Dersin Dili |
İngilizce |
Türü |
Seçmeli |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Dersi Veren(ler) |
Murad Ö. ÖZDEMİR
mozdemir@gsu.edu.tr (Email)
|
Dersin Yardımcıları |
|
Dersin Amacı |
İnsanlar tarafından yazılan/düzenlenen bir metin olarak müzik, içinde oluştuğu kültürel üretim süreçlerinin bir yansımasıdır. Müzik bir kültürel üründür: Etnomüzikoloji ve tarihsel müzikoloji başta olmak üzere, yukarıda tanımlanan etkileşimsel uzamda yapılan birçok çalışmada müziğin toplumsal belirleyenlerle biçimlenen kültürel bir ürün olduğu kabulünden yola çıkılır.
Bu derste müziği konu alan kültürel yaklaşımlar antropolojik bir perspektifle ele alınacaktır. Bu doğrultuda müzik ve toplumsal yapı arasındaki ilişkiler bazı anahtar metinlerin ışığında tartışılacaktır.
|
İçerik |
Kültürel ürün yaklaşımı çerçevesinde bir kültüre ait müzik, içinde oluştuğu kültürel örgütlenmelerin incelenebileceği bir taşıyıcı olarak kabul görür. Alan Merriam’ın da vurguladığı üzere, müzik kendisini belirleyen toplumsal örgütlenmeleri yansıttığı için, ‘kültür ve toplumu incelemek için çok değerli bir araçtır’ (Merriam, 1964: 13)
|
Dersin Öğrenme Çıktıları |
|
Öğretim Yöntemleri |
|
Kaynaklar |
Merriam, Alan P. (1964) The Anthropology of Music. Evanston, Ill.: Northwestern University Press.
Nettl, Bruno (2017) The Study of Ethnomusicology: Thirty-Three Discussions. By Bruno Nettl.3ded. Urbana: University of Illinois Press, 2015.
Tarasti, Eero. A Theory of Musical Semiotics.’Advances in Semiotics' (Indiana University Press, Bloomington& Indianapolis, 1994
Shepherd, John (1991) Music as Social Text. Polity Press and Basil Blackwell.
Stravinsky, Igor. 2003. Poetics of Music in the Form of Six Lessons, Preface by George Seferis, Trans. By Arthur Knodel & Ingolf Dahl, Cambridge, Mass.: Harvard University Press.
|