İşletme Tezsiz Yüksek Lisans Programı

Pazarlama Yönetimi(Mİ601)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
Mİ601 Pazarlama Yönetimi 1 3 0 0 3 6
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) Ulun AKTURAN uakturan@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı pazarlamanın tanımındaki değişimleri, pazarlama yaklaşımlarını ve pazarlamaya ilişkin ilke ve politikaları öğretmektir. Bu ders kapsamında öğrencilerin pazarlamaya ilişkin temel prensipleri analiz ederek bir pazarlama bakış açısına sahip olabilmeleri hedeflenmektedir.
İçerik 1. hafta Pazarlama ve Temel Kavramlar

2. hafta Stratejik Planlama ve Pazarlama Süreci

3. hafta Stratejik Planlama ve Pazarlama Süreci / Ürün Stratejileri

4. hafta Ürün Karması Kararları ve Yeni Ürün Yönetim Hizmet Stratejileri

5. hafta Müşteri İlişkileri Yönetimi / Marka Yönetimi

6. hafta Marka Yönetimi / Fiyatlandırma

7. hafta Arasınav

8. hafta Dağıtım ve Tedarik Zinciri Yönetimi / Perakende Yönetimi

9. hafta Pazarlama İletişimi/ Tutundurma

10. hafta Reklam

11. hafta Uluslararası Pazarlama

12. hafta Sunum

13. hafta Sunum

14. hafta Sunum
Dersin Öğrenme Çıktıları 1. Pazarlamaya ilişkin kavram ve olguları tanımlayabilmeli ve sentezleyebilmelidir.
2. Temel pazarlama bileşenlerini analiz edebilmelidir.
3. Pazar çevresini analiz edebilmeli ve pazarlama yönetimi ve fırsatlarına ilişkin çıkarımlar yapabilmelidir.
4. Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini tanımlayabilmeli ve pazarlama programlarını oluşturabilmelidir.
5. Pazarlama alanındaki güncel gelişmeleri takip etmeli bu bilgileri yeni stratejiler oluşturmada kullanabilmelidir
Öğretim Yöntemleri
Kaynaklar Philip Kotler ve Gary Armstrong, Principles of Marketing, Pearson Education, New Jersey
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Pazarlama ve Temel Kavramlar
2 Stratejik Planlama ve Pazarlama Süreci
3 Stratejik Planlama ve Pazarlama Süreci / Ürün Stratejileri
4 Ürün Karması Kararları ve Yeni Ürün Yönetim Hizmet Stratejileri
5 Müşteri İlişkileri Yönetimi / Marka Yönetimi
6 Marka Yönetimi / Fiyatlandırma
7 Arasınav
8 Dağıtım ve Tedarik Zinciri Yönetimi / Perakende Yönetimi
9 Pazarlama İletişimi/ Tutundurma
10 Reklam
11 Uluslararası Pazarlama
12 Sunum
13 Sunum
14 Sunum
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Sunum 0 30
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 30
Toplam 0 60
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Toplam İş Yükü 0
Toplam İş Yükü / 25 0,00
Dersin AKTS Kredisi 0
Scroll to Top