Dijital Dönüşüm ve İnovasyon Yönetimi(G467)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
G467 | Dijital Dönüşüm ve İnovasyon Yönetimi | 7 | 0 | 3 | 3 | 3 | 5 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | İngilizce |
Türü | Seçmeli |
Dersin Düzeyi | Lisans |
Dersi Veren(ler) | Türker BAŞ turkerbas@hotmail.com (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilgi teknolojilerinin iş yapma biçimlerini kökünden değiştirdiği iş dünyasında, yeni bir iş fikrinin nasıl geliştirileceği, iş modelinin nasıl oluşturulacağı, mevcut iş modellerinin nasıl dönüştürüleceği ve sunumunun nasıl yapılacağının öğretilmesi bu dersin amacını oluşturmaktadır |
İçerik |
1. Hafta: Temel Kavramlar: Dijital dönüşüm, yenilik, inovasyon. Niçin dijital dönüşüm? İnovasyon kültürünün dijital dönüşümdeki rolü nedir? 2. Hafta: İş Modeli nedir? Temel Bileşenleri nelerdir? 3. Hafta: Müşteri Segmenti nasıl tanımlanır? Değer Önerisi nasıl oluşturulur? 4. Hafta: Kanal türleri nelerdir? Kanallar nasıl planlanır? Müşteri İlişkileri nasıl düzenlenir? 5. Hafta: Gelir Akışının türleri nelerdir? Maliyet Yapısı nasıl oluşturulur? 6. Hafta: Bir girişimde Temel Kaynaklar, Temel Faaliyetler ve Temel Ortaklıklar nelerdir? Bunlar arasındaki ilişki nasıl kurulur? 7. Hafta: ARA SINAV 8. Hafta: Dijital Dönüşümün 4 temel bileşeni: Müşteri, Rekabet, Veri ve Değer 9. Hafta: Ürün/hizmet değil platform geliştirmek 10. Hafta: Dijital yeterlilikleri geliştirme: Süreç, temel araçlar, uygulama. 11. Hafta: Liderlik yetkinliklerini geliştirme: Süreç, temel araçlar, uygulama. 12. Hafta: Değer önerisini dijitale aktarma/uyumlu hale getirme 13. Hafta: Görsel Düşünme, Hikaye Anlatma 14. Hafta: Yenilikçilik/Dijital Dönüşüm Fikrini Sunma |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
Farklı yönetim disiplinlerini temel alan girişimci iç görüler aracılığıyla öğrenciler; 1. Yenilikçi İş Modeli ve İnovasyon konularında uygulamaya dayalı bilgi ve beceriler edinecek, 2. Dijital dönüşüm sürecini teknik ve davranışsal yönleriyle kavrayacaktır. Bunun sonucunda öğrencilerin; 1. Karar alma becerileri gelişecek, 2. Pazardaki fırsatları daha iyi analiz edebilecekler, 3. Etkili takım çalışması yapabilecekler, 4. Kritik liderlik davranışlarını uygulamaya koyacaklar, 5. Yaratıcı düşünecekler ve dönüşümcü lider özellikleri kazanabilecekler. |
Öğretim Yöntemleri | Anlatım ve proje uygulaması |
Kaynaklar |
• New Venture Creation, Stephen Spinelli, Jr. & Robert Adams, 9th Edition, 2012, McGraw-Hill Education, New York. • Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers, Alexander Osterwalder, Yves Pigneur, Wiley Sons Ltd. 2010. • Value Proposition Design: How to Create Products and Services Customers Want, Alexander Osterwalder, Wiley Sons Ltd. 2016. • Business Model You: A One-Page Method For Reinventing Your Career by Tim Clark, Wiley Sons Ltd. 2014. • The Digital Transformation Playbook, David L. Rogers, Columbia Business School Publishing, 2017. • Leading Digital, Turning Technology into Digital Transformation, Geroge Westerman, Harvard Business Review Press, 2016. |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Dijital dönüşüm, yenilik, inovasyon. Niçin dijital dönüşüm? İnovasyon kültürünün dijital dönüşümdeki rolü nedir? |
2 | İş Modeli nedir? Temel Bileşenleri nelerdir? |
3 | Müşteri Segmenti nasıl tanımlanır? Değer Önerisi nasıl oluşturulur? |
4 | Kanal türleri nelerdir? Kanallar nasıl planlanır? Müşteri İlişkileri nasıl düzenlenir? |
5 | Gelir Akışının türleri nelerdir? Maliyet Yapısı nasıl oluşturulur? |
6 | Bir girişimde Temel Kaynaklar, Temel Faaliyetler ve Temel Ortaklıklar nelerdir? Bunlar arasındaki ilişki nasıl kurulur? |
7 | ARA SINAV |
8 | Dijital Dönüşümün 4 temel bileşeni: Müşteri, Rekabet, Veri ve Değer |
9 | Ürün/hizmet değil platform geliştirmek |
10 | Dijital yeterlilikleri geliştirme: Süreç, temel araçlar, uygulama |
11 | Liderlik yetkinliklerini geliştirme: Süreç, temel araçlar, uygulama. |
12 | Değer önerisini dijitale aktarma/uyumlu hale getirme |
13 | Görsel Düşünme, Hikaye Anlatma |
14 | Yenilikçilik/Dijital Dönüşüm Fikrini Sunma |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 2 | 50 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 30 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 20 |
Toplam | 2 | 50 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 12 | 2 | 24 |
Ödevler | 1 | 17 | 17 |
Sunum | 1 | 12 | 12 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl Sonu Sınavı (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 5,00 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |