İnsancıl Krizler ve Uluslararası Müdahaleler(RI317)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
RI317 | İnsancıl Krizler ve Uluslararası Müdahaleler | 5 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ayşe Füsun TÜRKMEN fturkmen@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Hakli savaş tartismasınin ortaya ciktigi orta cag'dan gunumuze yasanan insancıl krizlere tarih boyunca uluslararasi askeri müdahaleler yoluyla bir cozum bulunmasi arayisi ele alinmaktadir. |
İçerik | Hakli Savas kavraminin Orta Cag'dan gunumuze uzanan temel sorunsallari ele alindiktan sonra, Birlesmis Milletler duzeninde gerceklesen insancil mudahaleler ornekler uzerinde ele alinir ve boylece ogrenciye hem teorik hem de pratik bilgi kazandirilmasi hedeflenir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi izleyen ve başarılı olan öğrenci: 1) hakli savas kavramina dair bilgi sahibi olur 2) uluslararası mudahalelerin tarihcesini kavrar; 3) birlesmis milletlerin uluslararasi baris ve guvenligi koruma gorevini kavrar; 4)insancil krizler uzerinden uluslararasi politika bilgisini pekistirir; 5) her bir örgütün uluslararası ilişkilerde oynadığı rolü veya rolleri ayırt edebilir; 6)söz konusu örgütlerde kariyer yapabilmenin yolları hakkında ön bilgi sahibi olur. |
Öğretim Yöntemleri | Ders anlatımı ve okumalara dayalıdır. Ayrıca vaka incelemesi olarak ele alınan orneklere dair belgeseller ve filmler önerilir. |
Kaynaklar |
BETTATI Mario, Le droit des organisations internationales; CHARPENTIER Jean, Institutions internationales; COT Jean Pierre et PELLET Alain, La Charte des Nations Unies: commentaire article par article; DORMOY Daniel (ed.) L'UE et les organisations internationales; JOYNER Christopher, The UN and international law; SMOUTS Marie Claude, Les organisations internationales; WEİSS Thomas G and GORDENKER Leon, NGOs, the UN and Global Governance; WHITE N.D., Keeping the peace: the UN and the maintenance of international peace and security. Süreli yayın: International Organization |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Tarihsel ve kavramsal giriş, ilk uluslararası örgütler ve Milletler Cemiyeti |
2 | Birleşmiş Milletler I |
3 | Birleşmiş Milletler II |
4 | Avrupa Konseyi |
5 | NATO |
6 | Avrupa Birliği |
7 | Avrupa Güvenlik ve İşbirliği Teşkilatı |
8 | Sosyal ve İnsanî yardım örgütleri: a) Uluslararası Çalışma Örgütü |
9 | b) Mülteciler: BM Mülteciler Yüksek Komiserliği; BM Filistin Mültecilerine Yardım Örgütü |
10 | c)Dünya Sağlık Örgütü, UNESCO,UNICEF |
11 | STK'lara giriş: Karma bir örgüt olarak Uluslararası Kızılhaç Örgütü |
12 | Uluslararası STK'lar I |
13 | Uluslararası STK'lar II |
14 | Genel değerlendirme |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 60 |
Toplam | 0 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Uluslararası sistemin temel kavram, aktör ve bileşenleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olur | X | ||||
2 | Uluslararası İlişkilerin çokdisiplinli özelliğinin gerektirdiği tarih, hukuk, iktisat sosyoloji ve siyaset bilimi temeline hâkim olur | X | ||||
3 | Teorik altyapıyı özümsemiş olarak pratiği bunun üzerinden tahlil edebilir | X | ||||
4 | Belirli bir tema ve/veya bölge üzerinde uzmanlaşacak niteliğe sahip olur | X | ||||
5 | Galatasaray Üniversitesi’nin Avrupa ile geleneksel ve kurumsal ilişkileri ışığında Türkiye’nin Avrupa Birliği üyeliği sürecine somut katkıda bulunabilecek yetkinliğe sahip olur | |||||
6 | Türk Dış Politikasını iç bileşenleri açısından olduğu kadar uluslararası sistem perspektifinden de okuyabilir | X | ||||
7 | Dışişleri Bakanlığı başta olmak üzere çeşitli devlet/ve veya özel sektör kuruluşlarında görev yapması için gerekli beceriyi elde eder | X | ||||
8 | Çeşitli uluslararası örgüt ve Sivil Toplum Kuruluşları’nda görev alabilecek donanıma sahip olur | X | ||||
9 | Galatasaray Üniversitesi’nin öğrenim dili olan Fransızca ve zorunlu dili olan İngilizceyi Uluslararası İlişkiler alanında tez/proje/kitap çalışması yapabilecek şekilde akademik ve/veya profesyonel düzeyde kullanabilir | X | ||||
10 | Öğrenimi boyunca edindiği metodolojik araçları her türlü kavramsal/akademik çalışmada etkin biçimde kullanabilir | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 5 | 60 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |