bağlamında devletler, özel işletmeler ve STK’ların uyguladıkları stratejik iletişim faaliyetleri, bu sosyal bir fenomen çerçevesinde analiz edilecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersin sonunda öğrenci;

- Stratejik iletişime yönetimsel ve eleştirel bakış açıları hakkında bilgi sahibi olur.
- Stratejik iletişim alanındaki yeni yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur.
- Alan ile ilgili analitik ve etik sorgulama yapabilir.
- Stratejik iletişim uygulamalarını gerçekleştirebilir.
Öğretim Yöntemleri Ders anlatımı
Tartışma
Öğrenci sunumları
Kaynaklar Ders notları.

ÇINARLI İ., Stratejik İletişim Yönetimi, 2. Baskı, İstanbul: Beta Yayınları, 2013.

DAVIS A., Promotional cultures: the rise and spread of advertising, public relations, marketing and branding. Cambridge: Polity Press, 2013.

EDWARDS, L. Understanding public relations: Theory, culture and society, London: Sage, 2018.

EWEN, S. PR! A Social History of Spin, New York: Basic Books, 1996.

HALLAHAN, K. et.al., “Defining strategic communication”, International Journal of Strategic Communication, 2007, 1(1), 3–35.

IHLEN Ø., VAN RULER B. ve FREDRIKSSON M., Public Relations and Social Theory: Key Figures and Concepts, New York: Routledge, 2009.

JOWETT, G. S. ve O’DONNELL V., Propaganda and Persuasion, 4.Baskı, California: Sage Publications, 2006.

L’ETANG, J. ve PIECZKA, M. (eds). Public Relations: Critical Debates and Contemporary Practices, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, 2006.

MACNAMARA, J. Organizational listening: the missing essential in public communication, New York: Peter Lang, 2015.

MILLER, D. A century of spin: how public relations became the cutting edge of corporate power, New York: Ann Arbor, 2008.

MOLONEY, K., Rethinking Public Relations: The Spin and the Substance, New York: Routledge, 2000.

ROPER, J. “Symmetrical Communication: Excellent Public Relations or a Strategy for Hegemony?”, Journal of Public Relations Research, 2005, 17(1): 69-86.

TOTH, E. L. and HEATH, R. L. (ed.), Rhetorical and Critical Approaches to Public Relations, New Jersey: Lawrence and Erlbaum Associates, 2002.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Stratejik iletişim yönetiminin genel çerçevesi / Stratejik iletişim biçimleri
2 Stratejik iletişim teorileri
3 Stratejik iletişim uygulamaları: Yaratıcı endüstriler, güvenlik, kamu diplomasisi vb.
4 Stratejik iletişim ve paydaş yönetimi
5 Bir sosyal fenomen olarak stratejik iletişim
6 Sosyal teori ve stratejik iletişim I
7 Sosyal teori ve stratejik iletişim II
8 Stratejik iletişimde etik sorunsallar I
9 Stratejik iletişimde etik sorunsallar II
10 Stratejik iletişim işlevleri olarak kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS), sürdürülebilirlik, kurumsal vatandaşlık.
11 Öğrenci sunumları
12 Öğrenci sunumları
13 Öğrenci sunumları
14 Öğrenci sunumları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 1 40
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 1 40
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 12 3 36
Sunum 1 12 12
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 12 12
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 25 3,52
Dersin AKTS Kredisi 4
Scroll to Top