İletişim Lisans Programı

Türkiye'de Dizi Sektörü(CTV417)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
CTV417 Türkiye'de Dizi Sektörü 7 2 0 0 2 5
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Nesrin TAN AKBULUT nakbulut@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Türkiye’de dizi sektörünü tüm yönleriyle tanımak..Dizi başarı faktörlerini değerlendirebilmek.
İçerik Türk Dizi Sektörü’nde 2000’li yılların başından beri yaşanan endüstriyel, ekonomik ve sanatsal değişime paralel olarak üretimin, tüketimin ve ihracatın artması konularını inceleyecek ve sektördeki durumu değerlendirecektir. Bu değerlendirme ,Sektör temsilcilerinin konuk olarak katılımı ile alınan görüşlerle de desteklenecektir. Dizi başarı faktörü üzerinde durulacaktır. Ayrıca bu ders kapsamında dizi sektöründe yaşanan çeşitli sorunlar da ele alınacak, dizi sektörü ve çalışanları bağlamında sektörle yakınlaşma sağlanacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersin sonunda öğrenci
a. Dizi sektöründe yaşanan değişimlerin televizyonun yapısı ve doğası gereği yaşanan değişimlerin etkisiyle yaşandığını öğrenecektir.
b. bu değişimin sonucunu nedenleriyle birlikte değerlendirebilecektir.
c. Dizi başarı faktörünü anlayacak
d. dizi sektörünü de sektör çalışanlarının bakış açılarıyla tanıyacaktır.
Öğretim Yöntemleri Ders-Sunum-konuk-araştırma
Kaynaklar : Adaklı, G. (2006). Türkiye’de Medya Endüstrisi- Neoliberalizm Çağında Mülkiyet ve Kontrol İlişkisi. Ankara: Ütopya Yayınevi. Bulut, S.(2009). Sermayenin Medyası Medyanın Sermayesi- Ekonomik Politik Yaklaşımlar. Ankara: Ütopya Yayınevi. Ellwood, W. (2007). Küreselleşmeyi Anlama Kılavuzu. İstanbul: Metis Yayınları. Tanrıöver H.U. (2011). Türkiye’de Televizyon Yayıncılığı. İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayınları. Steger B.M. (2013). Küreselleşme. (Çev.: Abdullah Ersoy). Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. Pazarbaşı, B. (2007). "İletişim Yansımaları Gerçekler ve Uygulamalar”. (Eds.: Vedat Demir & Pınar Eraslan Yayınoğlu). Küreselleşme Sürecinin Medya Endüstrilerine Yansıması. İstanbul: Anahtar Kitaplar Yayınevi. Acar, F. (2013). Türkiye Ekonomisine Genel Bakış 2001-2013. Çalışma Dünya Dergisi, Cilt:1 Sayı:2 s.16-17-18Deloitte. ( 2014). Dünyanın En Renkli Ekranı-Türkiye’de Dizi Sektörü. Radyo Televizyon Yayıncıları Meslek Birliği ve RTÜK Rapor ve araştırmaları
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Derse giriş, Dersin açılışı; dersin amacının ve ders planının anonsu, izlenilecek yöntem ve kaynakçalarla ilgili bilgilerin verilmesi
2 Dizi kavramı ve Türk TV yayıncılığında ilk diziler
3 Türk Tv yayıncılığında yabancı diziler karşısında yerli diziler
4 Dizilerin başarı faktörleri ve izlenme nedenleri Vize ödevi talebi
5 Dizi sektörüne bakış –yaşanan sorunlar
6 Dizi sektörü – konuk
7 Dizi sektörü – konuk
8 VİZE
9 Ödev sunumu
10 Ödev sunumu
11 Ödev sunumu
12 Dizi sektörü konuk
13 Dizi sektörü konuk
14 Final ödevi değerlendirme
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Toplam 0 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Toplam 0 0
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0,00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top