Aşkın Tarihsel Sosyolojisi(SOC 518)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SOC 518 | Aşkın Tarihsel Sosyolojisi | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Feyza AK AKYOL feyzaak@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Günümüzde bireyselleşmenin hızlı yükselişine rağmen kadınlar ve erkeklerin sürekli ötekiyle ilişki kurma çabası içinde olduğunu görüyoruz. Öğrenciler, yasamin her alaninda karsimiza cikan ve modern dunyanin en karmasik insani iliskilerinden biri olan romantik askin gecmiste nasil oldugunu, nasil ortaya ciktigini tarihsel sosyolojinin araçlarıyla inceleyeceklerdir. |
İçerik | Ders eski Yunan'dan gunumuz toplumuna kadar gecen sure zarfinda askin, cinselligin, evlilik ve evlilik disi ilişkinin ve eşcinsel aşkın bati dunyasinda yaşadığı degisim ve donusumlerin ornekler araciligiyla incelenmesini içeriyor. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenciler; ÖÇ1: Özel hayat, cinsellik ve aşk kavramlarının farklı bileşenlerini (sosyolojik-antropolojik-tarihsel)tanımlama ÖÇ2: ÖÇ3: Toplumsal dönüşüm ve cinsiyet rolleri arasındaki ilişkiyi karşılaştırma ÖÇ4: Disiplinler-arası (sosyoloji, edebiyat, görsel sanatlar) çalışma tekniğini kullanma ÖÇ5: ÖÇ:6 |
Öğretim Yöntemleri | Öğrencilerden bir ödev ve her derste bir sunum beklenmektedir. |
Kaynaklar |
Denis Hippert, 2012 , « L’amour naissant : les ressorts dramaturgiques d’un élan sentimental », SociologieS, Revue de l’Association Internationale des Sociologues de Langue Française (AISLF), Jean Claude Kaufmann, 2009, “D’où vient l’amour”, L’étrange histoire de l’amour heureux, Armand Collin, pp. 21-48 Francesco Alberoni, 1979, Le choc amoureux, Edition Ramsay Georg Simmel, 1988, ( 1900) “Fragments sur l’amour”, Philosophie de l’amour, Editions Rivages, 147-192 Jean Louis Genard, 1995, « Réciprocité, sexe, passion : trois modalité de l’amour », Stendhal, (1822) De l’amour Zygmunt Bauman, Akışkan Aşk, Versus, İstanbul, 2009, s. 2-20 Michel Bozon, « Le hasard fait bien les choses. Sociologie de l’amour et du couple chez Eric Rohmer », Informations sociales, n°144, 2007/8 Peter L. Berger, 1988, (1964), Le mariage et construction de la réalité, in Diologue, no :102, 4ieme trimestre, pp. 6-23. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Sosyal bilimlerde toplumsal cinsiyet çalışmaları |
2 | Cinsiyet ve cinsellik: Kadınlık ve Erkekliğin aktarımı |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 50 |
Sunum | 1 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 0 | 0 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Öğrenci temel sosyolojik kuramlara eleştirel bakış geliştirebilecektir. | X | ||||
2 | Öğrenci sosyoloji alanındaki kuramsal ve ampirik birikime katkıda bulunabilecek donanıma sahip olacaktır. | X | ||||
3 | Öğrenci farklı toplumsal sorunsallara farklı araştırma tekniklerini uygulama yetisine sahip olacaktır. | X | ||||
4 | Öğrenci ampirik çalışma, yöntem ve tekniklerine eleştirel bakış geliştirerek farklı yöntemler bulunmasına katkıda bulunabilecektir. | X | ||||
5 | Öğrenci temel sosyolojik kuramlara eleştirel bakış geliştirebilecektir. | X | ||||
6 | Öğrenci sosyolojik araştırmanın etik sorunlarını düşünme ve çareler üretme kapasitesini geliştirecektir. | X | ||||
7 | Öğrenci araştırma amaçları ile araştırma tasarımı arasındaki ilişkiyi bilir, araştırma sorusuna dayalı olarak araştırma önerisini geliştirebilir. | |||||
8 | Öğrenci araştırma verilerini değerlendirmeyi ve sonuçlarını yazmayı bilecek, araştırma sonuçlarından kuramsal ve makro çıkarımlar yapma yetisine sahip olacaktır. | |||||
9 | Öğrenci niceliksel verilerden yola çıkarak niteliksel düşünme kapasitesine sahip olacaktır. | |||||
10 | Öğrenci sosyolojinin çeşitli alt alanlarına ait temel kavramlarla bilgi üretme kapasitesi edinecektir. | X | ||||
11 | Öğrenci sosyolojik kuramları gündelik yaşam pratikleriyle ilişkilendirme ve analiz etme yetisi edinecektir. | X |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 13 | 3 | 39 |
Ödevler | 1 | 22 | 22 |
Sunum | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |