Sosyoloji Kuramları(SP122)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SP122 | Sosyoloji Kuramları | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Hakan YÜCEL hakanyucel1970@gmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin konusu, özellikle kültür ve kimlik temaları etrafında kümelemeye çalıştığımız sosyoloji kuramlarıdır. Farklı sosyoloji kuramlarıyla günümüz dünyasının toplumsal olgularını incelemek için faydalı olacak kuramsal temeli oluşturmak hedeflenmektedir. |
İçerik |
Sosyoloji kuramlarını kültür ve kimlik temaları etrafında gruplandırdık. Kültür teması bağlamında Norbert Elias, Frankfurt Okulu, Kültürel İncelemeler Okulu’nun kuramları uygarlık, kitle kültürü, popüler kültür kavramları etrafında tartışlacaktır. Kimlik teması ise esas olarak Pierre Bourdieu, Alain Touraine, Michel Foucault'nun eserleri üzerinden ele alınacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi izleyen öğrenci şu konularda donanım kazanacaktır : 1) Sosyolojinin temel kavramlarını açıklamak. 2) Sosyolojinin temel kuramlarını anlamak. 3) Toplumsal olayları günüğmüz sosyolojisinin kuramlarıyla incelemek. |
Öğretim Yöntemleri | Ders konu anlatımları ve her hafta yapılacak olan metin tartışmalarından oluşmaktadır. Bu iki unsur öğrencilerin derse devamını zorunlu kılmaktadır. Okunup tartışlacak metinler hakkında bir hafta öncesinden bilgi verilecektir. |
Kaynaklar |
MARTUCELLI Danilo, Sociologies de la modernité, Editions Gallimard, Paris, 1999. CORCUFF Philippe, Les nouvelles sociologies, Editions Nathan, 2002. CUCHE Denys, La notion de culture dans les sciences sociales, Editions la Découverte, 2001. BERGER Peter, Invitation à a sociologie, Editions de la Découverte, Paris, 2006. DORTIER Jean-François, Le dictionnaire des sciences humaines, Eds. Sciences Humaines, 2008. MONTOUSSE Marc & RENOUARD Gilles, 100 Fiches pour comprendre la sociologie, 2. édition, Eds. Bréal, 2006. TOURAINE Alaine, Critique de la modernité, Fayard, Paris, 1992. TOURAINE Alaine, Un nouveau paradigme pour comprendre le monde aujourd’hui, Librairie Arthème Fayard, 2005. ACCARDO Alain, Introduction à une sociologie critique, Agone, Marseilles, 2006. BOURDIEU Pierre, Question de sociologie, Minuit, Paris, 2002. MATTELART Armand & NEVEU Eric, Introduction aux Cultural Studies, Eds. La Découverte, 2003. HEINICH Nathalie, La sociologie de Norbert Elias, Eds. La Découverte, 2002. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Giriş : dersin konusunun ve içeriğinin tartışılması |
2 | Kültür kavramı |
3 | Norbert Elias’ın sosyolojisi |
4 | Frankfurt Okulu |
5 | Kültürel İncelemeler Okulu |
6 | Kültür, metin tartışmaları |
7 | Arasınav |
8 | Pierre Bourdieu |
9 | Alain Touraine |
10 | Michel Foucault |
11 | Anthony Giddens |
12 | Kimlik üzerine metinler |
13 | Günümüz sosyoloji tartışmaları (1) |
14 | Günümüz sosyoloji tartışmaları (2) |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 60 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 0 | 40 |
Toplam | 0 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 12 | 30 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 30 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 13 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi alanındaki başlıca kuramları, kavramları, yaklaşımları ve yöntemleri anlayabilir. | |||||
2 | Türkiye'deki sisyasal sistemin ve dünyadaki diğer siyasal sistemlerin yapısını ve işleyişini tanımlayabilir. | |||||
3 | Siyaset Bilimi alanında çalışma yaparken birincil ve ikincil kaynaklardan yararlanarak gerekli bilgileri saptayabilir, bunlarla analiz ve sentez yapabilir. | |||||
4 | Siyasal süreçler, kurumlar, mekanizmalar ve ilişkiler hakkında hipotezler oluşturarak bunları ampirik düzlemde sınayabilir. | |||||
5 | Temel araştırma yöntemlerini kullanarak özgün bir araştırmayı bilimsel ve etik ilkeler doğrultusunda tasarlayabilir, yürütebilir ve araştırma sonuçlarını yorumlayarak taraflara ulaştırabilir. | |||||
6 | Demokrasi, insan hakları ve toplumsal barışa ilişkin meselelere farkındalık ve duyarlılıkla yaklaşabilir. | |||||
7 | Toplumsal çatışmaların nedenlerini değerlendirerek çözümlerini araştırabilir. | |||||
8 | Küresel siyasal toplumda değişimin doğasını ve küreselleşme gibi karmaşık süreçlerin oluşumunu eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir. | |||||
9 | Siyaset Bilimi ve ilişkili diğer disiplinlerin temel alanlarında ekip çalışmaları yapabilir. | |||||
10 | Galatasaray Üniversitesi’nin öğrenim dili olan Fransızca’yı ve zorunlu yabancı dili olan İngilizce’yi kültürlerarası iletişimin gereklerini karşılayacak şekilde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslekdaşlarıyla iletişim kurabilir. | |||||
11 | Bilişim ve iletişim teknolojilerini alanının gerektirdiği düzeyde kullanabilir. |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 3 | 36 |
Ödevler | 1 | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 14 | 14 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 4,40 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |