İşletme Tezsiz Yüksek Lisans Programı

Pazarlama Yönetimi(Mİ601)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
Mİ601 Pazarlama Yönetimi 2 3 0 0 3 6
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) Mehmet Yaman ÖZTEK moztek@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı pazarlamanın tanımındaki değişimleri, pazarlama yaklaşımlarını ve pazarlamaya ilişkin ilke ve politikaları öğretmektir. Bu ders kapsamında öğrencilerin pazarlamaya ilişkin temel prensipleri analiz ederek bir pazarlama bakış açısına sahip olabilmeleri hedeflenmektedir.
İçerik 1. hafta Pazarlama ve Temel Kavramlar

2. hafta Stratejik Planlama ve Pazarlama Süreci

3. hafta Stratejik Planlama ve Pazarlama Süreci / Ürün Stratejileri

4. hafta Ürün Karması Kararları ve Yeni Ürün Yönetim Hizmet Stratejileri

5. hafta Müşteri İlişkileri Yönetimi / Marka Yönetimi

6. hafta Marka Yönetimi / Fiyatlandırma

7. hafta Arasınav

8. hafta Dağıtım ve Tedarik Zinciri Yönetimi / Perakende Yönetimi

9. hafta Pazarlama İletişimi/ Tutundurma

10. hafta Reklam

11. hafta Uluslararası Pazarlama

12. hafta Sunum

13. hafta Sunum

14. hafta Sunum
Dersin Öğrenme Çıktıları 1. Pazarlamaya ilişkin kavram ve olguları tanımlayabilmeli ve sentezleyebilmelidir.
2. Temel pazarlama bileşenlerini analiz edebilmelidir.
3. Pazar çevresini analiz edebilmeli ve pazarlama yönetimi ve fırsatlarına ilişkin çıkarımlar yapabilmelidir.
4. Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini tanımlayabilmeli ve pazarlama programlarını oluşturabilmelidir.
5. Pazarlama alanındaki güncel gelişmeleri takip etmeli bu bilgileri yeni stratejiler oluşturmada kullanabilmelidir
Öğretim Yöntemleri
Kaynaklar Philip Kotler ve Gary Armstrong, Principles of Marketing, Pearson Education, New Jersey
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Pazarlama ve Temel Kavramlar
2 Stratejik Planlama ve Pazarlama Süreci
3 Stratejik Planlama ve Pazarlama Süreci / Ürün Stratejileri
4 Ürün Karması Kararları ve Yeni Ürün Yönetim Hizmet Stratejileri
5 Müşteri İlişkileri Yönetimi / Marka Yönetimi
6 Marka Yönetimi / Fiyatlandırma
7 Arasınav
8 Dağıtım ve Tedarik Zinciri Yönetimi / Perakende Yönetimi
9 Pazarlama İletişimi/ Tutundurma
10 Reklam
11 Uluslararası Pazarlama
12 Sunum
13 Sunum
14 Sunum
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 1 40
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 1 40
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 İşletmelerde üst düzey yönetim kademelerine ilişkin gereken bilgi ve becerileri kullanabilmelidir. X
2 İşletmeyi etkileyen iç ve dış koşulları dikkate alarak, riskleri minimize edecek davranış biçimlerini belirleyebilmelidir. X
3 Temel işletme fonksiyonları dışında, işletme yönetiminde gerekli olabilecek, iş hukuku, sosyoloji, psikoloji, örgüt sosyolojisi, lojistik ve sayısal yöntemler gibi bilimsel alanlar hakkında temel bilgiye sahip olmalıdır. X
4 Profesyonel iş yaşamının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerine hakim olabilmelidir. X
5 Artan rekabet ve küreselleşme ortamında, yenilikçi stratejiler uygulayarak, işletmenin rekabet gücünü üst düzeyde tutabilmelidir. X
6 İşletmeyi etkileyen iç ve dış koşullardaki değişimleri ve bu değişimlerin yaratabileceği sorunları zamanında tesbit ederek, çözüm önerileri geliştirebilmeli ve uygulayabilmelidir. X
7 İşletme oyunu, simülasyon gibi tekniklerden yararlanarak yönetsel sorunlara çözümler üretebilmelidir.
8 En az iki yabancı dilde işletme sorunlarını tartışabilecek ve fikirlerini sunum haline getirebilecek düzeyde olmalıdır. X
9 Vak’a analizi, örnek olay çözümü gibi pratiklere yatkınlık sahibi olup, görev aldığı projelerde katkı sağlayabilmelidir. X
10 Ekip içinde sorumluluk alabilmeli ve takım çalışmasına katkı sağlayabilmelidir. X
11 Sürekli gelişen bilim ve teknoloji ortamına ayak uydurabilmek için mesleki ve teknolojik becerilerini güncelleme alışkanlığı kazanmış olmalıdır. X
12 İş hayatında etik davranmayı, iş arkadaşlarının ve işletme paydaşlarının menfaatlerini gözetmeyi prensip edinmiş olmalıdır. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 13 5 65
Ödevler 1 22 22
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 21 21
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 6,00
Dersin AKTS Kredisi 6
Scroll to Top