İktisat Politikalarına Giriş(SOC175)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SOC175 | İktisat Politikalarına Giriş | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Fatma Ayfer KARAYEL ayferkarayel@yahoo.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Uluslararası İlişkiler öğrencilerini İktisat Bilim dalının temel kavram ve ilkeleriyle tanıştırmaktır. Bu amaçla derste serbest piyasa sistemi, tam ve eksik rekabet piyasaları, tekel piyasası, arz, talep, denge, tüketici ve üretici fazlası, etkinlik, bölüşüm, değişim ve üretim gibi temel iktisadi kavramlar incelenecektir. |
İçerik | Konu başlıklarına bakınız. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1) Arz, Talep, Piyasa, Piyasa dengesi gibi temel iktisadi kavramları açıklayabilmek 2) İktisadi aktörlerin karar, seçim ve tercihlerini incelemekte kullanılan mikroekonomik çerçeve ve modelleri kullanabilmek 3) Piyasaların işleyişi, piyasa türleri ve farklı piyasalarda var olan rekabet biçimlerini tartışabilmek 4) Firmaların üretim kararlarını alırken karı ençoklama ve maliyetleri en aza indirme pratiklerini kavramak 5) Tekellerin oluşumu, tekelci piyasaların yol açtığı sosyal kayıplar ve tekelci piyasaların zararlarının en aza indirilebilmesi için hükümetler tarafından atılabilecek adımları açıklayabilmek 6) Oyun teorisi yaklaşımını iktisadi sorunsalların çözümünde kullabilmek. 7) Üretim faktörleri piyasalarının işleyişi ve önemi hakkında bilgi sahibi olmak |
Öğretim Yöntemleri | Ders anlatımı ve haftalık okumalar. |
Kaynaklar |
Mankiw, G.N. (1998). Principes De l’Economie. Paris: Economica Stiglitz, J. E., Walsh, C.E. & Lafay, J.D. (2007). Principes d’économie moderne. Paris : De Boeck. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Genel giriş ve dersin amaçlarının tanıtımı |
2 | Mikroekonomi’nin ilgi alanı |
3 | Arz ve Talep |
4 | Esneklik kavramı ve iktisadi uygulamaları |
5 | Arz, Talep ve Ekonomi Politikaları |
6 | Tüketiciler, Üreticiler ve Ekonomik Etkinlik |
7 | Firma teorisine giriş ve üretim maliyetleri |
8 | Vize Sınavı |
9 | Tekel Piyasası |
10 | Oligopol Piyasası |
11 | Tekelci Rekabet Piyasaları |
12 | Üretim Faktörleri Piyasaları |
13 | Tüketici Tercihleri Teorisi |
14 | Ekonomik dışsallıklar |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 3 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 2 | 10 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 3 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mezun olan öğrenci hem sosyolojide hem de ilgili sosyal bilim alanlarındaki kuramsal perspektifleri tanımlayabilir ve değerlendirebilir. | X | ||||
2 | Mezun olan öğrenci temel kuramsal çözümlemeleri ve sosyolojik kavramları kendi araştırma alanında kullanabilir. | X | ||||
3 | Mezun olan öğrenci sosyolojik perspektif ve akıl yürütmeyi, toplumsal ve tarihsel olgulara eklemleyebilir; toplumsal ve tarihsel meseleleri sosyolojik bir gözle yorumlayabilir. | X | ||||
4 | Mezun olan öğrenci sosyoloji ve ilgili araştırma alanlarındaki klasik ve çağdaş araştırmaları ve bilgi üretimini takip edebilir ve değerlendirebilir. | |||||
5 | Mezun olan öğrenci sosyolojik bir araştırmayı uygun kuramsal çatı ve ampirik yöntemlerle tasarlayabilir ve yürütebilir. | X | ||||
6 | Mezun olan öğrenci araştırma sorularıyla ampirik bulguları ilişkilendiren yazılı bir araştırma raporu üretebilir. | X | ||||
7 | Mezun olan öğrenci hem niteliksel hem niceliksel yöntemleri uygun şekilde kullanabilir. | X | ||||
8 | Mezun olan öğrenci veri işlemek ve çözümlemek için gerekli istatistik yazılım programlarından uygun şekilde faydalanabilir. | X | ||||
9 | Mezun olan öğrenci sosyoloji ve ilgili alanlardaki kuramsal ve ampirik bilgi üretimini eleştirel bir şekilde değerlendirebilir. | X | ||||
10 | Mezun olan öğrenci Türkçe, Fransızca ve İngilizce’de yapılan bilimsel üretimi takip edebilir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 8 | 4 | 32 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınavlar | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 4,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |