Stratejik Perakende Yönetimi(ML522)
Ders Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Teori | Uygulama | Lab | Kredisi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ML522 | Stratejik Perakende Yönetimi | 2 | 3 | 0 | 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul | |
Derse Kabul Koşulları |
Dersin Dili | Türkçe |
Türü | Zorunlu |
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans |
Dersi Veren(ler) | Ulun AKTURAN uakturan@gsu.edu.tr (Email) |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders perakende yönetiminin temel kavramlarını, ilke ve stratejilerini öğretmeyi amaçlamaktadır. |
İçerik |
1. Hafta: Perakendecilikte temel kavramlar 2. Hafta: Perakende türleri 3. Hafta: Perakende türleri 4. Hafta: Perakende tüketim yönetimi 5. Hafta: Perakendecilikte pazar stratejileri 6. Hafta: Lokasyon stratejileri 7. Hafta: Yer seçimi stratejileri 8. Hafta: Vize 9. Hafta: Bilgi sistemleri ve tedarik zinciri yönetimi. Perakendecilikte örgüt yapısı ve insan kaynakları yönetimi 10. Hafta: Müşteri ilişkileri yönetimi. Ürün yönetimi 11. Hafta: Fiyatlandırma stratejileri 12. Hafta: Perakende iletişim karması politikaları 13. Hafta: Mağaza yönetimi 14. Hafta: Mağaza dizaynı prensipleri. Müşteri hizmetleri |
Dersin Öğrenme Çıktıları |
1. Perakende yönetimine ilişkin temel kavramları bilmeli ve akademik bilgi ile sentezleyebilmelidir. 2. Perakendecilikte yeni trendleri takip edebilmeli ve bu doğrultuda rekabet stratejileri geliştirebilmelidir. 3. Perakendecilikte ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma ilişkin analizler yapabilmeli ve stratejiler geliştirebilmelidir. 4. Lokasyon, ticari alan ve bölge analizi yapabilmeli, coğrafik bilgi sistemlerini yorumlayabilmelidir. 5. Müşteri ilişkileri yönetimine ilişkin analizler yaparak hizmet stratejileri oluşturabilmelidir. |
Öğretim Yöntemleri | |
Kaynaklar |
Levy, Micheal ve Weitz, Barton A. (2004), Retailing Management, McGraw Hill Inc. New York. (Ders Kitabı) Karfft, Manfred, Manrala, Murali K. (editors), (2006), Retailing in the 21st Century: Current and Future Trends, Springer, New York. Varley R. ve Rafiq M., (2004) Principles of Retail Management, Palgrave Macmillan, UK Tek, Ö.B. ve Orel, D.F. (2006), Perakende Pazarlama Yönetimi, 2. Baskı, Birleşik Matbaacılık, İzmir |
Teori Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|---|
1 | Perakendecilikte temel kavramlar |
2 | Perakende türleri |
3 | Perakende türleri |
4 | Perakende tüketim yönetimi |
5 | Perakendecilikte pazar stratejileri |
6 | Lokasyon stratejileri |
7 | Yer seçimi stratejileri |
8 | Ara sınav |
9 | Bilgi sistemleri ve tedarik zinciri yönetimi. Perakendecilikte örgüt yapısı ve insan kaynakları yönetimi |
10 | Müşteri ilişkileri yönetimi. Ürün yönetimi |
11 | Fiyatlandırma stratejileri |
12 | Perakende iletişim karması politikaları |
13 | Mağaza yönetimi |
14 | Mağaza dizaynı prensipleri. Müşteri hizmetleri |
Uygulama Konu Başlıkları
Hafta | Konu Başlıkları |
---|
Başarı Notuna Etki Oranları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Yarıyıl içi çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 40 |
Yarıyıl sonu çalışmaların başarı notuna katkısı | 1 | 50 |
Toplam | 2 | 90 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları
Sayı | Katkı Payı | |
---|---|---|
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 0 | 0 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 40 |
Proje | 0 | 0 |
Laboratuar | 0 | 0 |
Diğer Uygulamalar | 0 | 0 |
Kısa Sınavlar | 0 | 0 |
Dönem Ödevi / Projesi | 0 | 0 |
Portfolyo Çalışmaları | 0 | 0 |
Raporlar | 0 | 0 |
Öğrenme Günlükleri | 0 | 0 |
Bitirme Tezi/Projesi | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 |
Diğer | 0 | 0 |
Toplam | 2 | 60 |
Numara | Program Yeterlilikleri | Puan | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Etkinlikler | Sayı | Süre | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma Süresi | 13 | 5 | 65 |
Ödevler | 1 | 14 | 14 |
Sunum | 1 | 14 | 14 |
Arasınavlar (Hazırlık Süresi Dahil) | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 | 6,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |