Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı

Kimya II(ING126)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
ING126 Kimya II 2 1 0 1 1,5 3
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Fransızca
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Lisans
Dersi Veren(ler) Siegfried DEVOLDERE sdevoldere@yahoo.fr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders, liselerde verilmekte olan kimya dersinin bir devamı niteliğinde olup, maddenin en küçük birimi olan atomdan en düzenli hali olan katı haline kadar detaylı bir incelemeyle, öğrencilerin maddenin yapısı konusundaki bilgilerini derinleştirmeyi hedeflemektedir.

Bu bağlamda, dersin amaçları şunlardır:
- Hidrojen atomuna dair deneysel sonuçları kullanarak, atomun elektronik yapısının basitleştirilmiş modelini elde etmek.
- Atom incelenirken, klasik mekanik dersinin sınırlarını belirleyip atomun kuantumlu yapısını ortaya çıkarmak.
- Basit moleküllerin geometrisini belirlemeye yarayan bir teori öne sürmek.
- Geometrik sekil ve formüllere dayanarak maddenin yapısal düzeni ve katı hali arasında bir bağlantı kurmak.
İçerik 1. Hafta Hidrojen Atomunun Elektronik Yapısı
2. Hafta Hidrojen Atomunun Kuantum Modeli
3. Hafta Çok Elektronlu Atomların Elektronik Yapısı ve orbitalleri
4. Hafta Atom Orbitallerinin Enerjisi ve Kırınım Olgusu
5. Hafta Periyodik Sınıflandırma ve Bazı Elektronik Özelliklerin değişimi
6. Hafta Kovalent Bağlar (Hatırlatma)
7. Hafta Delokalize Kovalent Bağlar
8. Hafta Ara Sınav
9. Hafta V.S.E.P.R. Teorisi
10. Hafta Maddenin Katı Hali Hakkında Genel Bilgi
11. Hafta Sıkışık Kristal Yapı, h.c. ve c.f.c.
12. Hafta Yalancı Sıkışık Kristal Yapı
13. Hafta c.f.c Yapısında Küçük Aralıklar
14. Hafta Yer Değiştirme Tipi Alaşım
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci aşağıdaki konularda yeterliliğe sahip olacaktır:

1. Bir hidrojen atomunun veya hidrojenimsi atomun spektrum serilerini analiz becerisi,
2. Atomun orbitalleri ve elektronlarının dizilimi arasındaki ilişkiyi açıklayabilme yeteneği,
3. Basit moleküllerin geometrisini belirleyecek teorik bir model kurabilme yetisi,
4. Matematik ve geometrik araçları kullanarak, farklı yapılardaki maddelerin katı halinin yoğunluğunu ortaya çıkarabilme becerisi
Öğretim Yöntemleri
Kaynaklar 1. Atkins, P.W., “Chimie Physique – Vuibert”, 2 vol., 1274 p. U-3, 1982.
2. Atkins P.W., “Éléments de chimie physique”, De Boeck, 1998.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Toplam 0 0
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 50
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 1 50
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 1 14
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 2 28
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 10 10
Laboratuar 14 1 14
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 12 12
Toplam İş Yükü 78
Toplam İş Yükü / 25 3,12
Dersin AKTS Kredisi 3
Scroll to Top