Üretim Yönetimi ve Pazarlama Yüksek Lisans Programı

Pazarlama Araştırmalarında İleri Teknikler(PM543)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
PM543 Pazarlama Araştırmalarında İleri Teknikler 1 3 0 0 3 7
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) Ulun AKTURAN uakturan@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı pazarlamaya yönelik araştırma metodolojilerini öğretmektir. Bu kapsamda nicel
araştırma süreçlerinin uygulamalı olarak öğretilmesi hedeflenmektedir.
İçerik 1. Hafta: Pazarlama ve Temel Kavramlar

2. Hafta: Pazarlama Araştırmalarına Giriş
Araştırma Problemi Tanımlama

3. Hafta: Araştırma Dizaynı
Keşfedici Araştırma: İkincil Data

4. Hafta: Keşfedici Araştırma: Kalitatif Araştırma
Tanımlayıcı Araştırma

5. Hafta: Neden-Sonuç Araştırması

6. Hafta: Ölçüm ve Ölçekler

7. Hafta: Ara Sınav

8. Hafta: Anket dizaynı/Örnekleme

9. Hafta: Örnekleme/Saha Çalışması/Verilerin Hazırlanması/Tanımlayıcı istatistikler ve Hipotez Testi-SPSS

10. Hafta: Kodlama ve analiz- SPSS

11. Hafta: Kodlama ve analiz- SPSS

12. Hafta: TATİL

13. Hafta: Sunum

14. Hafta: Sunum
Dersin Öğrenme Çıktıları 1. Pazarlama araştırmalarına ilişkin temel kavramları açıklayabilmelidir.
2. Temel istatistiksel analiz yöntemlerini bilmeli ve bulguları yorumlayabilmelidir.
3. Pazarlama araştırması sürecini tanımlayabilmeli ve bir pazarlama araştırması projesini
tasarlayabilmeli ve yürütebilmelidir.
4. Araştırma raporu hazırlayabilmeli ve sunabilmelidir.
5. Pazarlama kararları ile pazarlama araştırması bulgularını sentezleyebilmelidir.
Öğretim Yöntemleri
Kaynaklar Naresh K. Malhotra, Marketing Research: An Applied Orientation
Mahir Nakip, Pazarlama Araştırmaları Teknikleri ve SPSS Destekli Uygulamalar
Kemal Kurtuluş, Pazarlama Araştırmaları
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Pazarlama ve Temel Kavramlar
2 Pazarlama Araştırmalarına Giriş / Araştırma Problemi Tanımlama
3 Araştırma Dizaynı / Keşfedici Araştırma: İkincil Data
4 Keşfedici Araştırma: Kalitatif Araştırma / Tanımlayıcı Araştırma
5 Neden-Sonuç Araştırması
6 Ölçüm ve Ölçekler
7 Ara Sınav
8 Anket dizaynı/Örnekleme
9 Örnekleme/Saha Çalışması/Verilerin Hazırlanması/Tanımlayıcı istatistikler ve Hipotez Testi-SPSS
10 Kodlama ve analiz- SPSS
11 Kodlama ve analiz- SPSS
12 TATİL
13 Sunum
14 Sunum
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 80
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 20
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 5 30
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 20
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 10 30
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 16 80
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Pazarlama ve ilişkili diğer disiplinler ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ileri düzeyde kullanabilmelidir. X
2 Üretim yönetimi ve pazarlama disiplinine ilişkin temel problemleri bilimsel yöntemlerle inceleyebilmeli, verileri yorumlayabilmeli, değerlendirebilmeli ve planlar oluşturabilmelidir. X
3 İş hayatında karşılaşacağı öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve takım üyesi olarak sorumluluk alabilmeli ve çözüm üretebilmelidir. X
4 Araştırma bulguları doğrultusunda pazar fırsatlarını işletme lehine kullanabilmelidir. X
5 Pazarlama disiplinini doğrudan ya da dolaylı etkileyen bölgesel ve küresel konuları tanımlayabilmeli, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri ve stratejiler geliştirebilmelidir. X
6 Pazarlama alanında farklı sorunları algılayabilmeli, değerlendirebilmeli ve disiplinler arası çalışmalarda kullanabilmelidir. X
7 Üretim yönetiminin ve pazarlamanın gerektirdiği bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olabilmelidir. X
8 İşletme sorunlarını sayısal karar verme tekniklerini kullanarak belirlemeli ve çözüm sunabilmelidir.
9 Üretim yönetimi ve pazarlamada akademik düşünce yetisine sahip olmalıdır. X
10 Yaratıcı öncü pazarlama fikirleri oluşturabilmelidir. X
11 Lojistik alanındaki gelişmeleri analiz ederek etkin tedarik zinciri stratejileri geliştirebilmelidir. X
12 Pazarlama alanında etik değerlere sahip olmalı ve bu değerler ışığında hareket etmelidir. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 13 6 78
Sunum 1 14 14
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 21 21
Toplam İş Yükü 175
Toplam İş Yükü / 25 7,00
Dersin AKTS Kredisi 7
Scroll to Top