İletişim Lisans Programı

İletişim Etiği(COM431)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
COM431 İletişim Etiği 7 2 0 0 2 3
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Fransızca
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) İdil ENGİNDENİZ iengindeniz@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin sonunda öğrenci etik konusundaki kuramsal yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olacak, etik karar alma yetkinliğine ulaşacak, iletişimin farklı alanlarında karşılaşılan çatışmaları değerlendirebilme yetisine sahip olacaktır.
İçerik Etik konusundaki temel kuramlar
Kuramların, çeşitli sorular ve örnekler üzerinden tartışılması
Etik karar alma modellerinin ve kontrol listelerinin aktarılması
İletişimin çeşitli alanlarındaki çatışmalı konular hakkında bilgilenme ve tartışma
Müzakere etiği hakkında bilgi sahibi olma
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersin sonunda öğrenci etikle ilgili belli başlı kuramları, bunların gündelik hayatta neye tekabül ettiğini, görecek; mesleki ve özel hayatında karar alırken kararın etik olarak nasıl değerlendirilebileceğini bilecek; alanıyla ilgili çatışmalı konularda düşünme ve tartışma yeteneği kazanacaktır.
Öğretim Yöntemleri Sınıfta ders hocasının bilgi aktarımı, yazılı materyallerden faydalanma, öğrencilerin makale sunumları ve çeşitli örnek olaylar üzerinden yapılacak tartışmalar.
Kaynaklar Ethique, morale et déontologie - Alexandre Jaunait

Media and Professionalism - Tom Bovins (s. 74-114)

Screenwriting with a Conscience - Marilyn Beker (s. 109-120)

Ethique de la communication - Gilles le Cardinal

"Be a Bully to Beat a Bully": Twitter Ethics, Online Identity, and the Culture of Quick Revenge – Scott R. Stroud

Questions et théories en éthique des relations publiques – James E. Grunig

Journalism Ethics Revisited: A Comparison of Ethics Codes in Europe, North Africa, the Middle East, and Muslim Asia – Kai Hafez

Documentary-for-the-Other: Relationships, Ethics and (Observational) Documentary – Kate Nash

La publicité éthique est-elle le futur de la publicité ? https://visionarymarketing.com/blog/2018/09/publicite-ethique/

De l’expérience éthique à une éthique de la discussion – Paul Ladrière

Ethique de la discussion chez Habermas (L’éthique habermassien de la discussion, s. 35-59)
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Temel kavramlara giriş
2 Kant’ın felsefe anlayışı
3 Yararcılık
4 İletişim etiği
5 Müzakere etiği
6 Resmi tatil
7 Vize
8 Müzakere etiği
9 Müzakere etiği
10 Müzakere etiği
11 Kamusal alan
12 Kamusal alan
13 Kamusal alan
14 Kamusal alan
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 2 50
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 1 30
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 30
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 1 30
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 1 40
Toplam 4 130
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 1 14
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 15 15
Toplam İş Yükü 67
Toplam İş Yükü / 25 2,68
Dersin AKTS Kredisi 3
Scroll to Top