Bilgisayar Mühendisliği Yüksek Lisans Programı

İnsan Bilgisayar Etkileşimi(INF 509)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
INF 509 İnsan Bilgisayar Etkileşimi 1 3 0 0 3 6
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili İngilizce
Türü Seçmeli
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) REİS BURAK ARSLAN buarslan@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı İnsan bilgisayar etkileşimine (İBE) ilişkin prensip ve araştırma konularını ögrencilere tanıtmak
İçerik 1. Hafta İnsan bilisayar etkileşimine (İBE) genel bir bakış

2. Hafta İBE’nin tarihçesi

3. Hafta İnsan: Giriş/Çıkış kanalları, bellek.

4. Hafta İnsan: mantık yürütme, problem çözme

5. Hafta Bilgisayar: G/Ç aygıtları, bellek ve veri işleme

6. Hafta Etkileşim: etkileşim modelleri

7. Hafta Sözlü sunumlar

8. Hafta Etkileşim biçimleri

9. Hafta Kullanılabilirlik paradigmaları ve prensipleri

10. Hafta Etkileşim tasarımı

11. Hafta Sözlü sunumlar

12. Hafta Grafik kullanıcı arayüzleri

13. Hafta İleri konular

14. Hafta Proje sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları Ögrenciler,
1.İnsan bilgisayar etkileşimi konusunda temel kavramları ve güncel araştırma bulgularını ögrenmiş olacaklar,
2.bu araştırma alanları dogrultusunda kendi kişisel ilgi alanlarını belirleyebilecekler,
3.İBE araştırmaları perspektifinden sistem arayüzleri ve etkileşim süreçlerini degerlendirebilecekler,
4.İBE’den ögrendikleri ile sistem kullanımını kolaylaştıracak tasarım özellikleri önerebileceklerdir.
Öğretim Yöntemleri Sözlü anlatım (tahtada ve yansılar ile)
Öğrenci sunumları
Raporlama
Dönem projesi
Kaynaklar ‘Human computer interaction’, Alan Dix.
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 İnsan bilgisayar etkileşimine (İBE) genel bir bakış
2 İBE’nin tarihçesi
3 İnsan: Giriş/Çıkış kanalları, bellek.
4 İnsan: mantık yürütme, problem çözme
5 Bilgisayar: G/Ç aygıtları, bellek ve veri işleme
6 Etkileşim: etkileşim modelleri
7 Sözlü sunumlar
8 Etkileşim biçimleri
9 Kullanılabilirlik paradigmaları ve prensipleri
10 Etkileşim tasarımı
11 Sözlü sunumlar
12 Grafik kullanıcı arayüzleri
13 İleri konular
14 Proje sunumları
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 1 60
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 40
Toplam 2 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 2 20
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 0 0
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 1 20
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 2 20
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 5 60
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 Bilgisayar mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
2 Bilgisayar mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. X
3 Bilgisayar mühendisliği ile ilgili alanlarda belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. X
4 Bilgisayar mühendisliği mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. X
5 Bilgisayar mühendisliği problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. X
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık donanım ve yazılım tabanlı sistemleri veya süreçleri tasarlar ve tasarımlannda yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir.
7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler X
8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda proje ve risk yönetimi tekniklerini de kullanarak çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portfoyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, bilgisayar mühendisliği alanındaki veya ilgili alanlardaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir sekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. X
11 Girişimcilik ve yenilikçilik boyutlarını dikkate alarak bilgisayar mühendisliği uygulamalarını gerçekleştirebilir. X
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
13 Bilgisayar mühendisliği uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum 2 7 14
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) 1 15 15
Dönem Ödevi / Projesi 1 20 20
Raporlar 2 10 20
Toplam İş Yükü 139
Toplam İş Yükü / 25 5,56
Dersin AKTS Kredisi 6
Scroll to Top