Makroekonomi(ECON198)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON198 | Makroekonomi | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Cem İskender AYDIN cemiaydin@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri iktisat ve iktisadi düşüncenin temelleri ile tanıştırmaktır. Bu dersin sonunda öğrenciler grafikler ve basit aritmetik kullanarak ekonomik analiz araçlarının kullanımı hakkında genel bir bilgiye sahip olacaklardır. Dersin hedefleri şunlardır: i) Öğrencilere para ve maliye politikasının kısa ve uzun vadeli makroekonomik koşulları etkilemek için nasıl kullanılabileceğini göstermek ve ii) öğrencilere milli gelir, işsizlik, enflasyon ve büyüme gibi.makroekonomik koşulları değerlendirebilecekleri yetenekleri kazandırmak |
İçerik |
Bir ülkenin gelirini ölçme: GSYİH Yaşam maliyetinin ölçülmesi Üretim ve büyüme Tasarruf, yatırım ve finansal sistem Finansın temel araçları işsizlik Para sistemi Para arzı büyümesi ve enflasyon Açık makroekonomi: temel kavramlar Keynes ve IS-LM analizi Toplam talep ve toplam arz |
Dersin Öğrenme Çıktıları | |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar | 1. N. Gregory Mankiw, Principes de l’Economie (traduit de « Principles of Economics »), Economica, 1998. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Genel Giriş / Ekonomi metodu ve çerçevesi |
2 | Bir ülkenin gelirini ölçme: GSYİH |
3 | Yaşam maliyetinin ölçülmesi |
4 | Üretim ve büyüme |
5 | Tasarruf, yatırım ve finansal sistem / Finansın temel araçları |
6 | İşsizlik |
7 | Vize sınavı |
8 | Para sistemi |
9 | Para arzı büyümesi ve enflasyon |
10 | Açık makroekonomi: temel kavramlar |
11 | Keynes ve IS-LM analizi |
12 | İşçi bayramı - tatil |
13 | Toplam talep ve toplam arz |
14 | Revizyon |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 35 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 10 | 15 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 11 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi alanındaki başlıca kuramları, kavramları, yaklaşımları ve yöntemleri anlayabilir. | X | ||||
2 | Türkiye'deki sisyasal sistemin ve dünyadaki diğer siyasal sistemlerin yapısını ve işleyişini tanımlayabilir. | |||||
3 | Siyaset Bilimi alanında çalışma yaparken birincil ve ikincil kaynaklardan yararlanarak gerekli bilgileri saptayabilir, bunlarla analiz ve sentez yapabilir. | |||||
4 | Siyasal süreçler, kurumlar, mekanizmalar ve ilişkiler hakkında hipotezler oluşturarak bunları ampirik düzlemde sınayabilir. | |||||
5 | Temel araştırma yöntemlerini kullanarak özgün bir araştırmayı bilimsel ve etik ilkeler doğrultusunda tasarlayabilir, yürütebilir ve araştırma sonuçlarını yorumlayarak taraflara ulaştırabilir. | |||||
6 | Demokrasi, insan hakları ve toplumsal barışa ilişkin meselelere farkındalık ve duyarlılıkla yaklaşabilir. | |||||
7 | Toplumsal çatışmaların nedenlerini değerlendirerek çözümlerini araştırabilir. | |||||
8 | Küresel siyasal toplumda değişimin doğasını ve küreselleşme gibi karmaşık süreçlerin oluşumunu eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. | |||||
9 | Siyaset Bilimi ve ilişkili diğer disiplinlerin temel alanlarında ekip çalışmaları yapabilir. | |||||
10 | Galatasaray Üniversitesi’nin öğrenim dili olan Fransızca’yı ve zorunlu yabancı dili olan İngilizce’yi kültürlerarası iletişimin gereklerini karşılayacak şekilde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslekdaşlarıyla iletişim kurabilir. | |||||
11 | Bilişim ve iletişim teknolojilerini alanının gerektirdiği düzeyde kullanabilir. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 46 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 1,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |