Endüstri Mühendisliği Doktora Programı

Yönlendirilmiş Araştırma(FBE 691)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
FBE 691 Yönlendirilmiş Araştırma 2 3 0 0 3 8
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili İngilizce
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Doktora
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, endüstri mühendisliği konularında araştırma dizaynı ve yöntemlerinin öğrencilere tanıtılmasıdır. Bunun başarılması, her bir öğrencinin bir araştırma çalışması yürütmesini ve bu konu ile ilgili deneysel bir araştırma makalesi yazmasını sağlayacaktır. Dersin sonunda öğrenciler, farklı araştırma yöntemleri konusunda ana bilgiye, bir araştırma önerisi neler gerektğinin bilgisine sahip olacakları gibi aynı zamanda da nicel ve nitel araştırma, veri analizi konusunda deneyim kazanmış olacakları için araştırma önerilerinin ve diğer araştırma çıktılarının kalitesini değerlendirebilme yetisini edinmiş olacaklardır. Ayrıca şu konular amaçlanmıştır:
Endüstri mühendisliğinin değişik konularında araştırma tasarımı ve yöntemlerinin öğrencilere tanıtılması.
Her öğrencinin bir araştırma çalışması yürütmesinin sağlanması.
Her bir öğrencinin kendilerine verilen konu hakkında, deneysel bir araştırma makalesi yazmasının sağlanması
Değişik araştırma yöntemlerinin tanıtılması
Nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin öğretilmesi
İçerik Ders İçeriğine Genel Bir Bakış
Araştırma konusu ve araştırma sorularının belirlenmesi
Literatür taraması nasıl yapılır? Kaynak gösterme, etik sorunlar, referans verme
Yazım stratejileri, teori kullanımı
Literatür taraması sunumları
Araştırma tasarımına giriş, araştırma önerisi nasıl yazılır?
Araştırma önerisi sunumları
Araştırma tasarımlarının tartışılması
Araştırma tasarımı sunumları
Veri analizi tartışılması
Veri analizi tartışılması
Veri analizi tartışılması
Araştırmanın raporlanması ve son sunum
Dönemin gözden geçirilmesi
Dersin Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Akademik seviyede eğitim görmek için gerekli temele sahip olacaktır.
Farklı araştırma yöntemleri konusunda ana bilgileri açıklayabilecektir.
Bir araştırma önerisinin neler gerektirdiği belirtebilecektir.
Nicel ve nitel veri analizi konusunda yorum yapabilecektir.
Araştırma önerilerinin ve araştırma çıktılarının kalitesini değerlendirebilecektir.
Öğretim Yöntemleri İlgili veri tabanlarının taranması
Kaynaklar Creswell, John W.Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Method Approaches (2009)
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Ders İçeriğine Genel Bir Bakış
2 Araştırma konusu ve araştırma sorularının belirlenmesi
3 Literatür taraması nasıl yapılır? Kaynak gösterme, etik sorunlar,referans verme
4 Yazım stratejileri, teori kullanımı
5 Literatür taraması sunumları
6 Araştırma tasarımına giriş, araştırma önerisi nasıl yazılır?
7 Araştırma önerisi sunumları
8 Araştırma tasarımlarının tartışılması
9 Araştırma tasarımı sunumları
10 Veri analizi tartışılması
11 Veri analizi tartışılması
12 Veri analizi tartışılması
13 Araştırmanın raporlanması ve son sunum
14 Dönemin gözden geçirilmesi
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 4 60
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 14 5
Sunum 2 20
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 1 35
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 17 60
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Endüstri Mühendisliği alanında bağımsız olarak kuramsal ve/veya deneysel araştırmalar yürütür ve mevcut literatürü göz önünde bulundurarak bilgiye derinlemesine ulaşıp özgün fikir ve yöntemler geliştirir; ve farklı alanlarda bunların uygulamalarını gerçekleştirir. X
2 Endüstri Mühendisliği ile ilgili alanlarda gerektiğinde belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. X
3 Karmaşık endüstriyel sistemlerdeki ve süreçlerdeki Endüstri Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder, yenilikçi tasarımlar veya performans boyutlarını iyileştirmeye yönelik çözümler sunar. X
4 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, Endüstri Mühendisliği veya ilgili alanlardaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir sekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. X
5 Akademisyen/araştırmacı olarak yükseköğretim kurumlarında veya uzman kadrolarda özel/kamu sektöründe görev alır. X
6 Hayat boyu öğrenme kapsamında Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların uygulamaları ve kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. X
7 Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışır, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda proje ve risk yönetimi tekniklerini de kullanarak çözüm yaklaşımları geliştirir; gerektiğinde bağımsız çalışır ve sorumluluk alır. X
8 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portfoyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
9 Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirlik boyutlarını dikkate alarak iş hayatı uygulamalarını gerçekleştirir. X
10 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 13 3 39
Ödevler 14 1 14
Sunum 2 20 40
Proje 1 30 30
Toplam İş Yükü 165
Toplam İş Yükü / 25 6,60
Dersin AKTS Kredisi 7
Scroll to Top