İşletme Doktora Programı

Dağıtım Kararları ve Rekabet Stratejileri(GE 744)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
GE 744 Dağıtım Kararları ve Rekabet Stratejileri 2 3 0 0 3 7
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Doktora
Dersi Veren(ler) Mehmet Yaman ÖZTEK moztek@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı genel dağıtım stratejilerini açıklamak ve teoriyi genel rekabet stratejileri çerçevesinde değerlendirmektir.
İçerik 1- İleri dağıtım stratejileri- genel kavramlar
2- İleri dağıtım stratejileri- genel kavramlar
3- İleri dağıtım stratejileri- genel kavramlar
4- Dağıtım stratejilerine ilişkin vaka çalışmaları
5- Dağıtım stratejilerine ilişkin vaka çalışmaları
6- Dağıtım stratejilerine ilişkin vaka çalışmaları
7- VİZE SINAVI
8- İleri Rekabet Stratejileri
9- İleri Rekabet Stratejileri
10- İleri Rekabet Stratejileri
11- Dağıtım ve rekabet stratejileri üzerine vaka çalışmaları
12- Dağıtım ve rekabet stratejileri üzerine vaka çalışmaları
13- Dağıtım ve rekabet stratejileri üzerine vaka çalışmaları
14- FINAL SINAVI
Dersin Öğrenme Çıktıları 1- İleri dağıtım stratejilerini öğrenir.
2- Dağıtım stratejilerini rekabet stratejileri ile kıyaslar.
3- Genel işletme stratejileri çerçevesinde dağıtımı tartışır.
4- Dağıtım planlamada karmaşık problemleri açıklar.
5- Dağıtım networkleri ile ilgili olarak vaka çalışmalarını analiz eder.
Öğretim Yöntemleri
Kaynaklar Öğretim Üyesi Ders Notları ve Sunumlar

Logistics Management, Stock and Lambert, Pearson Publishing, 2000
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 İleri dağıtım stratejileri- genel kavramlar
2 İleri dağıtım stratejileri- genel kavramlar
3 İleri dağıtım stratejileri- genel kavramlar
4 Dağıtım stratejilerine ilişkin vaka çalışmaları
5 Dağıtım stratejilerine ilişkin vaka çalışmaları
6 Dağıtım stratejilerine ilişkin vaka çalışmaları
7 Vize
8 İleri Rekabet Stratejileri
9 İleri Rekabet Stratejileri
10 İleri Rekabet Stratejileri
11 Dağıtım ve rekabet stratejileri üzerine vaka çalışmaları
12 Dağıtım ve rekabet stratejileri üzerine vaka çalışmaları
13 Dağıtım ve rekabet stratejileri üzerine vaka çalışmaları
14 Dağıtım ve rekabet stratejileri üzerine vaka çalışmaları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 1 40
Sunum 0 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 1 40
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci bilimsel düşüncenin temellerini ve gelişimini kavrayabilmelidir. X
2 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci kuramsal yaklaşımları irdeleyip, yorumlayabilmeli ve yeni sentezlere ulaşabilmelidir. X
3 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci uzmanlık alanındaki donanımını farklı fonksiyonlara (üretim, pazarlama, yönetim, muhasebe ve finans) ilişkin bilgi ve becerilerle destekleyebilmelidir. X
4 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci eleştirel düşünebilmeli ve düşünsel bağımsızlığını koruyabilmelidir. X
5 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci seçtiği uzmanlık alanında ileri düzeyde ve güncel, kuramsal ve pratik bilgiyi çalışmalarına eklemleyebilmelidir. X
6 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci özgün bilimsel araştırmalar yapabilmelidir. X
7 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci nitel ve nicel araştırma yöntemlerini ustalıkla kullanabilmelidir. X
8 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci yeni yöntemler geliştirerek ya da bilinen yöntemleri yeni alanlara uygulayarak bilimsel metodlara yenilik getirebilmelidir. X
9 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci çalışmalarını uluslararası saygın bilimsel platformlarda sunabilmeli ve yayımlayabilmelidir. X
10 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci farklı uluslardan ve farklı bilim dallarından gelen uzmanlarla araştırma ve eğitim işbirlikleri yapabilmelidir. X
11 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci toplum ve iş dünyası arasındaki sorunlara duyarlılık gösterebilmeli ve bu konuların doğru kavranması, araştırılması ve çözümünde proaktif olabilmelidir. X
12 Programı başarıyla tamamlayan öğrenci çalışmalarını sürdürürken bilimsel etiği öncelikle gözetebilmelidir. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 13 6 78
Ödevler 1 23 23
Sunum 0 3 0
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 26 0
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 32 32
Toplam İş Yükü 175
Toplam İş Yükü / 25 7,00
Dersin AKTS Kredisi 7
Scroll to Top