Dersin Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Dersi Veren(ler) |
Nesrin TAN AKBULUT
nakbulut@gsu.edu.tr (Email)
|
Dersin Yardımcıları |
|
Dersin Amacı |
Türkiye’de dizi sektörünü tüm yönleriyle tanımak..Dizi başarı faktörlerini değerlendirebilmek.
|
İçerik |
Türk Dizi Sektörü’nde 2000’li yılların başından beri yaşanan endüstriyel, ekonomik ve sanatsal değişime paralel olarak üretimin, tüketimin ve ihracatın artması konularını inceleyecek ve sektördeki durumu değerlendirecektir. Bu değerlendirme ,Sektör temsilcilerinin konuk olarak katılımı ile alınan görüşlerle de desteklenecektir. Dizi başarı faktörü üzerinde durulacaktır. Ayrıca bu ders kapsamında dizi sektöründe yaşanan çeşitli sorunlar da ele alınacak, dizi sektörü ve çalışanları bağlamında sektörle yakınlaşma sağlanacaktır.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci a. Dizi sektöründe yaşanan değişimlerin televizyonun yapısı ve doğası gereği yaşanan değişimlerin etkisiyle yaşandığını öğrenecektir. b. bu değişimin sonucunu nedenleriyle birlikte değerlendirebilecektir. c. Dizi başarı faktörünü anlayacak d. dizi sektörünü de sektör çalışanlarının bakış açılarıyla tanıyacaktır.
|
Öğretim Yöntemleri |
Ders-Sunum-konuk-araştırma
|
Kaynaklar |
: Adaklı, G. (2006). Türkiye’de Medya Endüstrisi- Neoliberalizm Çağında Mülkiyet ve Kontrol İlişkisi. Ankara: Ütopya Yayınevi. Bulut, S.(2009). Sermayenin Medyası Medyanın Sermayesi- Ekonomik Politik Yaklaşımlar. Ankara: Ütopya Yayınevi. Ellwood, W. (2007). Küreselleşmeyi Anlama Kılavuzu. İstanbul: Metis Yayınları. Tanrıöver H.U. (2011). Türkiye’de Televizyon Yayıncılığı. İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayınları. Steger B.M. (2013). Küreselleşme. (Çev.: Abdullah Ersoy). Ankara: Dost Kitabevi Yayınları. Pazarbaşı, B. (2007). "İletişim Yansımaları Gerçekler ve Uygulamalar”. (Eds.: Vedat Demir & Pınar Eraslan Yayınoğlu). Küreselleşme Sürecinin Medya Endüstrilerine Yansıması. İstanbul: Anahtar Kitaplar Yayınevi. Acar, F. (2013). Türkiye Ekonomisine Genel Bakış 2001-2013. Çalışma Dünya Dergisi, Cilt:1 Sayı:2 s.16-17-18Deloitte. ( 2014). Dünyanın En Renkli Ekranı-Türkiye’de Dizi Sektörü. Radyo Televizyon Yayıncıları Meslek Birliği ve RTÜK Rapor ve araştırmaları
|