İletişim Lisans Programı

Görsel Kültür(CTV335)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
CTV335 Görsel Kültür 5 2 0 0 2 6
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Nebahat AKGÜN ÇOMAK ncomak@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilere bakma ve görmenin biyopsikolojik bir olgu olmanın ötesinde kültürel bir olgu olduğunu göstermek; televizyon, video, sinema, bilgisayar gibi araçlarla günümüz yaşamında önemi giderek artan görsel kültür ürünlerinin antropolojik/etnolojik ve eleştirel bir bakış açısıyla kavranıp tartışılmasını sağlamaktır.
İçerik 1. Hafta: Giriş: İnsanın Dünyası-Kültürel Çevre
2. Hafta: Görsel Kültürün Temelleri
3. Hafta: Sanat ve Görsel Kültür
4. Hafta: Fotoğraf ve Görsel Kültür
5. Hafta: Antropoloji ve Görsellik
6. Hafta: Popüler Kültür ve Görsel Temsiller
7. Hafta: Ara Sınav
8. Hafta: Kültürü Çerçevelemek: Belgesel Filmler
9. Hafta: Kültürlerarası İletişim ve Belgesel Film
10. Hafta: Kültürlerarası İletişim ve Belgesel Film
11. Hafta: Gündelik Yaşam, Kültürel İlişkiler ve Video
12. Hafta: Gündelik Yaşam, Kültürel İlişkiler ve Video
13. Hafta: İnternette Görsel Kültür
14. Hafta: İnternette Görsel Kültür
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersin sonunda öğrenci;
Kültürü tanımlar.
Bakma ve görmenin kültürel boyutunu söyler.
Görsel kültürün, sanat, bilim alanlarında ve gündelik
yaşamdaki kullanımlarını açıklar.
Görsel kültür ürünlerinin toplumsal-kültürel ve kültürlerarası
ilişkilerdeki rolünü kavrar.
Öğretim Yöntemleri Katılımcı Konferans
Kaynaklar Sezer Tansuğ(1982)Sanatın Görsel Dili, İstanbul: Urart Sanat Galerisi Yayınları.

Malcolm Bernard(2002) Sanat, Tasarım ve Görsel Kültür, Ankara: Ütopya Yayınları.

Toplum Bilim(2007) Görsel Kültür Özel Sayısı, 22 Eylül 2007.

Kevin Robins(1999) İmaj: Görmenin Kültür ve Politikası (Çev: Nurçay Türkoğlu), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.

Nicholas Mirzoeff (1999) An Introduction to Visual Culture, London, NY, Routledge.

Marc Augé(2009) La Rancune et le Prophète, Paris: EHESS, 1990 John Berger, Görme Biçimleri, İstanbul: Metis, 2009.

E.H. Gombrich(1999) Sanatın Öyküsü, İstanbul: Remzi, 2008 Bozkurt Güvenç, İnsan ve Kültür, İstanbul: Remzi Kitabevi.

E. Cassirer (2005)İnsan Üstüne Bir Deneme, İstanbul: Say.

Margaret Mead(1971) Le Fossé des Générations, Paris: Seuil.

Marc Henri Piault(2000) Anthropologie et Cinéma, Paris: Nathan, 2000 Chris Jenks, “The Centrality of The Eye in Western Civilization”, Visual Culture, Routledge, 1995

Michel De Certeau (1990)L’Invention du Quotidien, Paris: Gallimard, 1990 Henri Lefebvre, Modern Dünyada Gündelik Hayat (Çev: Işın Gürgüz), İstanbul: Metis, 1998
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Görsel Kültür Nedir?
2 İnsanın Dünyası ve Kültürel Çevre
3 Görsel Kültürün Temelleri
4 Sanat ve Görsel Kültür
5 Fotoğraf ve Görsel Kültür
6 Antropoloji ve Görsellik
7 Popüler Kültür ve Görsel Temsiller
8 Resim ve Görsel Kültür
9 Kültürü Çerçevelemek: Belgesel Filmler
10 Kültürlerarası İletişim
11 Kültürlerarası İletişim
12 Gündelik Yaşam ve Kültürel İlişkiler
13 Gündelik Yaşam ve Kültürel İlişkiler
14 İnternette Görsel Kültür
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 50
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Ödevler 1 25
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 25
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 1 50
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 3 100
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Ödevler 1 30 30
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 30 30
Diğer 1 30 30
Toplam İş Yükü 148
Toplam İş Yükü / 25 5,92
Dersin AKTS Kredisi 6
Scroll to Top