Pazarlama ve Lojistik Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı

Pazarlama İlkeleri(ML513)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
ML513 Pazarlama İlkeleri 2 3 0 0 3 6
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) Ulun AKTURAN uakturan@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı pazarlamanın tanımındaki değişimleri, pazarlama yaklaşımlarını ve pazarlamaya ilişkin ilke ve politikaları öğretmektir. Bu ders kapsamında öğrencilerin pazarlamaya ilişkin temel prensipleri analiz ederek bir pazarlama bakış açısına sahip olabilmeleri hedeflenmektedir.
İçerik 1. hafta Pazarlama ve Temel Kavramlar

2. hafta Pazarlama ve Temel Kavramlar

3. hafta Stratejik Planlama ve Pazarlama Süreci

4. hafta Pazarlama Çevresi

5. hafta Pazarlama Çevresi

6. hafta Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırmaları

7. hafta Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırmaları

8. hafta Tüketici Davranışı

9. hafta Arasınav

10. hafta Tüketici Davranışı / Örgütsel Müşteri Davranışı

11. hafta Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar ve Konumlandırma

12. hafta Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar ve Konumlandırma

13. hafta Uluslararası Pazarlama

14. hafta Pazarlama ve Ahlak
Dersin Öğrenme Çıktıları 1. Pazarlamaya ilişkin kavram ve olguları tanımlayabilmeli ve sentezleyebilmelidir.
2. Temel pazarlama bileşenlerini analiz edebilmelidir.
3. Pazar çevresini analiz edebilmeli ve pazarlama yönetimi ve fırsatlarına ilişkin çıkarımlar yapabilmelidir.
4. Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini tanımlayabilmeli ve pazarlama programlarını oluşturabilmelidir.
5. Pazarlama alanındaki güncel gelişmeleri takip etmeli bu bilgileri yeni stratejiler oluşturmada kullanabilmelidir
Öğretim Yöntemleri
Kaynaklar Philip Kotler ve Gary Armstrong, Principles of Marketing, Pearson Education, New Jersey.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Pazarlama ve Temel Kavramlar
2 Pazarlama ve Temel Kavramlar
3 Stratejik Planlama ve Pazarlama Süreci
4 Pazarlama Çevresi
5 Pazarlama Çevresi
6 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırmaları
7 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırmaları
8 Tüketici Davranışı
9 Ara sınav
10 Tüketici Davranışı Örgütsel Müşteri Davranışı
11 Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar ve Konumlandırma
12 Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar ve Konumlandırma
13 Uluslararası Pazarlama
14 Pazarlama ve Ahlak
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 1 30
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 30
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 2 60
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 İşletmelerin üretim yönetimi ve pazarlama, yönetim, muhasebe ve lojistik fonksiyonlarına ilişkin ileri düzeyde bilgi birikimi; bu bilgi birikimini uygulama becerisi. X
2 İş hayatı ile ilgili hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, sosyal psikoloji ve sayısal yöntemler gibi bilimsel alanlar hakkında temel kavramsal bilgi birikimi. X
3 Takımlarda etkin bir biçimde çalışma becerisi; alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri ekip arkadaşlarına aktarma becerisi. X
4 Alanına ilişkin sahip olduğu bilgileri kullanarak elindeki verileri analiz etme, yorumlama, karşılaşılan sorunları tanımlama ve bunlara uygun çözüm önerileri getirme, gerektiğinde bilimsel bir şekilde bu önerileri savunma becerisi. X
5 Pazar ihtiyaçlarını gözönünde bulundurarak ve riskleri hesaplayarak görev aldığı işletme veya kurumun amaç ve hedeflerini belirleme yetkinliği; girişimcilikte bulunma ve bir işletmeyi kurup yönetme becerisi. X
6 Mesleki bilgi ve becerisini sürekli güncelleme bilinci; değişime ve yeniliğe uyum sağlama becerisi; sahip olduğu bilgileri eleştirel olarak değerlendirme becerisi. X
7 İş hayatı için gerekli bilgi-iletişim teknolojileri hakkında temel bilgi; temel ofis programlarını ileri düzeyde kullanma becerisi; verileri bilgisayar ortamında işleme ve raporlama becerisi.
8 İngilizce ve Fransızca dillerinde, alanındaki güncel bilgileri izleme ve paydaşlarla yazılı ve sözlü iletişim kurma becerisi. X
9 Rekabet ve pazar dinamiklerini, örgütsel ve küresel faktörleri ve bilimsel yöntemleri göz önünde bulundurarak araştırma ve çalışmalar yapma becerisi; projelere katkı sağlama, projelerde sorumluluk üstlenme, yenilikçi ve etkin kararlar alma yetkinliği.
10 Diğer sosyal bilimler alanları ile de ilişki kurarak yönetsel sorunlara yaratıcı çözümler üretecek stratejiler geliştirme ve sorumluluk alma becerisi. X
11 İş hayatında etik değerler çerçevesinde karar alma ve hareket etme bilinci. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 2 28
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 2 28
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 10 10
Toplam İş Yükü 76
Toplam İş Yükü / 25 3,04
Dersin AKTS Kredisi 3
Scroll to Top