Dersin Dili |
Türkçe |
Türü |
Zorunlu |
Dersin Düzeyi |
Doktora |
Dersi Veren(ler) |
Hakan YÜCEL
hakanyucel1970@gmail.com (Email)
Birol CAYMAZ
birolhoca.caymaz@gmail.com (Email)
|
Dersin Yardımcıları |
|
Dersin Amacı |
Öğrencileri, öncelikle doktora tezi olmak üzere, yüksek nitelikli bilimsel metin yazmaya hazırlamak.
|
İçerik |
Bu ders öğrencilere doktora tezlerinin yazım sürecinde katkı sağlamak üzee bilimsel araştırma yapma bilimsel metin yazma becerisini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu bağlamda fraklı niteliksel yöntemler ve bu yöntemlerle bilimsel metin oluşturma hakkında öğencilerin bilgileri tazelenecek ve kendileri güncel yöntemler ve kuramlarla tanıştırılacaktır. Dersin ikinci safhasında farklı alanlarda doktora tezi yazmış konuk öğretim üyelerinin çalışmaları kendileriyle birlikte incelenip tartışılacak ve onları saha/arşiv deneyimlerinden faydalanılacaktır. Dersin son safhasında ise tüm öğrenciler hazırladıkları doktora pojeleri hakkında sunum yapacaklar ve bu sunumlar üzerinden tartışma gerçekleştirilecektir.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1) Öğrencinin doktora projesi hazırlayabilir donanıma kavuşturulması. 2) Saha çalışmasına ilişkin kuramları ve kavramları bir bilimsel metinde kullanabilir hale getirmek.
|
Öğretim Yöntemleri |
Ders knu anlatımları, metin ve öğretim üyeleri ve öğrencilerin sunumları hakkında tartışmalardan oluşmaktadır. Bu unsurlar derse devamı zorunlu kılmaktadır. Derste tartışılacak metinler bir önceki seansta öğrencilere sunulacaktır.
|
Kaynaklar |
ALBARELLO Luc, Apprendre à chercher, 3. Baskı, De Boeck & Larcier, Bruxelles, 2007 BARBOUR, R & KİTZİNGER, J. (eds) Developing Focus Group Research: politics, theory and practice, Sage, 1999 BECKER Howard S., Sosyal Bilimcinin Yazma Çilesi, Heretik Yay., 2013 FLYVBJERG Bent, Making Social Science Matter, Cambridge University Press, 2001
|