Türkçe II(ECON124)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ECON124 | Türkçe II | 2 | 2 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Candan Erçetin candan@dunyamuzik.com.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Türkiye edebiyatından örnekler üzerinden yapılacak yakın okuma çalışmasında edebiyat terimleri, biçimsel edebi yapılar, anlatı stratejileri hakkında bilgilerle, metinlerin tarihsel bağlamı harmanlanarak bir metinbilim çalışması ortaya konulmaya çalışılacaktır. Anlatıbilimin temel kavramlarının (öykü, karakter, anlatı, anlatıcı, öyküleme…) somut örnekler üzerinden derinlemesine analiz edildiği bu derste öğrencilerin edebiyatta anlatı konusuyla analitik, eleştirel bir ilgi kurmaları; metni kavrama, yorumlama, anlamlandırma yetilerini geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
İçerik |
Tanışma – Ders hakkında genel bilgi - Hızlı okuma testi – İletişim süreci ve öğeleri hakkında bilgi 2. Dilin Tanımı ve Önemi - Güzel konuşamamanın nedenleri – Artikülasyon egzersizleri – 3. Dil Kültür İlişkisi - Ünlü harflerin çıkış yerleri ve doğru telaffuzu (A ve E harfinin yanlış kullanımları) okuma için 1 yerli 1 yabancı yazardan kitap seçimi, Artikülasyon egzersizleri 4. Türkiye Türkçesi - Kelime dağarcığının gelişmesi için sesli sözlük çalışması ,Artikülasyon egzersizleri 5. Makale türü, okuma ve metin analizi, Nefes Çeşitleri 6. Roman türü, okuma, anafikir çıkarma ve özet yazma, Artikülasyon egzersizleri, Nefes egzersizleri Ünsüz harfleri çıkış yerleri, doğru telaffuzları için alıştırmalar, Artikülasyon egzersizleri, Nefes egzersizleri 7. Ara Sınav 8. Okunan kitapları özetleme çalışmaları ve tartışma, Artikülasyon egzersizleri, Nefes egzersizleri 9. Yazım Kuralları – Makale ve Eleştiri Türü, Artikülasyon egzersizleri, Nefes egzersizleri 10. Noktalama İşaretleri -Artikülasyon egzersizleri, Nefes egzersizleri 11. Resmi Yazışmalar (Dilekçe ve Tutanak) Yazma ve okuma. Topluluk karşısında konuşurken beden dili 12. Biyografi/Anı incelemeri (siyaset adamları ve düşünürler)Artikülasyon egzersizleri, Nefes egzersizleri 13. Biyografi/Anı sunumları, Güzel konuşma için nefes teknikleri ve alıştırmaları 14. Yazışma ve konuşma uygulamaları ve değerlendirmeleri |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: - Yazılı anlatımı betimleyebileceklerdir. - Edebiyat ürünleri ile eleştirel ve analitik ilgi kurma kapasitelerini geliştireceklerdir. - Öykü, Öyküleme, Karakter, Anlatı gibi kavramlar üzerinden yazılı metinlerle profesyonel/entelektüel ilişki geliştirme yeteneği kazanacaklardır. |
Öğretim Yöntemleri | Yakın okuma ve tartışmai |
Kaynaklar |
Berna Moran. Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış. I-II-III. Ahmet Hamdi Tanpınar. 19. Asır Türk Edebiyatı Tarihi. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Toplam İş Yükü | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 0,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 0 |