Stratejik İletişimde Yeni Yaklaşımlar(SİY 619)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SİY 619 | Stratejik İletişimde Yeni Yaklaşımlar | 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | İnci ÇINARLI icinarli@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders stratejik iletişim ile ilgili endüstrilerin toplum ve genel olarak da kültür üzerindeki etkilerinin özellikle de yeni yaklaşımların ışığında ele alınmasını amaçlamaktadır. |
İçerik | Dijitalleşme ve küreselleşmeye dayalı dönüşümler bağlamında devletler, özel işletmeler ve STK’ların uyguladıkları stratejik iletişim faaliyetleri, bu sosyal bir fenomen çerçevesinde analiz edilecektir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci; - Stratejik iletişime yönetimsel ve eleştirel bakış açıları hakkında bilgi sahibi olur. - Stratejik iletişim alanındaki yeni yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur. - Alan ile ilgili analitik ve etik sorgulama yapabilir. - Stratejik iletişim uygulamalarını gerçekleştirebilir. |
Öğretim Yöntemleri |
Ders anlatımı Tartışma Öğrenci sunumları |
Kaynaklar |
Ders notları. ÇINARLI İ., Stratejik İletişim Yönetimi, 2. Baskı, İstanbul: Beta Yayınları, 2013. DAVIS A., Promotional cultures: the rise and spread of advertising, public relations, marketing and branding. Cambridge: Polity Press, 2013. EDWARDS, L. Understanding public relations: Theory, culture and society, London: Sage, 2018. EWEN, S. PR! A Social History of Spin, New York: Basic Books, 1996. HALLAHAN, K. et.al., “Defining strategic communication”, International Journal of Strategic Communication, 2007, 1(1), 3–35. IHLEN Ø., VAN RULER B. ve FREDRIKSSON M., Public Relations and Social Theory: Key Figures and Concepts, New York: Routledge, 2009. JOWETT, G. S. ve O’DONNELL V., Propaganda and Persuasion, 4.Baskı, California: Sage Publications, 2006. L’ETANG, J. ve PIECZKA, M. (eds). Public Relations: Critical Debates and Contemporary Practices, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, 2006. MACNAMARA, J. Organizational listening: the missing essential in public communication, New York: Peter Lang, 2015. MILLER, D. A century of spin: how public relations became the cutting edge of corporate power, New York: Ann Arbor, 2008. MOLONEY, K., Rethinking Public Relations: The Spin and the Substance, New York: Routledge, 2000. ROPER, J. “Symmetrical Communication: Excellent Public Relations or a Strategy for Hegemony?”, Journal of Public Relations Research, 2005, 17(1): 69-86. TOTH, E. L. and HEATH, R. L. (ed.), Rhetorical and Critical Approaches to Public Relations, New Jersey: Lawrence and Erlbaum Associates, 2002. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Stratejik iletişim yönetiminin genel çerçevesi / Stratejik iletişim biçimleri |
2 | Stratejik iletişim teorileri |
3 | Stratejik iletişim uygulamaları: Yaratıcı endüstriler, güvenlik, kamu diplomasisi vb. |
4 | Stratejik iletişim ve paydaş yönetimi |
5 | Bir sosyal fenomen olarak stratejik iletişim |
6 | Sosyal teori ve stratejik iletişim I |
7 | Sosyal teori ve stratejik iletişim II |
8 | Stratejik iletişimde etik sorunsallar I |
9 | Stratejik iletişimde etik sorunsallar II |
10 | Stratejik iletişim işlevleri olarak kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS), sürdürülebilirlik, kurumsal vatandaşlık. |
11 | Öğrenci sunumları |
12 | Öğrenci sunumları |
13 | Öğrenci sunumları |
14 | Öğrenci sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 1 | 40 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 3 | 36 |
Sunum | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |