Stratejik İletişim Yönetimi Yüksek Lisans Programı

Stratejik İletişim Yönetiminde Web(SİY 671)

Ders Kodu Dersin Adı Yarıyıl Teori Uygulama Lab Kredisi AKTS
SİY 671 Stratejik İletişim Yönetiminde Web 2 2 0 0 2 4
Ön Koşul
Derse Kabul Koşulları
Dersin Dili Türkçe
Türü Zorunlu
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans
Dersi Veren(ler) Kerem RIZVANOĞLU krizvanoglu@gsu.edu.tr (Email)
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu ders kapsamında öğrencilerin, stratejik iletişim yönetimi bağlamında büyük bir çeşitlilik gösteren etkileşimli medya ortamlarına yönelik hem biçim hem de içerik düzeyinde analitik değerlendirme becerilerinin geliştirmesi hedeflenmektedir. Ders kapsamında öncelikle internet ve web fenomenleri tarihselleştirme ve geleceğe yönelik öngörüler üzerinden detaylı olarak irdelenecektir. Hem kullanıcı hem de etkileşimli ortam düzeyinde büyük bir çeşitliliği beraberinde getiren söz konusu evrim, mevcut uygulamalar üzerinden yapılacak kavramsallaştırma eşliğinde ele alınacaktır. Bunu takiben “kullanıcı-bilgisayar etkileşimi”nin tarihçesi eşliğinde “grafik arayüzü” kavramı ve “kullanılabilirlik” kavramı, alandaki önemli ve güncel araştırmaların bulguları ve vaka analizleri üzerinden irdelenecektir. Bu bağlamda kullanıcılar ve etkileşimli medya ortamları arasında kurulacak olan kullanıcı deneyimini desteklemek ve geliştirmek için çeşitli arayüz tasarım kriterleri ve süreçleri, web sitesi, portal, mobil arayüz, IPTV, vb. gibi farklı etkileşimli medya ortamları üzerinden sunulacaktır. Dönem sonunda öğrencilerden, seçtikleri popüler etkileşimli medya ortamlarını oylumlu olarak analiz etmeleri ve gerekiyorsa revizyon önerileri sunmaları talep edilecektir.
İçerik 1.Hafta:
Giriş. Temel Kavramlar, Teknolojiler ve Uygulamalar.

2.Hafta:
İnternet ve Web Fenomenlerinin Evrimi
ARPANET’ten Web 2.0’a kavramlar, uygulamalar
Web 2.0 Paradigmasının eleştirel bir değerlendirmesi:
Katılım merkezli yeni bir bilgi mimarisi vs. İstismar mimarisi.
Kalabalıkların Erdemi vs. Amatörün Hegemonisi
Topluluk İletişimi vs. Güven ve Mahremiyetin İhlali
Gelecek öngörüleri: Web 3.0, Semantik Web, Kullanıcı Merkezli İçerik

3.Hafta:
Kullanıcı Merkezli Tasarım: Arayüz Tasarımı ve Kullanılabilirlik
“Grafik Kullanıcı Arayüzü”nün tarihsel gelişimi
Kullanılabilirlik Yaklaşımı: Amaç, Kullanılan Parametreler ve Ölçme Teknikleri

4.Hafta:
Evrensel Kullanılabilirlik “Herkes için Web”
-Kullanıcı Çeşitliliği: Farklı kültürlerden kullanıcılar, çocuk, yaşlı, özürlü, vb. kullanıcılar
- Teknoloji Çeşitliliği
-Evrensel Kullanılabilirlik için Stratejiler: Destek Teknolojileri, Çok-Katmanlı Arayüz Tasarımı, Evrensel Tasarım
- Farklı Kullanıcı Grupları için Arayüz Tasarım Kriterleri

5.Hafta:
“Kültürelleştirme” ve Küresel Web Siteleri
-Farklı kültürlerden gelen kullanıcıların ihtiyaçlarına yönelik web tasarımı: Sorunlar, çözüm önerileri

6.Hafta:
Etkileşim Ortam Geliştirme Süreci
Sürecin tasarlanması ve yönetimi
Ekiplerin yapısı, dağılımı, iş bölümü

7.Hafta:
Bilgi Mimarisi
Bilginin etkileşimli ortamlar için düzenlenmesi ve sunumu
Site yapısı
Arama Motoru Optimizasyonu

8.Hafta:
Etkileşimli Ortamlarda Sayfa Yapısı ve Tasarımı
- Sayfa Bileşenleri: Header, Footer, Content Area
- Sayfa Ölçüleri ve Dolaşım
- Ana sayfa Bileşenleri ve Tasarımı

9.Hafta:
Etkileşimli Ortamlarda Tipografi
Web’de Metin
Okunabilirlik
Yazı Karakterleri
Vurgu
Tipografi ve grafik
Editoryal Yaklaşım

10.Hafta:
Linkler, Formlar ve Uygulamalar

11.Hafta:
Etkileşimli Ortamlarda Görsel Malzemenin Kullanımı
Web görsellerinin özellikleri
Grafik dosya formatları
Renk Teorisi ve Etkileşimli Ortamlarda Renk Kullanımı

12.Hafta:
Etkileşimli Ortamlarda Çoklu-Ortam İçeriğinin Kullanımı
Görsel ve İşitsel Malzemeler: Ses, video, animasyon, vs.
Çoklu-ortam içeriğinin hazırlanması ve sunulması: Formatlar, oynatıcılar, vs...

13.Hafta:
Öğrenci Sunumları

14.Hafta:
Öğrenci Sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları Dönem sonunda öğrenciler her türlü etkileşimli medya ortamını kullanıcılara sunduğu etkileşim olanakları ve deneyim bağlamında analiz edebilme bilgi ve becerisini kazanacaktır. Bu değerlendirmeyi takiben öğrenciler eksikleri saptayıp kullanıcı deneyimini geliştirmek üzere revizyon önerileri sunabileceklerdir.
Öğretim Yöntemleri Teorik aktarım, vaka çalışmaları üzerinden ortak analiz ve uzman analiz çalışmaları
Kaynaklar Krug, S. (2003) Don't Make Me Think! A Common Sense Approach to Web Usability, 2nd Edition, Que.

Krug, S. (2009), Rocket Surgery Made Easy: The Do-It-Yourself Guide to Finding and Fixing Usability Problems, New Riders Press.

Horton, S. (2009), Web Style Guide, 3rd edition: Basic Design Principles for Creating Web Sites, Yale University Press.

Rızvanoğlu, K. (2009), Herkes için Web: Evrensel Kullanılabilirlik ve Tasarım, Punto Yayınları, İstanbul.

http://www.firstmonday.org
http://www.alertbox.com
http://www.asktog.com
http://www.userspots.com
Ders İçeriğini Yazdır
Teori Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Discussion
2 Discussion
3 Vaka Analizleri
4 Vaka Analizleri
5 Vaka Analizleri
6 Vaka Analizleri
7 Vaka Analizleri
8 Vaka Analizleri
9 Vaka Analizleri
10 Vaka Analizleri
11 Vaka Analizleri
12 Vaka Analizleri
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta Konu Başlıkları
1 Discussion
2 Discussion
3 Vaka Analizleri
4 Vaka Analizleri
5 Vaka Analizleri
6 Vaka Analizleri
7 Vaka Analizleri
8 Vaka Analizleri
9 Vaka Analizleri
10 Vaka Analizleri
11 Vaka Analizleri
12 Vaka Analizleri
13 Öğrenci Sunumları
14 Öğrenci Sunumları
Başarı Notuna Etki Oranları
  Sayı Katkı Payı
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı 0 0
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı 1 100
Toplam 1 100
Yarıyıl İçi Çalışmaları
  Sayı Katkı Payı
Ödevler 0 0
Sunum 1 100
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) 0 0
Proje 0 0
Laboratuar 1 100
Diğer Uygulamalar 0 0
Kısa Sınavlar 0 0
Dönem Ödevi / Projesi 0 0
Portfolyo Çalışmaları 0 0
Raporlar 0 0
Öğrenme Günlükleri 0 0
Bitirme Tezi/Projesi 0 0
Seminer 0 0
Diğer 0 0
Toplam 2 200
Numara Program Yeterlilikleri Puan
1 2 3 4 5
1 İletişim sorunlarına yönelik çözümler için gerekli stratejik düşünme ve analiz yetisine sahip olur. X
2 Stratejik iletişim alanında özgün projeler tasarlar, uygular ve yönetir. X
3 Yeni iletişim teknolojileri, kriz ve risk iletişimi yönetimi, ikna, kültürlerarası iletişimin etkinliği vb. konularda bilgi sahibi olur. X
4 Profesyonel etik ilkeleri uygular ve teşvik eder. X
5 Kültür, iletişim ve kuruluşların değişimi arasındaki ilintileri farkeder. X
Etkinlikler Sayı Süre Toplam İş Yükü
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum 1 12 12
Proje 1 24 24
Toplam İş Yükü 106
Toplam İş Yükü / 25 4,24
Dersin AKTS Kredisi 4
Scroll to Top