Research Topics in IE & OR(IND 690)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IND 690 | Research Topics in IE & OR | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 8 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | İngilizce |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Doktora |
Dersi Veren(ler) | E. Ertuğrul KARSAK ekarsak@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, endüstri mühendisliği ve yöneylem araştırmasının çeşitli alanlarında araştırmayı teşvik etmektir. Son dönemlerde yayımlanmış olan araştırma makaleleri tartışılmakta ve endüstri mühendisliği ve yöneylem araştırmasının güncel araştırma alanları belirlenmektedir. |
İçerik |
- Bilimsel etik - Sayısal yaklaşım - Sözel yaklaşım - Vaka çalışmaları - Veri toplama yöntemleri - Gözden geçirilmiş simpleks yöntemi - Dual simpleks yöntemi - Sınırlandırılmış değişkenler yöntemi - Tamsayılı programlama problemleri - Çok ölçütlü karar verme çözüm ve modellerinin sınıflandırılması - Çok ölçütlü karar verme teori ve uygulamaları üzerinde tartışmalar - Yatırım değerlemede kullanılan güncel yaklaşımlar; reel opsiyonlar - Ürün geliştirme ve süreç yönetimi üzerine tartışmalar |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
ÖÇ 1: Bilimsel etik ÖÇ 2: Matematiksel modelleme ÖÇ 3: Doğrusal programlama ÖÇ 4: Tamsayılı programlama ÖÇ 5: Çok ölçütlü karar verme ÖÇ 6: Yatırım değerleme ÖÇ 7: Ürün geliştirme ve süreç yönetimi |
Öğretim Yöntemleri | Konu anlatımı; uygulamalar; soru-cevap; bireysel çalışma. |
Kaynaklar |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Bilimsel etik. |
2 | Teori geliştirme. Sayısal yaklaşım; sözel yaklaşım. |
3 | Vaka çalışmaları. |
4 | Veri toplama yöntemleri. |
5 | Gözden geçirilmiş simpleks yöntemi. |
6 | Dual simpleks yöntemi. |
7 | Sınırlandırılmış değişkenler yöntemi. |
8 | Tamsayılı programlama problemleri. |
9 | Çok ölçütlü karar verme çözüm ve modellerinin sınıflandırılması. |
10 | Çok ölçütlü karar verme teori ve uygulamaları üzerinde tartışmalar. |
11 | Yatırım değerlemede kullanılan güncel yaklaşımlar. Reel opsiyonlar. |
12 | Ürün geliştirme ve süreç yönetimi üzerine tartışmalar. |
13 | Proje 1 sunumları |
14 | Proje 2 sunumları |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 2 | 50 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Endüstri Mühendisliği alanında bağımsız olarak kuramsal ve/veya deneysel araştırmalar yürütür ve mevcut literatürü göz önünde bulundurarak bilgiye derinlemesine ulaşıp özgün fikir ve yöntemler geliştirir; ve farklı alanlarda bunların uygulamalarını gerçekleştirir. | X | ||||
2 | Endüstri Mühendisliği ile ilgili alanlarda gerektiğinde belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. | X | ||||
3 | Karmaşık endüstriyel sistemlerdeki ve süreçlerdeki Endüstri Mühendisliği problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder, yenilikçi tasarımlar veya performans boyutlarını iyileştirmeye yönelik çözümler sunar. | X | ||||
4 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, Endüstri Mühendisliği veya ilgili alanlardaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir sekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | X | ||||
5 | Akademisyen/araştırmacı olarak yükseköğretim kurumlarında veya uzman kadrolarda özel/kamu sektöründe görev alır. | X | ||||
6 | Hayat boyu öğrenme kapsamında Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların uygulamaları ve kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda etkin biçimde çalışır, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda proje ve risk yönetimi tekniklerini de kullanarak çözüm yaklaşımları geliştirir; gerektiğinde bağımsız çalışır ve sorumluluk alır. | X | ||||
8 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portfoyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | ||||
9 | Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirlik boyutlarını dikkate alarak iş hayatı uygulamalarını gerçekleştirir. | X | ||||
10 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 6 | 84 |
Proje | 2 | 35 | 70 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü | 218 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 8,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 9 |