Kimya II(ING126)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ING126 | Kimya II | 2 | 1 | 0 | 1 | 1,5 | 3 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Fransızca |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Siegfried DEVOLDERE sdevoldere@yahoo.fr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı |
Bu ders, liselerde verilmekte olan kimya dersinin bir devamı niteliğinde olup, maddenin en küçük birimi olan atomdan en düzenli hali olan katı haline kadar detaylı bir incelemeyle, öğrencilerin maddenin yapısı konusundaki bilgilerini derinleştirmeyi hedeflemektedir. Bu bağlamda, dersin amaçları şunlardır: - Hidrojen atomuna dair deneysel sonuçları kullanarak, atomun elektronik yapısının basitleştirilmiş modelini elde etmek. - Atom incelenirken, klasik mekanik dersinin sınırlarını belirleyip atomun kuantumlu yapısını ortaya çıkarmak. - Basit moleküllerin geometrisini belirlemeye yarayan bir teori öne sürmek. - Geometrik sekil ve formüllere dayanarak maddenin yapısal düzeni ve katı hali arasında bir bağlantı kurmak. |
İçerik |
1. Hafta Hidrojen Atomunun Elektronik Yapısı 2. Hafta Hidrojen Atomunun Kuantum Modeli 3. Hafta Çok Elektronlu Atomların Elektronik Yapısı ve orbitalleri 4. Hafta Atom Orbitallerinin Enerjisi ve Kırınım Olgusu 5. Hafta Periyodik Sınıflandırma ve Bazı Elektronik Özelliklerin değişimi 6. Hafta Kovalent Bağlar (Hatırlatma) 7. Hafta Delokalize Kovalent Bağlar 8. Hafta Ara Sınav 9. Hafta V.S.E.P.R. Teorisi 10. Hafta Maddenin Katı Hali Hakkında Genel Bilgi 11. Hafta Sıkışık Kristal Yapı, h.c. ve c.f.c. 12. Hafta Yalancı Sıkışık Kristal Yapı 13. Hafta c.f.c Yapısında Küçük Aralıklar 14. Hafta Yer Değiştirme Tipi Alaşım |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenci aşağıdaki konularda yeterliliğe sahip olacaktır: 1. Bir hidrojen atomunun veya hidrojenimsi atomun spektrum serilerini analiz becerisi, 2. Atomun orbitalleri ve elektronlarının dizilimi arasındaki ilişkiyi açıklayabilme yeteneği, 3. Basit moleküllerin geometrisini belirleyecek teorik bir model kurabilme yetisi, 4. Matematik ve geometrik araçları kullanarak, farklı yapılardaki maddelerin katı halinin yoğunluğunu ortaya çıkarabilme becerisi |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
1. Atkins, P.W., “Chimie Physique – Vuibert”, 2 vol., 1274 p. U-3, 1982. 2. Atkins P.W., “Éléments de chimie physique”, De Boeck, 1998. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Hidrojen Atomunun Elektronik Yapısı |
2 | Hidrojen Atomunun Kuantum Modeli |
3 | Çok Elektronlu Atomların Elektronik Yapısı ve orbitalleri |
4 | Atom Orbitallerinin Enerjisi ve Kırınım Olgusu |
5 | Periyodik Sınıflandırma ve Bazı Elektronik Özelliklerin değişimi |
6 | Kovalent Bağlar (Hatırlatma) |
7 | Delokalize Kovalent Bağlar |
8 | Ara Sınav |
9 | V.S.E.P.R. Teorisi |
10 | Maddenin Katı Hali Hakkında Genel Bilgi |
11 | Sıkışık Kristal Yapı, h.c. ve c.f.c. |
12 | Yalancı Sıkışık Kristal Yapı |
13 | c.f.c Yapısında Küçük Aralıklar |
14 | Yer Değiştirme Tipi Alaşım |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Toplam | 0 | 0 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 0 | 0 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 50 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 1 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, fen ve mühendislik bilimleri konularında yeterli bilgi birikimi | X | ||||
2 | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi | X | ||||
3 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme, doğrulama ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | ||||
4 | Karmaşık bir üretim veya hizmet sistemini, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi ve değişken kısıtlar ve koşullar altında, performans boyutlarını iyileştirmeye yönelik tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | ||||
5 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern yöntem, teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi | X | ||||
6 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin veya bu alandaki araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuç çıkartma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | ||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde ve farklı rollerde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az iki yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme, bilgi yönetimi araçlarını kullanma ve kendini sürekli yenileme becerisi | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Endüstri Mühendisliği uygulamalarında kullanılan ulusal ve/veya uluslararası standartlar hakkında bilgi | |||||
11 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişim yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi | |||||
12 | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | |||||
13 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi; toplumsal ve kurumsal sosyal sorumluluk bilinci |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 10 | 10 |
Laboratuar | 14 | 1 | 14 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 3,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |