Halkla İlişkiler Kuramları ve Etik(SİY 611)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
SİY 611 | Halkla İlişkiler Kuramları ve Etik | 1 | 2 | 0 | 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | İnci ÇINARLI icinarli@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste stratejik iletişimin en fazla uygulandığı alan olan halkla ilişkiler disiplinine ait kuram, model ve kavramlarla ilgili temel bilgilerin yanı sıra alana ait etik sorunların tanımlanması amaçlanmaktadır. Halkla ilişkilerin yalnızca yönetimsel ve araçsal bir perspektifle değil, bir sosyal aktivite ve bir sosyal fenomen olarak da ele alındığı bu derste, analitik ve eleştirel bir bakış açısı kazandırılması hedeflenmektedir. |
İçerik |
Halkla ilişkiler kuramları ve modelleri Stratejik iletişim ve bir sosyal fenomen olarak halkla ilişkiler Kamu manipülasyonu ve propagandanın yeni biçimleri Etik karar alma Kurumsal sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersin sonunda öğrenci; 1. Halkla ilişkiler kuramlarını ve modelleri hakkında bilgi sahibi olur. 2. Halkla ilişkiler alanındaki etik kuralları tanır ve etik meseleler hakkında sorgulama yapabilir. 3. Stratejik iletişimin uygulamalarını gerçekleştirebilir. 4. Alan ile ilgili analitik ve etik sorgulama yapabilir. |
Öğretim Yöntemleri |
Ders anlatımı Tartışma |
Kaynaklar |
Ders notları. CHOMSKY, Noam. Medya Denetimi: Immediast Bildirgesi. 2. Baskı, İstanbul: Tüm Zamanlar Yayıncılık, 1995. CUTLIP S.M., CENTER A.H. ve BROOM G.M., Effective Public Relations, 8th. Edition, New Jersey: Prentice-Hall International, 2000. ROPER, Juliet, "Symmetrical Communication: Excellent Public Relations or a Strategy for Hegemony?", Journal of Public Relations Research, 2005, 17(1), 69-87. ÇINARLI İnci, Stratejik İletişim Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınları, 2009. ERDOĞAN, İrfan, Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler, Ankara: Erk Yayınları, 2006. EWEN, Stuart. PR! A Social History of Spin. New York: Basic Books, 1996. GRUNIG, James E. ve HUNT, Todd. Managing Public Relations, New York: Holt, Reinehart ve Wilson Inc., 1984. IHLEN Øyvind, VAN RULER Betteke ve FREDRIKSSON Magnus, Public Relations and Social Theory: Key Figures and Concepts, New York: Routledge, 2009. JOWETT, Garth S. ve O’DONNELL Victoria, Propaganda and Persuasion, 4th. Ed., California: Sage Publications, 2006. L’ETANG, Jacquie ve PIECZKA, Magda (der.), Halkla İlişkilerde Eleştirel Yaklaşımlar. Ankara: Vadi Yayınları, 2002. MOLONEY, Kevin. Rethinking Public Relations: The Spin and the Substance, New York: Routledge, 2000. PELTEKOĞLU BALTA Filiz, Halkla İlişkiler Nedir?, 4. Baskı, Beta Yayınları: İstanbul, 2006. PRATKANIS Anthony ve ARONSON Elliot, Propaganda Çağı: İknanın Gündelik Kullanımı ve Suistimali, Çev.Nagihan Haliloğlu, İstanbul: Paradigma Yayınları, 2008. TOTH, Elisabeth L. and HEATH, Robert L.(ed.), Rhetorical and Critical Approaches to Public Relations, New Jersey: Lawrence and Erlbaum Associates, 2002. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Halkla İlişkiler disiplininin tanımlanması / Stratejik İletişim Yönetimi |
2 | Halkla ilişkilerin tarihçesi |
3 | Halkla ilişkiler modelleri |
4 | Halkla ilişkiler kuramları ve eleştirel yöntem/ Kamuoyu ve halkla ilişkiler |
5 | Hegemonya, rıza üretimi ve PR |
6 | Manipülasyon, mezenformasyon-dezenformasyon, spin…(örn. Irak Savaşı) |
7 | Vize sınavı |
8 | Uluslararası halkla ilişkiler ve küreselleşme |
9 | Haber yönetimi (News management) |
10 | Halkla ilişkiler ve etik (Aristo, Bentham, Mill, Kant, Rawles vd.) |
11 | Etik karar alma mekanizmaları / Halkla ilişkiler uygulamalarında etik modeller |
12 | Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS), Sürdürülebilirlik, kurumsal vatandaşlık kavramları |
13 | Sosyal Teori ve Halkla İlişkiler I (Weber, Bourdieu, Foucault, Giddens...) |
14 | Sosyal Teori ve Halkla İlişkiler II (Weber, Bourdieu, Foucault, Giddens...) |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 60 |
Toplam | 2 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 40 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 10 | 3 | 30 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 5 | 4 | 20 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 7 | 5 | 35 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |