Reklam Tarihi(COM422)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
COM422 | Reklam Tarihi | 8 | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Çiğdem ERSAYIN cersayin@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Amerikan televizyon reklamcılığının başlangıç evreleri açıklanacak; PEST arka plan açıklamalarıyla bugünkü tüketim kültürünü büyük oranda şekillendiren Amerikan televizyon reklamcılığının oluşum ve gelişim evreleri aktarılacak; 195'den başlamak üzere her on yıllık periyotun önemli reklamları ve reklamcıları tanıtılacak; televizyon reklam tekniklerinin, içeriğin, yaratıcılığın değişim ve dönüşüm süreçleri yine on yıllık süreçler çerçevesinde aktarılacak; 1950-90 yılları aralığında Amerikan televizyon reklam dünyasının belli başlı reklamları, reklamverenleri ve tüketim kültürü açıklanacak. |
İçerik |
II.Dünya Savaşı sonrası 1950'lerin başında Amerika'da yaşam. Ana mecra Radyonun yerine geçen Televizyonun toplumla buluşması ve reklam dünyasına giriş. 1950-60 arası televizyon reklamlarının özellikleri. 1950-60 arası TV reklamlarından örnekler. TV reklamcılığına yön veren araştırmacılar. 1960'ların TV reklam dünyası. Marlboro kampanyası Ara sınav (Vize) Coca Cola ve Pepsi reklamlarının karşılaştırmalı sunumu. Volkwagen, Volvo, Hertz, Avis reklamlarının karşılaştırmalı sunumu. Amerikan reklamcılığına yön veren önemli reklamcılar. 1970-80 arası TV reklamcılığı. 1970-80 arası TV reklamcılığı-devam. 1980-90 arası TV reklamcılığı. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Amerikan TV reklamcılığının başlangıç aşamalarını bilecek, Sektöre yön veren reklamcıları tanıyacak, TV reklamcılık tarihinde önemli yere sahip reklamları tanıyacak, 1950'lerden itibaren reklamcılığın geçirdiği evreleri bilecek ve farklı tekniklerle hazırlanmış reklamları tanıyacak. TV reklamcılığının 1950 itibariyle 40 yıllık dönemini ana hatlarıyla bilecek ve reklamcılarını tanıyacak. |
Öğretim Yöntemleri | Literatür tarama, Vaka analizi, Internet kullanımı. |
Kaynaklar | Robinson, J., (2005). "The Hidden Manipulators" "Yeni İkonalar"., Yapı Kredi Yayınları Internet |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | II.Dünya Savaşı sonrası 1950'lerin başında Amerika'da yaşam. |
2 | Ana mecra Radyonun yerine geçen Televizyonun toplumla buluşması ve reklam dünyasına giriş. |
3 | 1950-60 arası televizyon reklamlarının özellikleri. |
4 | 1950-60 arası TV reklamlarından örnekler. |
5 | TV reklamcılığına yön veren araştırmacılar. |
6 | 1960'ların TV reklam dünyası. Marlboro kampanyası |
7 | Ara sınav (Vize) |
8 | Coca Cola ve Pepsi reklamlarının karşılaştırmalı sunumu. |
9 | Volkwagen, Volvo, Hertz, Avis reklamlarının karşılaştırmalı sunumu. |
10 | Amerikan reklamcılığına yön veren önemli reklamcılar. |
11 | 1970-80 arası TV reklamcılığı. |
12 | 1970-80 arası TV reklamcılığı-devam. |
13 | 1980-90 arası TV reklamcılığı. |
14 | 1980-90 arası TV reklamcılığı, genel değerlendirme. |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Etkili Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olurlar | X | ||||
2 | İleri derecede, en az iki yabancı dil bilgisine sahip olurlar | X | ||||
3 | Kültür-sanat, demokrasi, insan hakları, toplumsal ve mesleki ve etik değerler, hukuk ve mevzuatlar, kalite standartları konularında bilgi ve sorumluluk bilincine sahip olurlar | X | ||||
4 | Temel sosyal bilimler, iletişim ve medya meslekleri ve sektörleri, yenilikçi ve girişimci uygulamalar hakkında yeterli bilgi birikimine sahip olurlar | X | ||||
5 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için gerekli olan teknik ve araçları ve bilişim teknolojilerini iş sağlığı ve güvenliği çerçevesinde etkin ve yaratıcı bir şekilde kullanma yetisine sahip olurlar | X | ||||
6 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya için alanıyla ilgili belgesel ve kurgusal içerikleri tasarlama, bu içerikleri kolektif üretme ve yönetme becerisine sahip olurlar | X | ||||
7 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçleri ve bunların bireysel ve toplumsal sonuçlarına dair kuramsal birikime, bilimsel çalışma ve paylaşma yetisine | X | ||||
8 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerini analiz etmek için uygun analiz ve modelleme yöntemleri bilgisine | X | ||||
9 | Etkileşimli ve konvansiyonel medya ve iletişim ortam ve süreçlerine dair gelişme ve sorunları sorgulama ve eleştirel çözümleme yetisine, Kamu yararı, sosyal sorumluluk ve çevre bilincine sahip, çağdaş dünya ve Türkiye’nin güncel sorunlarına duyarlı, özgürlükçü, demokratik, yapıcı ve problem çözücü bir yaklaşıma, sahip olmalarını hedefler | X | ||||
10 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarının tarihsel gelişim süreçleri ve bu mecralara ilişkin güncel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olurlar | |||||
11 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanları hakkında sosyolojik, kültürel ve estetik yaklaşımları öğrenirler | |||||
12 | Kültür endüstrilerinin ekonomiği politiğini, çalışma ve üretim ilişkileri ile pazarlama ve tüketim modellerini analiz etmeyi öğrenirler | |||||
13 | Radyo - televizyon programları ve dijital medyada görsel işitsel içerik üretimi ile farklı türlerdeki film yapımı için gerekli teknik donanımı bunları temel düzeyde kullanabilecek şekilde öğrenirler | |||||
14 | Elektronik ve dijital medya ile sinema alanlarında yaratıcı faaliyetler yürütme, birlikte üretim yapma ve çalışma deneyimi edinirler | |||||
15 | Halkla ilişkiler, reklam, bütünleşik pazarlama iletişimi ve kurumsal iletişim alanında kuramsal bilgiye sahiptir | X | ||||
16 | Halkla ilişkiler ve reklam alanında araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini bilir, kampanya tasarlayabilir, etkili bir şekilde sunabilir ve raporlayabilir | X | ||||
17 | Kurumsal iletişim, kriz ve risk iletişimi, itibar yönetimi, medya ilişkileri, medya planlama, dijital medya yönetimi, marka yönetimi ve kişilerarası iletişim konuları hakkında bilgi sahibidir ve bu alanda uygulamaları gerçekleştirebilir | X | ||||
18 | Halkla ilişkiler ve reklam ile ilgili strateji ve taktikleri geleneksel ve yeni medyanın özelliklerine uygun bir şekilde kullanır | X | ||||
19 | Halkla ilişkiler ve reklam alanındaki yasal düzenlemeleri, etik kodları bilir ve bu düzenlemelere bağlı kalır | X | ||||
20 | Gazeteciliğin bir sosyal kurum ve olgu olarak toplumsal yeri, rolü ve işlevleri konusunda farklı kuramsal yaklaşımları ve geleneksel/ dijital medya ortamları için haber üretme sürecini bilir | |||||
21 | Geleneksel/ana akım medyanın yanı sıra alternatif medya yapılanmalarının yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir | |||||
22 | Etkileşimli/dijital medya ortamlarının sosyal ve beşeri bilimler açısından ortaya çıkardığı yeni kavramsal ve kuramsal tartışmaları bilir | |||||
23 | Türkiye’de ve dünyada gazeteciliğin tarihsel gelişimini bilir ve sosyal ve siyasal tarih içerisinde çözümler | |||||
24 | Bilişim teknolojilerini, basın ve yayın tekniklerini etkin olarak kullanma, etkileşimli medya, web ve sosyal medyadan derlenen verileri kullanarak haber yazma, görselleştirme ve yayınlama becerisine sahiptir |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 1 | 14 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 67 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 2,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |